Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Bariera 300 km/h nie padła. Na koniec testów 293 km/h

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
24-11-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Bariera 300 km/h nie padła. Na koniec testów 293 km/h
Wszystko wskazuje na to, że w ciągu najbliższych lat nie padnie na polskich torach magiczna bariera prędkości 300 km/h. Testy Pendolino związane z prędkością maksymalną zakończyły się dziś. Pociąg osiągnął prędkość 293 km/h - o 2 km/h więcej, niż wczoraj.

O zakończeniu testów prędkości maksymalnej pociągu poinformował prezes PKP Intercity Janusz Malinowski. W sobotę na Centralnej Magistrali Kolejowej, pomiędzy Górą Włodowską a Psarami Pendolino pojechało 291 km/h. Dziś - o 2 km/h więcej. Przez dwa kolejne weekendy badane będą inne aspekty pracy pojazdu - testy prędkości to jeden z wielu elementów badań przed wdrożeniem do codziennej eksploatacji.

W maju 1994 roku dwa wagony napędowe prototypowego pociągu ETR 460 Pendolino osiągnęły w rejonie Białej Rawskiej na CMK prędkość maksymalną 250 km/h. Próby trwały dwa dni. Ten rekord ED250 Pendolino pobiło już przed tygodniem - skład pomknął wtedy z prędkością 270 km/h.

Polskim kolejom wciąż daleko do rekordu świata - 574,8 km/h, który został ustanowiony przez pociąg TGV V150 3 kwietnia 2007 we Francji. Nie dogoniliśmy nawet rekordu, ustanowionego we Francji w...1955 roku, kiedy lokomotywa z trzema wagonami pojechała 331 km/h.

Dzisiejsze testy nie były jednak bez znaczenia. Jak pisał Robert Wyszyński, dzięki nim można określić, czy przy obecnej nawierzchni i sieci trakcyjnej można planowo wprowadzić V eksploatacyjną 220/230 km/h, oraz czy warto wprowadzić V 250 km/h na linii CMK, choćby w perspektywie kilku lat.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pendolino dla Szczecina nie takie kluczowe?

Pasażer

Pendolino dla Szczecina nie takie kluczowe?

Damian Kelman 19 lutego 2025

Pierwsze Pendolino Szczecin – Warszawa

Pasażer

Pierwsze Pendolino Szczecin – Warszawa

Jakub Rösler 15 grudnia 2024

Pendolino PKP Intercity. Największy sukces polskiej kolei?

Prawo i polityka

Pendolino w Polsce 30 lat temu. Rekord Europy Środkowo-Wschodniej AD 1994

Tabor i technika

Zobacz również:

Pendolino dla Szczecina nie takie kluczowe?

Pasażer

Pendolino dla Szczecina nie takie kluczowe?

Damian Kelman 19 lutego 2025

Pierwsze Pendolino Szczecin – Warszawa

Pasażer

Pierwsze Pendolino Szczecin – Warszawa

Jakub Rösler 15 grudnia 2024

Pendolino PKP Intercity. Największy sukces polskiej kolei?

Prawo i polityka

Pendolino w Polsce 30 lat temu. Rekord Europy Środkowo-Wschodniej AD 1994

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5