O podpisaniu przez PKP Cargo i Forespo Poland listu intencyjnego w sprawie wydzierżawienia i sprzedaży majątku dawnej Fabryki Wagonów Gniewczyna wypowiadał się podczas Kongresu 590 w Jasionce koło Rzeszowa Witold Bawor, członek zarządu ds. operacyjnych PKP CARGO S.A.
− Mamy podpisany list intencyjny z firmą zarządzającą majątkiem, na którym znajduje się infrastruktura pod przyszłą fabrykę wagonów.
W przypadku pozytywnych negocjacji dotyczących już samej umowy, przystąpimy do realizacji umowy inwestycyjnej z naszymi kontrahentami, czyli z ARP i Greenbrier Europe – wyjaśniał Witold Bawor.
Przedstawiciel PKP CARGO przypomniał, że głównym i pierwotnym założeniem było to, by fabryka przystąpiła do produkcji najprostszej węglarki ogólnego przeznaczenia. – Oczywiście węglarki o nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych i konstrukcyjnych, o jak najlepszych parametrach eksploatacyjnych i handlowych – zaznaczał. Dodał przy tym, że spółka zakłada, że fabryka będzie miała zdolności adaptacyjne, żeby w krótkim czasie dokonać przezbrojenia na produkcję innych wagonów.
− W pierwszej kolejności myślimy o wagonach do przewozów intermodalnych, do przewozu kontenerów różnego typu, ale też w przyszłości do innych rozwiązaniach, które będą generowane poprzez oczekiwania klientów – zapewniał Bawor.