W grudniu Argentyna podpisała porozumienie z chińską firmą mechaniczną CMEC dotyczące modernizacji infrastruktury i taboru wąskotorowych (1000 mm) linii Belgrano Cargas.
Strona chińska sfinansuje prace i dostawy o łącznej wartości 2,5 mld dolarów. Udział strony argentyńskiej nie jest znany. Sieć ‘metrówki’ liczy prawie 11 tys. km, rozciągając się między stolicą Buenos Aires a dużymi centrami Santa Fe, Cordoby i Mendozy.
Roczne przewozy wynoszą ok. 1 mln ton, tabor liczy 3,5 tys. wagonów i 120 lokomotyw. Kolej Belgrano sfinansował w XIX wieku kapitał francuski. Wraz z resztą argentyńskiego kolejnictwa została ona upaństwowiona w roku 1948, po roku 1999 częściowo sprywatyzowana z udziałem związków zawodowych, a w ciągu ostatnich 13 lat dwukrotnie jeszcze zmieniano jej formułę prawno-własnościową. Ostatecznie we wrześniu 2013 r. Belgrano Cargas została ponownie znacjonalizowana.