Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Autonomiczne wagony towarowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Autor:

simetra

Data publikacji:
07-11-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Intramotev

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Autonomiczne wagony towarowe
fot. Intramotev
Amerykańska firma Intramotev pracuje nad autonomicznymi wagonami do przewozu ładunków. Mają być wyposażane we własny napęd bateryjny i ograniczyć wykorzystanie lokomotyw manewrowych. Czy takie rozwiązanie może się sprawdzić?

Założyciele firmy zwracają uwagę na to, że jednym z największych problemów firm kolejowych są wysokie koszty i długi czas prac manewrowych oraz niska opłacalność przewozów na krótkie dystanse. Jeśli chodzi o tą pierwszą kwestie to na stronie Intramotev możemy przeczytać, że każdego dnia w Stanach Zjednoczonych ok. 900 tys. wagonów kolejowych (spośród ok. 1,6 mln obecnie wykorzystywanych) nie jeździ, a stoi – często w oczekiwaniu na lokomotywę manewrową. Średnio przed i po wyruszeniu na długodystansową trasę wagony czekają zaś ok. doby na sformowanie składów, a to podnosi koszty.

Rozwiązaniem ma być wprowadzenie autonomicznych wagonów korzystających z napędu elektrycznego. Mają one być wyposażone w odpowiednie czujniki „pozwalające widzieć co jest dookoła i gdzie wagon się znajduje” oraz w baterie. Niestety na razie firma nie udostępnia informacji o szczegółowych rozwiązaniach technicznych.

Obecnie trwają prace nad wagonem demonstracyjnym, który powstanie poprzez modernizację już istniejącego. Firma prowadzi je głównie z myślą o wykorzystaniu w transporcie kontenerów i myśli o współpracy z portami. Pierwszy wagon ma być gotowy w drugim kwartale roku 2023, a amerykański startup chciałby go od razu skierować do testowego wykorzystania.

W dłużej perspektywie autonomiczne wagony mogłyby także zyskać możliwość łączenia się w pociągi i być wykorzystywane w tradycyjny sposób na krótszych trasach.

Sam projekt na tym etapie nie budził by może aż tak dużego zainteresowania gdyby nie to, że Intramotev pozyskał kilka dni temu dofinansowanie z funduszu venture capital Idealab X. W ramach współpracy spółka pozyska też wsparcie ze strony Cathcart Rail – ta firma zajmująca się utrzymaniem taboru kolejowego zostanie doradcą strategicznym.

Czy taki pomysł może sprawdzić się w praktyce? Czy do autonomizacji pracy na terenach przemysłowych naprawdę potrzebujemy takich wagonów?
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ważna rola portów w strategii przemysłowej UE

Infrastruktura

Ważna rola portów w strategii przemysłowej UE

Damian Kelman 19 października 2025

Laude podbije Niemcy?

Biznes

Laude podbije Niemcy?

Damian Kelman 14 października 2025

Co ze spółką Cargotor i Małaszewiczami? MI tłumaczy

Prawo i polityka

Co ze spółką Cargotor i Małaszewiczami? MI tłumaczy

Damian Kelman 07 października 2025

LTG Cargo Polska kupuje wagony intermodalne

Tabor i technika

LTG Cargo Polska kupuje wagony intermodalne

LTG Cargo Polska 29 września 2025

Alstom planuje rozwój centrum serwisowego lokomotyw w Polsce

Tabor i technika

Zobacz również:

Ważna rola portów w strategii przemysłowej UE

Infrastruktura

Ważna rola portów w strategii przemysłowej UE

Damian Kelman 19 października 2025

Laude podbije Niemcy?

Biznes

Laude podbije Niemcy?

Damian Kelman 14 października 2025

Co ze spółką Cargotor i Małaszewiczami? MI tłumaczy

Prawo i polityka

Co ze spółką Cargotor i Małaszewiczami? MI tłumaczy

Damian Kelman 07 października 2025

LTG Cargo Polska kupuje wagony intermodalne

Tabor i technika

LTG Cargo Polska kupuje wagony intermodalne

LTG Cargo Polska 29 września 2025

Alstom planuje rozwój centrum serwisowego lokomotyw w Polsce

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij