Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Andrzej Massel: Na Linii Nadbałtyckiej potrzeba dwóch torów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-03-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Andrzej Massel: Na Linii Nadbałtyckiej potrzeba dwóch torów
Fot. Michał SzymajdaZdaniem dr Andrzeja Massela linia 202 powinna być modernizowana w wariancie dwutorowym
Z momentem ogłoszenia informacji o wydłużeniu relacji pociągu Pendolino z Gdyni do Kołobrzegu na nowo rozgorzała dyskusja na temat planowanej modernizacji linii 202. Jest to jedna z nielicznych jednotorowych linii kolejowych w Europie, po której pomkną szybkie pociągi. To powinno się zmienić jak najszybciej.

PKP PLK wciąż zastanawiają się nad sensownością modernizacji linii w wariancie dwutorowym w perspektywie do 2023 r. Mimo, że to właśnie ze względu na jego jednotorowość pomiędzy Wejherowem a Słupskiem (dalej jednotorowa jest aż do Runowa Pomorskiego), czas jazdy regionalnych pociągów pasażerskich (głównie SKM) znacznie się wydłuża, problematyczny jest też ruch pociągów towarowych. Wjazd pociągu ekspresowego, opóźnionego w stosunku do rozkładu nawet o kilka minut, przejeżdżającego przez małe stacje bez zatrzymań, skutecznie demoluje rozkład jazdy na linii 202. Ostry protest wobec wahań PKP PLK wystosowały już pomorskie samorządy, interweniowała w tej sprawie także była premier Ewa Kopacz. O opinie w tej sprawie postanowiliśmy zapytać dr. Andrzeja Massela, byłego wiceministra transportu, odpowiedzialnego za wdrożenie szeregu udanych liniowych projektów rewitalizacyjnych i modernizacyjnych.

– Linia Nadbałtycka między Trójmiastem a Szczecinem charakteryzuje się dużymi sezonowymi wahaniami ruchu, jak i sporym ruchem aglomeracyjnym w obszarze ciążenia Trójmiasta jak i Szczecina. Biorąc pod uwagę te czynniki, oczywistym jest, że odcinki przylegające do aglomeracji powinny być dwutorowe. Absolutnie bezdyskusyjnie powinien powstać dwutorowy odcinek Wejherowo – Lębork, ze względu na intensywny ruch pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej na tym odcinku – uważa dr Andrzej Massel. Jego zdaniem uzasadniona jest również budowa drugiego toru między Lęborkiem a Słupskiem.

– Wynika to z faktu, że przy niewiele większych kosztach otrzymalibyśmy znaczne poprawienie płynności ruchu. Warunki do przeprowadzenia takich prac są tam sprzyjające, bowiem linia posiada budowle ziemne dla układu dwutorowego. Dlatego relatywnie niewiele trzeba dołożyć do układu z jednym torem, żeby uzyskać zupełnie inną sprawność prowadzenia ruchu. Reasumując – uważam, że linia 202 powinna być na całym planowanym do modernizacji odcinku wykonana w wariancie dwutorowym – powiedział były minister.

29 kwietnia po raz pierwszy jednotorową linią 202 z pasażerami pojadą pociągi Pendolino. Połączą Kołobrzeg z Krakowem. Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5