Partnerzy serwisu:
Biznes

Alstom: Przejęcie Bombardiera zależy od decyzji KE

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
10-07-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Alstom: Przejęcie Bombardiera zależy od decyzji KE
By E656073 - Own work, CC BY-SA 3.0, commons.wikimedia.org
Rezygnacja z wytwarzania niektórych rodzin taboru, przekazanie na zewnątrz części technologii oraz pozbycie się dwóch zakładów – to propozycja działań mających ograniczyć wpływ planowanej fuzji Alstomu z Bombardier Transportation na rynek. Tak sformułowane deklaracje zostaną teraz ocenione przez Komisję Europejską. Jeśli jej decyzja będzie pozytywna, proces łączenia będzie mógł zostać zakończony do połowy 2021 r.

11 czerwca Alstom oficjalnie powiadomił o zamiarze transakcji Komisję Europejską. Teraz, wraz z Bombardier Transportation, przedstawił unijnej instytucji propozycje działań mających ograniczyć wpływ planowanej transakcji na monopolizację rynku. W opracowaniu ich treści uczestniczyła także Caisse de depot et placement du Québec (CDPQ) – właściciel 30% akcji niemieckiego oddziału Bombardier Transportation, a od lutego bieżącego roku także główny udziałowiec Alstomu.

W zamian za przychylną decyzję KE w sprawie przejęcia dotychczasowego konkurenta Alstom zobowiązał się przekazać poza nowo powstałą firmę technologie związane z projektem pociągu dużej prędkości V300 Zefiro (Frecciarossa 1000). Bombardier opracował tę rodzinę pojazdów wspólnie z Ansaldo Breda, przejętą później przez Hitachi Rail. Przekazana innym podmiotom lub wygaszona ma zostać także produkcja taboru regionalnego z rodzin: Coradia Polyvalent Alstomu oraz Talent 3 Bombardiera. Potencjalny europejsko-kanadyjski gigant kolejowy miałby także pozbyć się zakładów we francuskim Reichshoffen i niemieckim Hennigsdorfie. Przedstawione Komisji propozycje obejmują ponadto udostępnienie interfejsów niektórych wyrobów Bombardier Transportation z zakresu sygnalizacji pokładowej oraz systemów kontroli ruchu pociągów.

Propozycje będą teraz podlegały ocenie KE. Alstom zapewnia, że w sprawie wyliczonych wyżej kroków będą mogły wypowiedzieć się także reprezentacje pracowników zakładów, których dotyczą. Według planów Alstomu proces przejmowania Bombardier Transportation ma zakończyć się w pierwszej połowie przyszłego roku. Na razie – według zapewnień koncernu – przygotowania przebiegają zgodnie z planem.

Sformułowanie takiej oferty jest kolejnym krokiem do fuzji Alstomu i Bombardiera. Sondażowe rozmowy w sprawie połączenia działów kolejowych obu koncernów trwały już na początku roku. Wbrew ówczesnym spekulacjom problemy lotniczej części koncernu Bombardier nie doprowadziły do porzucenia tego planu. W lutym potwierdzono go już oficjalnie. Jeśli transakcja dojdzie do skutku, powstanie drugi najpotężniejszy koncern taborowy po chińskim CRRC. Właśnie obawa przed ekspansją chińskiego producenta na rynek europejski jest – oprócz dążenia koncernu Bombardier do pozbycia się długów – główną motywacją do połączenia obu potentatów.

Przypomnijmy, że Bombardier zapowiedział redukcję 2,5 tys. miejsc pracy, czyli około 11 proc. zatrudnionych w jednostce lotniczej.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Jakub Madrjas 16 lipca 2023

Bateryjna hybryda Alstomu już na testach [film]

Tabor i technika

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Świat

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Mikołaj Kobryński 30 czerwca 2023

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Jakub Madrjas 16 lipca 2023

Bateryjna hybryda Alstomu już na testach [film]

Tabor i technika

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Świat

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Mikołaj Kobryński 30 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5