Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Asynchroniczna EU07 szansą dla PKP Intercity?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
11-07-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy, 11 lipca 2011

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Asynchroniczna EU07 szansą dla PKP Intercity?
Podczas targów Czech Raildays w Ostrawie PKP Intercity i ZNTK Oleśnica po raz pierwszy zaprezentowały szerokiej publiczności zmodernizowaną lokomotywę EU07 z napędem asynchronicznym. Czy narodowy przewoźnik unowocześni w ten sposób swoją flotę?

Modernizację lokomotywy EU07A dla PKP Intercity zajęła się ZNTK Oleśnica – Lokomotywa EU07-495 została kompletnie przebudowana. Stare pozostały jedynie ostoja i ramy wózków – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Jacek Napierała z PKP Intercity. Pozostawienie tych elementów ułatwiło wyważenie lokomotywy. Silniki prądu stałego zostały przezwojone na silniki asynchroniczne prądu przemiennego. Co za tym idzie, zamontowano falowniki FT-1600-3000 firmy Medcom oraz nowoczesną przetwornicę statyczną od firmy Enika. System sterowania i diagnostyki również został wymieniony - na mikroprocesorowy. Zamontowany także nowy układ pneumatyczny skonstruowany przez IPS Tabor, wprowadzono również łożyska toczne.

Lokomotywa EU07A posiada hamulec elektrodynamiczny, elektropneumatyczny i możliwość hamowania z rekuperacją. Wszystkie te zmiany mają zdecydowanie poprawić parametry osiągane przez EU07. I tak, moc znamionowa lokomotywy wzrosła z 2MW do 3,2 MW, a cała lokomotywa została „odchudzona” do 80 ton. Wzrostowi ma ulec wskaźnik gotowości maszyny dzięki redundancji ważnych systemów i przede wszystkim – jej prędkość maksymalna. Przed targami lokomotywa już osiągnęła w testach prędkość 160 km/h.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć - także wnętrza lokomotywy - wykonanych podczas targów Czech Raildays.

PKP Intercity stara się o dopuszczenie EU07A do prędkości 160 km/h (w kabinie znajduje się oczywiście fotel dla pomocnika maszynisty). W tym celu podczas testów trzeba będzie rozpędzić maszynę do 192 km/h. Nie wiadomo na razie, ile kosztowała modernizacja. A od tego, oraz wyników testów, zależy czy PKP Intercity zamówi więcej asynchronicznych „siódemek”.

Poniżej prezentujemy film uzytkownika THEfOcUs94 prezentujący lokomotywę EU07A:
 

 


Zdjęcia lokomotywy można też zobaczyć tutaj.

 


 Więcej o EU07A i targach Czech Raildays w miesięczniku Rynek Kolejowy nr 8-9/2011. Wkrótce w prenumeracie i salonach Empik.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity chce wynająć nawet 32 spalinowe zespoły trakcyjne

Tabor i technika

PKP Intercity chce wynająć nawet 32 spalinowe zespoły trakcyjne

Jakub Rösler 26 sierpnia 2025

PKP Intercity: Część pociągów wakacyjnych zostaje na dłużej

Pasażer

PKP Intercity: Część pociągów wakacyjnych zostaje na dłużej

inf. pras. PKP Intercity 20 sierpnia 2025

Będzie przetarg na naprawę główną wagonów sypialnych PKP Intercity

Tabor i technika

Długi weekend sierpniowy i kolejne rekordy PKP Intercity

Pasażer

Łódź traci weekendowy IC „Parsęta” do Kołobrzegu

Pasażer

Zobacz również:

PKP Intercity chce wynająć nawet 32 spalinowe zespoły trakcyjne

Tabor i technika

PKP Intercity chce wynająć nawet 32 spalinowe zespoły trakcyjne

Jakub Rösler 26 sierpnia 2025

PKP Intercity: Część pociągów wakacyjnych zostaje na dłużej

Pasażer

PKP Intercity: Część pociągów wakacyjnych zostaje na dłużej

inf. pras. PKP Intercity 20 sierpnia 2025

Będzie przetarg na naprawę główną wagonów sypialnych PKP Intercity

Tabor i technika

Długi weekend sierpniowy i kolejne rekordy PKP Intercity

Pasażer

Łódź traci weekendowy IC „Parsęta” do Kołobrzegu

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij