Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Aż 11 ofert na prace na linii Ełk - Korsze

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
26-08-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Aż 11 ofert na prace na linii Ełk - Korsze
fot. Antoni Mężyński, SM42.pl
Aż 11 ofert wpłynęło w przetargu na modernizację ważnej linii Ełk - Korsze. Obejmuje on elektryfikację brakującego odcinka linii kolejowych łączących Podlasie z Mazurami, Warmią i Pomorzem, ale tylko jako opcję. 

W połowie roku PKP PLK zleciło aktualizację dokumentacji projektowej dla linii z Ełku do Korsz. Zaraz potem ogłoszono również przetarg na prace budowlane. Ogromnym zaskoczeniem było to, że planowana od wielu lat elektryfikacja odcinka linii 38 została zapisana tylko w prawie opcji. W podstawowym zakresie zmodernizowany zostanie odcinek Ełk – Wydminy, powstaną też niektóre nowe elementy srk i teletechniczne od Ełku do Giżycka oraz przygotowane zostaną fundamenty dla słupów trakcyjnych.

Elektryfikacja linii jest ważna, bo przez brak sieci trakcyjnej na tym odcinku pociągi na ciągu Olsztyn - Białystok muszą dwukrotnie zmieniać lokomotywę - z elektrycznej na spalinową i z powrotem. Warto zaznaczyć, że w przetargu ograniczono również prace torowe - w zakresie podstawowym zawarto prace na krótkim odcinku Ełk – Wydminy, zaś w ramach jednej opcji zawarto prace na kolejnym odcinku Wydminy – Giżycko bez odcinka Giżycko – Korsze (a w drugiej – elektryfikację). Więcej na ten temat piszemy tutaj

Po otwarciu ofert okazało się, że na realizację zamówienia podstawowego (wraz z kosztami komunikacji zastępczej) PKP PLK przeznaczyła 661,6 mln zł brutto. Zgłosiło się jedenastu wykonawców: Trakcja, Budimex, Strabag, Aldesa wraz z hiszpańskim Coalvi i chińskim CCECC, Roverpol, ZUE, ZRK-DOM, Torpol, PPM-T oraz konsrocjum z Rajbud jako liderem oraz kolejne konsorcjum Track Tec wraz z LWZ.

Cena za pełny zakres inwestycji wraz z opcjami waha się w ofertach w granicach 1-1,5 mld złotych. Za zakres podstawowy najmniej, bo 490 mln złotych życzy sobie konsorcjum Rajbudu (1,03 mld zł za zakres pełny). Warto zauważyć, że w tym przetargu wystartowały aż dwie spółki należące do zamawiającego, PKP PLK (ZRK-DOM i PPM-T).

Okres realizacji zamówienia na zakres podstawowy to 26 miesięcy i po 20 miesięcy na każdą z opcji. Okres gwarancji to 60 miesięcy.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

UE sfinansuje elektryfikację linii z Rumunii do Mołdawii

Infrastruktura

UE sfinansuje elektryfikację linii z Rumunii do Mołdawii

Przemysław Jezierski 24 lipca 2025

Opolskie: Chcemy elektryfikacji większości linii w województwie

Infrastruktura

Opolskie: Chcemy elektryfikacji większości linii w województwie

Jakub Rösler, Roman Czubiński 29 maja 2025

Linia kolejowa z Brna do Jihlavy zostanie w całości zelektryfikowana?

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

UE sfinansuje elektryfikację linii z Rumunii do Mołdawii

Infrastruktura

UE sfinansuje elektryfikację linii z Rumunii do Mołdawii

Przemysław Jezierski 24 lipca 2025

Opolskie: Chcemy elektryfikacji większości linii w województwie

Infrastruktura

Opolskie: Chcemy elektryfikacji większości linii w województwie

Jakub Rösler, Roman Czubiński 29 maja 2025

Linia kolejowa z Brna do Jihlavy zostanie w całości zelektryfikowana?

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij