Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Avril w Kolejach Hiszpańskich. Rozpoczęły się dostawy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
14-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
13-05-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Avril w Kolejach Hiszpańskich. Rozpoczęły się dostawy
Fot. TalgoTalgo Avril zmienia na testach zmiany rozstawu kół
Hiszpański producent taboru kolejowego Talgo rozpoczął dostawy pociągów dużych prędkości Avril do Renfe. Zupełnie nowe pojazdy mają pozwolić na obsługę sieci kolejowej o dwóch rozstawach torów, obsługiwać sieć KDP, a także umożliwić wjazd do Francji.

Na początku kwietnia zakończyły się szkolenia pierwszych maszynistów zatrudnionych w Renfe, którzy będą pracować w najnowszych pojazdach dużych prędkości na świecie. Zakończyły się także jazdy próbne bez pasażerów, które miały dowieść niezawodności składów zespolonych i udowodnić bezproblemową współpracę z infrastrukturą i urządzeniami przytorowymi. W tym celu Avrile przejechały niemal 300 000 km w ubiegłym i bieżącym roku. Zaangażowanych w testy i walidację było 200 pracowników producenta, a także kilkanaście firm z sektora kolejowego z państwowym zarządcą torów Adif na czele, a także pracownicy naukowi dwóch uniwersytetów. W czasie testów pojazd 700 razy zmieniał rozstaw kół, pracując na sieci dużej prędkości, gdzie rozstaw torów to 1435 mm i 1668 mm (infrastruktura konwencjonalna).

W aż 12 niewielkich wagonach systemu Talgo zajmie miejsce siedzące aż 581 pasażerów. Producent chwali się, że masa 200-metrowego pociągu z dwoma głowicami napędowymi jest rekordowo niska, co pozwoli na bardzo niskie zużycie energii. Wagony są niskopodłogowe, znajdują się na tej samej wysokości co peron.

Przypomnijmy, że Talgo Avril ustanowił w 2021 roku rekord kraju w prędkości przejazdu, osiągając na nowej linii Ourense–Santiago de Compostela prędkość 363 km/h. Było to potrzebne do certyfikowania pojazdu do prędkości 330 km/h, chociaż na razie pojazdy będą się poruszać 300 km/h w ruchu pasażerskim.

Warto zaznaczyć, że wprowadzenie pojazdu do floty Renfe jest opóźnione o trzy i pół roku. Pierwotnie miało się to bowiem stać w końcu 2020 roku. Na przeszkodzie stanął jednak m.in. Covid 19. (pojazdy zostały zakontraktowane przez Renfe w 2015 roku). Operator kupił łącznie 30 takich składów do obsługi rozbudowanej w ostatnich latach sieci KDP. W następnej kolejności państwowy przewoźnik będzie się jednak koncentrować na zakupie taboru klasycznego, ponieważ zarówno stan połączeń regionalnych, jak i dalekobieżnych, realizowanych na liniach konwencjonalnych, jest coraz gorszy.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hiszpania: Czesi i Węgrzy walczą o Talgo

Biznes

Hiszpania: Czesi i Węgrzy walczą o Talgo

Roman Czubiński 28 maja 2024

Talgo pochwaliło się pociągiem dla Bułgarii

Tabor i technika

Talgo pochwaliło się pociągiem dla Bułgarii

Przemysław Farsewicz 04 marca 2024

Wagony ICE L od Talgo dla Kolei Niemieckich na testach w Polsce! [zdjęcia]

Tabor i technika

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Fotorelacje

DB kupi 56 kolejnych szybkich zestawów push-pull od Talgo

Tabor i technika

Zobacz również:

Hiszpania: Czesi i Węgrzy walczą o Talgo

Biznes

Hiszpania: Czesi i Węgrzy walczą o Talgo

Roman Czubiński 28 maja 2024

Talgo pochwaliło się pociągiem dla Bułgarii

Tabor i technika

Talgo pochwaliło się pociągiem dla Bułgarii

Przemysław Farsewicz 04 marca 2024

Wagony ICE L od Talgo dla Kolei Niemieckich na testach w Polsce! [zdjęcia]

Tabor i technika

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Fotorelacje

DB kupi 56 kolejnych szybkich zestawów push-pull od Talgo

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5