NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Balczun oficjalnie rozpoczyna pracę w Ukraińskich Kolejach

| Witold Urbanowicz 16.05.2016 73

Balczun oficjalnie rozpoczyna pracę w Ukraińskich Kolejach
fot. Fb Wołodymyra Omeljana
Balczun oficjalnie rozpoczyna pracę w Ukraińskich Kolejach
Balczun oficjalnie rozpoczyna pracę w Ukraińskich Kolejach
Balczun oficjalnie rozpoczyna pracę w Ukraińskich Kolejach
Wojciech Balczun, były prezes PKP Cargo, oficjalnie rozpoczyna pracę w Ukraińskich Kolejach. W kwietniu wygrał konkurs na prezesa tego przedsiębiorstwa. Dzisiaj został oficjalnie zaprezentowany kadrze kierowniczej.
– Pracowaliśmy niestrudzenie, żeby zobaczyć ten dzień. Jest mi niezmiernie miło, że mogłem przedstawić pana Balczuna kierownictwu Ukraińskich Kolei. Władze państwowe mają niezbędną wolę do zmian – komentuje Wołodymyr Omeljan, minister infrastruktury Ukrainy.

Balczun, wyłoniony w konkursie, okazał się najlepszym kandydatem na prezesa Kolei Ukraińskich. Dla komisji nie bez znaczenia było to, że Balczun przez 5 lat z powodzeniem prowadził PKP Cargo (od stycznia 2008 do stycznia 2013) i ma doświadczenie biznesowe związane z pracą w bankach (m.in w PKO BP). Ukraińskie media podkreślają, że Balczun, gdy kierował PKP Cargo, doprowadził do wyprowadzenia przewoźnika na prostą, przeprowadził restrukturyzację i sprawił, że spółka mogła pochwalić się dodatnim wynikiem ekonomicznym. Wprowadził ją też na giełdę.  Uwadze mediów nie uszła też muzyczna kariera nowego prezesa. Powstał nawet rap o Balczunie. Ukraiński zespół Pluszowy Brooklyn zaproponował, by w rewanżu PKP przyjęły na prezesa ukraińskiego piosenkarza Pawło Zibrowa.

– Bardzo pozytywnie oceniam okres działalności Wojciech Balczuna w PKP Cargo i przejście z sukcesem, bezkonfliktową droga procesu restrukturyzacji. O wiele większym wyzwaniem są Koleje Ukraińskie, których stan jest katastrofalny – komentuje Adrian Furgalski, wiceprezes zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

UŻ, czyli Ukrzaliznycia, jest monopolistą w przewozach pasażerskich na Ukrainie i największym graczem na rynku towarowym. Szacuje się, że przewozi na Ukrainie 60% ładunków i odpowiada za przewóz 38% ogółu pasażerów w ruchu lądowym. Długość linii kolejowych w eksploatacji wynosi 21,6 tys. km. Firma zatrudnia aż 300 tys. osób. Właścicielem UŻ w całości jest państwo. Niektóre szacunki dotyczące łącznej sumy zadłużenia przedsiębiorstwa wynoszą równowartość ponad pięciu miliardów złotych. Powszechnie wiadomo, że UŻ jest firmą dość mocno skorumpowaną, z przerostem zatrudnienia i bardzo starym taborem.

Z Wojciech Balczunem o jego pracy w PKP Cargo i karierze rockowego muzyka rozmawialiśmy w listopadzie 2014 roku. Rozmowę można przeczytać TUTAJ i TUTAJ.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Ukraina (289)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Ukraina (289)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5