NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Aż 11 ofert na prace na linii Ełk - Korsze

| Jakub Madrjas 26.08.2020 149

Aż 11 ofert na prace na linii Ełk - Korsze
fot. Antoni Mężyński, SM42.pl
Aż 11 ofert wpłynęło w przetargu na modernizację ważnej linii Ełk - Korsze. Obejmuje on elektryfikację brakującego odcinka linii kolejowych łączących Podlasie z Mazurami, Warmią i Pomorzem, ale tylko jako opcję. 
W połowie roku PKP PLK zleciło aktualizację dokumentacji projektowej dla linii z Ełku do Korsz. Zaraz potem ogłoszono również przetarg na prace budowlane. Ogromnym zaskoczeniem było to, że planowana od wielu lat elektryfikacja odcinka linii 38 została zapisana tylko w prawie opcji. W podstawowym zakresie zmodernizowany zostanie odcinek Ełk – Wydminy, powstaną też niektóre nowe elementy srk i teletechniczne od Ełku do Giżycka oraz przygotowane zostaną fundamenty dla słupów trakcyjnych.

Elektryfikacja linii jest ważna, bo przez brak sieci trakcyjnej na tym odcinku pociągi na ciągu Olsztyn - Białystok muszą dwukrotnie zmieniać lokomotywę - z elektrycznej na spalinową i z powrotem. Warto zaznaczyć, że w przetargu ograniczono również prace torowe - w zakresie podstawowym zawarto prace na krótkim odcinku Ełk – Wydminy, zaś w ramach jednej opcji zawarto prace na kolejnym odcinku Wydminy – Giżycko bez odcinka Giżycko – Korsze (a w drugiej – elektryfikację). Więcej na ten temat piszemy tutaj

Po otwarciu ofert okazało się, że na realizację zamówienia podstawowego (wraz z kosztami komunikacji zastępczej) PKP PLK przeznaczyła 661,6 mln zł brutto. Zgłosiło się jedenastu wykonawców: Trakcja, Budimex, Strabag, Aldesa wraz z hiszpańskim Coalvi i chińskim CCECC, Roverpol, ZUE, ZRK-DOM, Torpol, PPM-T oraz konsrocjum z Rajbud jako liderem oraz kolejne konsorcjum Track Tec wraz z LWZ.

Cena za pełny zakres inwestycji wraz z opcjami waha się w ofertach w granicach 1-1,5 mld złotych. Za zakres podstawowy najmniej, bo 490 mln złotych życzy sobie konsorcjum Rajbudu (1,03 mld zł za zakres pełny). Warto zauważyć, że w tym przetargu wystartowały aż dwie spółki należące do zamawiającego, PKP PLK (ZRK-DOM i PPM-T).

Okres realizacji zamówienia na zakres podstawowy to 26 miesięcy i po 20 miesięcy na każdą z opcji. Okres gwarancji to 60 miesięcy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5