Partnerzy serwisu:
Biznes

AWT z dotacją UE na modernizację terminalu w Ostrawie – Paskowie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
21-12-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
AWT z dotacją UE na modernizację terminalu w Ostrawie – Paskowie
Fot. PKP Cargo
Advanced World Transport (AWT), spółka z Grupy PKP Cargo, podpisała umowę na grant z Agencją Wykonawczą ds. Innowacyjności i Sieci (INEA). To największe w historii spółki dofinansowanie będzie przeznaczone na modernizację terminalu w Ostrawie – Paskowie. Ma on w przyszłości odgrywać główną rolę w logistycznym trójkącie Adriatyk – Bałtyk – Morze Północne, będąc głównym hubem na jego południowej flance.

Jak informuje PKP Cargo, AWT wykorzystało potencjał spółki ukierunkowany długofalowo na rozwój transportu intermodalnego. Tym samym podjęło działania w zakresie modernizacji i rozbudowy terminalu Ostrawa-Paskow, który jest jednym z głównych terminali przeładunkowych kontenerów w Europie Środkowej.

Trójkąt logistyczny

– AWT ma wieloletnie doświadczenie w zakresie transportu intermodalnego, widzimy w tym segmencie potencjał dla dalszego rozwoju i terminalowi w Paskowie poświęcamy dużo uwagi. Ma on strategiczne i perspektywiczne położenie w Europie. Stanowi część sieci 25 terminali i punktów przeładunkowych w Polsce i jest skomunikowany z głównymi portami europejskimi. Wraz z PKP Cargo chcemy go bardziej związać z trójkątem logistycznym Adriatyk – Bałtyk – Morze Północne oraz z obsługą przewozów na Nowym Jedwabnym Szlaku. Dla całej Grupy PKP Cargo terminal stanowi przede wszystkim bramę do Europy Południowej – mówi Arkadiusz Olewnik, prezes Grupy AWT.

Dotacja w wysokości 5,88 mln euro została pozyskana z programu CEF (Łącząc Europę) na wsparcie prac przygotowawczych i III etapu budowy multimodalnego terminalu kontenerowego w Paskowie. Ta kwota (około 158.500.000 czeskich koron) stanowi 66% kosztów kwalifikowanych projektu, który oprócz nowego połączenia kolejowego, placów przeładunkowych, oświetlenia i innych urządzeń w terminalu, obejmuje również prace badawczo-projektowe i przebudowę bocznicy w Paskowie.

Wykorzystanie potencjału

Celem projektu jest maksymalne wykorzystanie potencjału bocznicy, dysponującej torami o łącznej długości ponad 700 m, co pozwoli wyjść z ofertą nowego standardu przeładunków i odprawy składów, przy zmniejszeniu kosztów operacyjnych – stwierdził Wiktor Bystrian, szef sprzedaży AWT.

Obecnie inwestycja wchodzi w fazę budowy i realizacji technologicznej modernizacji terminala. Do końca 2020 roku powinna być zbudowana nowa łącznica kolejowa i przeprowadzona modernizacja bocznic, a obszar przeładunków zwiększy się ponad dwukrotnie do powierzchni 71 tys. m kw., zaś możliwości przeładunkowe wzrosną do prawie 5000 TEU. Przeprowadzone modernizacje przyspieszą także przejazd przez stację na tory obsługowe terminalu.

Terminal Ostrawa – Paskow

Obecnie terminal Ostrawa – Paskow ma powierzchnię 31 tys. m kw., zdolność przeładunkową 2.400 TEU i posiada 3 tory o długości po 270 m. Znajduje się w sąsiedztwie strefy przemysłowej przy granicy z Polską i Słowacją. Jego strategiczne położenie w sercu Europy pozwala na szybkie i łatwe skomunikowanie go z najważniejszymi europejskimi portami i terminalami.

Terminal służy do obsługi zarówno podmiotów z Grupy AWT, jak i podmiotów zewnętrznych. Jest przystosowany do wykonywania wszelkich czynności związanych z obsługą, składowaniem, dystrybucją i mniej skomplikowanymi naprawami kontenerów, do czyszczenia pociągów i kontenerów oraz do obsługi celnej. Posiada urządzenia do wysokiego składowania kontenerów (maksymalnie pięć warstw) i może obsługiwać nie tylko zwykłe kontenery ISO, a także przyczepy ciężarowe i wymienne skrzynie ładunkowe. Dysponuje również ciągnikami do przeładunku kontenerów i naczep.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Biznes

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Roman Czubiński 31 maja 2023

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

Biznes

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

inf. pras oprac. JM 09 maja 2023

Wizerunek Lecha Kaczyńskiego na lokomotywie PKP Cargo

Prawo i polityka

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Biznes

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Roman Czubiński 31 maja 2023

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

Biznes

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

inf. pras oprac. JM 09 maja 2023

Wizerunek Lecha Kaczyńskiego na lokomotywie PKP Cargo

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5