Partnerzy serwisu:
Biznes

Amtrak: 4,8 mld USD potrzebne na przetrwanie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
09-10-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Amtrak

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Amtrak: 4,8 mld USD potrzebne na przetrwanie
fot. Amtrak
Amtrak zaapelował do Kongresu o zwiększenie pomocy do ponad 4,8 mld USD na najbliższy rok budżetowy. Przyczyną są oczywiście kłopoty w jakie popadła spółka po wybuchu pandemii koronawirusa, która w samych Stanach Zjednoczonych zabiła już ponad 200 tys. osób.

Z informacji przekazanych przez Amtrak wynika, że odbicie w kolejowym ruchu pasażerskim jest wolniejsze niż jeszcze kilka miesięcy temu zakładano. – Zaktualizowaliśmy naszą prognozę na rok 2021 [chodzi o ro rozliczeniowy, trwa on w firmie od września do września – red.]. Obecnie przewidujemy, że 4,8 mld USD powinno wystarczyć by wesprzeć firmę i naszych pracowników w tej bezprecedensowej sytuacji – powiedział Bill Flynn stojący na czele przedsiębiorstwa.

Na tym się jednak nie kończą propozycje kolejowego przedsiębiorstwa. Spółka przygotowała listę inwestycji o łącznej wartości niemal 5,2 mld USD, których realizacja mogłaby pomóc wyjść amerykańskiej gospodarce z kryzysu. Wśród projektów znajdują się modernizacje infrastruktury liniowej i obiektów inżynierskich, wdrażanie nowych rozwiązań na dworcach kolejowych oraz zakup taboru. Amtrak uważa, że mogą one przyczynić się w przyszłości do stworzenia 75 tys. nowych miejsc pracy.

Spółka jest w wyjątkowo trudnej sytuacji ze względu na skalę pandemii w USA. Obecnie przychody utrzymują się na poziomie 25% tych sprzed pandemii, a na kolejny rok budżetowy zakłada się ich poprawę do ok. 40% wartości sprzed COVID-19.

Warto pamiętać o tym, że jeszcze w maju Amtrak rozważał przywracanie niemal w całości zawieszonych połączeń od czerwca i liczył na poprawę sytuacji już w wakacje.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Prawo i polityka

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Łukasz Malinowski 23 lipca 2023

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Pasażer

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Łukasz Malinowski 24 stycznia 2023

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Tabor i technika

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Łukasz Malinowski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Prawo i polityka

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Łukasz Malinowski 23 lipca 2023

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Pasażer

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Łukasz Malinowski 24 stycznia 2023

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Tabor i technika

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Łukasz Malinowski 17 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5