NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

ARP i PTS mogą odkupić od PKP Cargo Gniewczynę

| Jakub Madrjas 14.09.2022 5,3k

ARP i PTS mogą odkupić od PKP Cargo Gniewczynę
Fot. Mariusz Tuszyński, SM42.pl
Powraca temat upadłej Fabryki Wagonów Gniewczyna, którą rok temu kupiło PKP Cargo. Chęć odkupienia zakładu wyraziła Agencja Rozwoju Przemysłu przez swoją spółkę Polski Tabor Szynowy. 
Zarząd spółki PKP Cargo podpisał z Agencją Rozwoju Przemysłu i jej spółką córką Polski Tabor Szynowy list intencyjny na temat "współpracy w obszarze taboru kolejowego". – Dostrzegając duży potencjał i możliwość uzyskania efektu synergii przy podejmowaniu wspólnych działań intencją Stron Listu jest współpraca w projektach związanych z szeroko rozumianym towarowym transportem kolejowym. Strony listu deklarują podjęcie wszelkich działań związanych z identyfikacją możliwości i obszarów przyszłej współpracy z wykorzystaniem swoich zasobów – napisano w komunikacie.

FW Gniewczyna w końcu ruszy?

Choć list oczywiście nie ma żadnej mocy sprawczej, to zapowiedziano w nim "wzięcie pod uwagę" interesującego scenariusza. Ma nim być "konsolidacja w Grupie ARP potencjału taborowego". Nie chodzi jednak o należące do tej samej Grupy PFR poole taborowe Cargounit i Rail Capital Partners, a odkupienie od PKP Cargo składników majątku, w tym nieruchomości i ruchomości, zlokalizowanych na terenie byłej fabryki w Gniewczynie Łańcuckiej oraz "odtworzenie jej potencjału w zakresie naprawy i produkcji taboru kolejowego".

Podjąć miałaby się tego trzecia spółka z grupy zajmująca się wynajmem – Polski Tabor Szynowy. PTS dzierżawił chętnym pasażerskie pociągi EN57Feniks zmodernizowane przez FPS (kolejną spółkę ARP). Na rynek wynajmu i utrzymania taboru towarowego wszedł wykupując EKK Wagon. 

Długo omawiana transakcja zakupu dawnej Fabryki Wagonów Gniewczyna została sfinalizowana w październiku ubiegłego roku po silnym nacisku lokalnych polityków; jednak od tego czasu nie podjęto żadnych działań w kierunku wznowienia napraw wagonów.

PKP Cargo może współpracować przy nabywaniu taboru z ARP 


Drugim scenariuszem jest współpraca PKP Cargo ze "spółkami Grupy ARP w zakresie zlecania usług utrzymania posiadanego przez nią taboru, a także nabywania nowego taboru kolejowego". To również nie dziwi, jako że PKP Cargo dzierżawiło już lokomotywy we współpracy z pozostałymi spółkami z grupy, czyli RCP i Cargounit.

– Dodatkowo w ocenie stron ww. działania będą wpisywać się w realizację celu klimatycznego oraz wychodzić naprzeciw założeniom tzw. "Zielonego Ładu" i zwiększeniu udziału transportu kolejowego w łańcuchach dostaw – podano w komunikacie. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Gniewczyna (6)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Gniewczyna (6)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5