NUMER 06/2020
NUMER 07/2020
Temat numeru:
Inwestycje napędzą gospodarkę?
szukaj
Śledź nas:

Awanturował się, że nie chce nosić maseczki. Duże opóźnienie pociągu IC Piast

| Jakub Madrjas 03.07.2020 631

Awanturował się, że nie chce nosić maseczki. Duże opóźnienie pociągu IC Piast
Fot. Luca
O półtorej godziny opóźniony został dziś pociąg IC Piast z powodu konieczności interwencji służb. Zdarzenie spowodował nieodpowiedzialny pasażer, który najpierw nie chciał zasłonić twarzy, a potem zaczął krzyczeć, że "ma koronawirusa".
O zdarzeniu poinformował nas Czytelnik, pan Damian. – Na stacji Leszno jeden z pasażerów krzyczał, że ma koronawirusa. Pasażerów bez miejscówek wsadzono w kolejny pociąg – IC Szkuner. Jest nas dużo ponad limit – relacjonował.

Zdarzenie potwierdziła Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity. – W wyniku zdarzenia wymagającego interwencji policji do pasażera nierespektującego obowiązku zasłaniani ust i nosa w trakcie podróży, nieodwołany pociąg IC Piast odjechał z Leszna o 12:17 z 84 min opóźnienia. Pasażerowie pociągu Piast, potrzebujący pilnie dojechać do Wrocławia, mieli możliwość przejścia do składu IC Szkuner, który wyruszył ze stacji Leszno z 10 min opóźnienia – wyjaśniła. 

Rzecznik prasowy Komendanta Głównego Straży Ochrony Kolei inspektor Marcin Żywiołek. Wyjaśnia, że interweniowała zarówno policja, jak i SOK. Mężczyzna podróżował bez maski, na uwagi na ten temat zareagował agresywnie. Na stacji Leszno zaczął krzyczeć, że „ma koronawirusa”, ale po przybyciu służb uspokoił się i odwołał te słowa. – Został sprawdzony w bazie sanepidu, ale nie figurował jako osoba zarażona – informuje Żywiołek. Interwencja trwała ponad godzinę, więc część pasażerów przesiadła się do innego pociągu natomiast sam meżczyzna, po zwolnieniu przez służby, kontynuował podróż opóźnionym IC Piast wraz z towarzyszącą mu nastoletnią córką.

Jak przypomina Agnieszka Serbeńska, w komunikacji publicznej, a w tym w pociągach, obowiązuje zakrywanie ust i nosa. – W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo – swoje oraz współpasażerów – PKP Intercity w komunikatach na pokładach pociągów przypomina o konieczności wypełniania tego obowiązku podczas trwania całej podróży, a także przypomina o tym m.in. podczas kontroli biletów. Działamy w oparciu o decyzje organów państwowych, które prowadzą i nadzorują działania związane z postępowaniem w trakcie epidemii. W przypadku wielokrotnego uchylania się od obowiązku zakrywania ust i nosa podczas podróży, z wyłączeniem przypadków przewidzianych w przepisach, drużyna konduktorska może zgłosić potrzebę interwencji służbom do tego właściwym – podsumowuje przedstawicielka PKP Intercity.

 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Leszno (70)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Leszno (70)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5