NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Austria zwalnia przewoźników z opłat za dostęp do infrastruktury kolejowej. Jest zgoda KE

| Michał Szymajda 26.11.2020 74

Austria zwalnia przewoźników z opłat za dostęp do infrastruktury kolejowej. Jest zgoda KE
fot. M. Szymajda
Komisja Europejska zgodziła się na to, by Austria zawiesiła na poziomie zerowym stawki dostępu do infrastruktury kolejowej. Mało tego – nowe zasady będą obowiązywały wstecz. Operatorzy, którzy wnosili opłaty na rzecz Kolei Austriackich otrzymają zwrot tego, co zapłacili po 15 marca 2020.
Austriacki pomysł spodobał się Komisji Europejskiej.

– Zatwierdzona dzisiaj pomoc publiczna umożliwi austriackim władzom wsparcie nie tylko operatorów cargo i państwowego przewoźnika pasażerskiego, ale także komercyjnych operatorów pasażerskich. Przyczyni się to do utrzymania konkurencyjności kolei w porównaniu z innymi rodzajami transportu. Jest to zgodne z celami polityki Zielonego Ładu. Kontynuujemy współpracę ze wszystkimi państwami członkowskimi, aby zapewnić, że krajowe środki wsparcia można wprowadzić szybko i skutecznie, zgodnie z unijnymi przepisami – powiedziała wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej Margrethe Vestager.

Pomoc publiczna ma zachęcić do przenoszenia ruchu towarowego na kolejowy. Zwolnienie z opłat na rzecz zarządcy infrastruktury przeniesie na państwo konieczność wpłacenia na rzecz zarządcy infrastruktury 115,7 mln euro za okres od połowy marca, czyli od pierwszego lockdownu, do końca grudnia 2020. Ponadto przewoźnicy mogą ubiegać się o zwrot już wpłaconych pieniędzy.

Komisja Europejska stwierdziła, że środki są proporcjonalne i konieczne do osiągnięcia wyznaczonego celu, a mianowicie wspierania przejścia z transportu drogowego na kolejowy, nie prowadząc jednocześnie do nadmiernych zakłóceń konkurencji. Tym samym sugeruje podobne rozwiązania również innym państwom.

Zwolnienie z opłat za dostęp do infrastruktury jest potwierdzeniem tego, że działanie to jest zgodne z niedawno przyjętym rozporządzeniem (UE) 2020/1429. Niniejsze rozporządzenie umożliwia i zachęca państwa członkowskie do czasowych obniżek, zniesienia lub odroczenie opłat za dostęp do infrastruktury kolejowej poniżej kosztów bezpośrednich.

Więcej o nowych unijnych zasadach, które pozwalają na zniesienie lub obniżkę opłat za dostęp do torów piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Austria (167)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Austria (167)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5