NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Alstom: Umowa kupna Bombardier Transportation podpisana

| Roman Czubiński 21.09.2020 97

Alstom: Umowa kupna Bombardier Transportation podpisana
By E656073 - Own work, CC BY-SA 3.0, commons.wikim
Przedstawiciele Alstomu podpisali umowę w sprawie przejęcia Bombardier Transportation. W stosunku do wcześniejszych deklaracji zmianie uległa cena: kanadyjski koncern zdecydował się sprzedać swój dział związany z transportem szynowym o pół miliarda taniej od wcześniejszych najniższych szacunków. Finalizacja procesu przejęcia ma nastąpić w pierwszym kwartale 2021 r.
Kwota, za jaką Alstom zamierza przejąć Bombardier Transportation, to 5,3 mld euro. Poprzednio podawano sumy od 5,8 do 6,2 mld. Nie wiadomo, dlaczego kontrahenci – Bombardier Inc. oraz Caisse de dépôt et placement du Québec (CDPQ) – obniżyli swoje oczekiwania. – Warunki umowy zostały dostosowane do obecnej sytuacji – wspomniano tylko lakonicznie w komunikacie prasowym Alstomu. Można domyślać się, że znaczenie miała – między innymi – pandemia koronawirusa i związane z nią spowolnienie światowej gospodarki. Jednocześnie CDPQ zwiększy swój stan posiadania akcji Alstomu do 18%, stając się tym samym jego największym udziałowcem.

Cytowany w komunikacie prasowym Alstomu prezes koncernu Henri Poupart-Lafarge podkreśla, że dla francuskiego producenta transakcja będzie oznaczała zupełnie nowe możliwości rozwoju. – Pozwoli to Grupie Alstom na przyspieszenie osiągania strategicznych celów rozwoju, wzmacniając jej pozycję na dynamicznie zmieniającym się rynku światowym – mówi Poupart-Lafarge. Jednym z głównych celów transakcji jest stworzenie przeciwwagi dla największego na świecie producenta pojazdów szynowych – chińskiej korporacji CRRC (po finalizacji przejęcia Alstom-Bombardier zajmie pod tym względem drugą pozycję). Prezes zwraca uwagę, że będzie to miało szczególne znaczenie w czasach, gdy zrównoważony transport staje się jednym z najważniejszych wyzwań dla państw i samorządów całego świata.


Dzięki Bombardier Transportation Alstom zyska też silną obecność na tych kluczowych, rosnących rynkach, na których nie był dotąd mocno reprezentowany. Kolejną korzyścią z przejęcia firmy będzie znaczne wzbogacenie palety produktów nie tylko w zakresie taboru, ale także systemów sygnalizacji oraz usług towarzyszących. Oprócz samego potencjału produkcyjnego znaczenie ma też ten związany z jednostkami badawczo-rozwojowymi.

Plan przejęcia, wraz z działaniami kompensującymi, które mają zapobiec monopolizacji rynku, został zaakceptowany przez Komisję Europejską. Teraz musi zatwierdzić go Nadzwyczajne Zgromadzenie Akcjonariuszy, zwołane na 29 października. Jeśli nie pojawią się dodatkowe przeszkody, proces akwizycji ma zostać zakończony w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5