"Nie znaleziono połączeń" – taki komunikat pasażerowie mogli zobaczyć przez kilka godzin w systemie e-IC. Informację o awarii samoobsługowych kanałów sprzedaży PKP Intercity przekazało we wtorkowe popołudnie. W związku z tym biletów na pociągi nie można było kupić na stronie internetowej przewoźnika oraz przez popularne aplikacje mobilne.
Komunikat w sprawie awarii został opublikowany we wtorek, 14 października krótko po godzinie 16. Nie można kupić biletów nie tylko na dzisiejsze przejazdy, ale również na podróżne w kolejnych dniach.
– W systemie sprzedaży e-IC oraz w kanałach USS 2017: Bilkom, Koleo, u agentów, a także w biletomatach została zdiagnozowana usterka powodująca brak możliwości zakupu biletu online – przekazał w
komunikacie państwowy przewoźnik.
Dla przykładu w systemie e-IC wyświetla się komunikat "nie znaleziono połączeń" – bez względu na wybraną trasę. Z kolei w aplikacji Koleo podróżny zobaczy adnotację "Sprzedaż jest tymczasowo niedostępna z powodu problemów technicznych przewoźnika".
PKP IC radzi pasażerom, żeby w najbliższych godzinach bilety kupowali w kasach lub Centrach Obsługi Pasażera. Można je nabyć także u drużyny konduktorskiej – bez opłaty za wydanie biletu w pociągu. Niepobieranie jej zostało wprowadzone do odwołania. PKP IC zaznacza, że w takim przypadku podróżny, powołując się na awarię,
powinien zgłosić się do konduktora przed wejściem do pociągu.
"Rynek Kolejowy" zapytał o wtorkową awarię samoobsługowych kanałów sprzedaży. Czekamy na informację od przewoźnika.
AKTUALIZACJA na godz. 19:30
PKP Intercity na swojej stronie zaktualizowało
komunikat do pasażerów. Awaria samoobsługowych kanałów sprzedaży została już usunięta. Możliwość zakupu biletów w systemie sprzedaży e-IC oraz w innych kanałach – aplikacjach i w biletomatach została przywrócona ok. godz. 19.