Partnerzy serwisu:
Biznes

Antonowicz: Grupa PKP działa w kierunku rozwoju przewozów na Jedwabnym Szlaku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
13-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Antonowicz: Grupa PKP działa w kierunku rozwoju przewozów na Jedwabnym Szlaku
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Nowy Jedwabny Szlak stanowi niepowtarzalną szansę dla Polski – zgodzili się uczestnicy dyskusji „Logistyka między Europą a Azją” podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Jak podkreślił członek zarządu PKP S.A. Mirosław Antonowicz, spółka intensywnie działa w kwestii rozwoju kolejowych przewozów, zarówno do Polski, jak i tranzytowych.

Rozwój połączenia kolejowego w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku był najważniejszą kwestią poruszoną w dyskusji „Logistyka między Europą a Azją” podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. – Spółka PKP S.A. reprezentuje Polskę w tej kwestii, działamy na bieżąco m.in. poprzez komitet siedmiu kolei leżących wzdłuż Jedwabnego Szlaku oraz poprzez grupy robocze – poinformował Mirosław Antonowicz, członek zarządu PKP S.A.

Polska podpisała memorandum w sprawie rozwoju połączeń w ramach idei One Belt – One Road we współpracy z Chinami. Jak dodał, Jedwabny Szlak wpisuje się także w Strategię Odpowiedzialnego Rozwoju, ogłoszoną przez premiera Mateusza Morawieckiego, w kontekście rozwoju nowego typu łańcucha dostaw.

Rozbudowa Małaszewicz już jest przygotowywana

– Są dwa istotne cele w działaniach dwóch podmiotów w Grupie PKP – zwiększenie dochodów oraz przeciwdziałanie omijaniu polskiego korytarza – mówił członek zarządu PKP S.A. Odniósł się do zagrożenia, które niesie m.in. tzw. szlak północny przez Kaliningrad. – Żeby to zrealizować, musimy odpowiedzieć sobie na pytania: jak usprawnić przejścia graniczne? Jak poprawić dostęp do infrastruktury liniowej i punktowej? Jak poprawić prędkość handlową? – mówił. W jego ocenie, szczególnie na wschodzie kraju należy uzupełnić infrastrukturę, budując centra logistyczne. – Pracujemy nad strategią sieci terminali, która wskaże punkty, gdzie nowe miejsca przeładunku będą mogły się pojawić – mówił Antonowicz.

Jak podkreślił członek zarządu PKP S.A., PKP PLK i PKP Cargo rozpoczęły inwestycje w celu podniesienia przepustowości głównego przejścia granicznego w Małaszewiczach do 50 pociągów w ciągu doby. To inwestycje realizowane z wykorzystaniem środków unijnych. Dla najważniejszej z nich kończy się przygotowywanie studium wykonalności. – Jednocześnie trzeba nawiązać relacje ze stroną chińską i samorządami województw wschodnich – chcemy przez to wzmocnić PKP LHS i stworzyć alternatywne przejście graniczne od strony ukraińskiej – zapowiedział członek zarządu PKP S.A. Zarządzająca infrastrukturą szerokotorową spółka PKP LHS pracuje nad lokalizacją nowegu hubu logistycznego.

Szansa dla Polski, szansa dla Łodzi

Prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz podkreślił, że obecnie terminal w Małaszewiczach obsługuje pociągi na bieżąco – ok. 5 dziennie, a wąskim gardłem jest raczej przejście graniczne Chiny – Kazachstan. Przyznał jednak, że inwestycje są potrzebne, by wykorzystać potencjał wzrostu. – Nigdy nie będzie tak, że przewozy nas ominą, a Polska będzie wykluczona. Rynek zadecyduje o tym, w jakim stopniu, z której drogi skorzystać, a my musimy stworzyć jak najlepsze warunki do przewozów przez Polskę – dodał pełnomocnik zarządu ds. rynków wschodnich PKP Cargo Radosław Pyffel.

Uczestnicy dyskusji zgodzili się, że Nowy Jedwabny Szlak to wielka szansa dla Polski. Żeby optymalnie ją wykorzystać, należy nie tylko zwiększyć liczbę terminali rozładunkowych, ale również zlokalizować nowy hub. Proponowaną lokalizacją są okolice Łodzi. – Z punktu widzenia hubu model zintegrowany jest najlepszy. Hub międzynarodowy to 800-1000 kilometrów zasięgu. Umieszczenie go w okolicach Łodzi to szansa, by obsłużyć całą Europę Środkową – podsumował Mirosław Antonowicz.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Biznes

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Roman Czubiński 31 maja 2023

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

Biznes

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

inf. pras oprac. JM 09 maja 2023

Wizerunek Lecha Kaczyńskiego na lokomotywie PKP Cargo

Prawo i polityka

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Biznes

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Roman Czubiński 31 maja 2023

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

Biznes

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

inf. pras oprac. JM 09 maja 2023

Wizerunek Lecha Kaczyńskiego na lokomotywie PKP Cargo

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5