NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Alstom: TrainScanner dla Pendolino rozpoczyna pracę w Warszawie [film]

| Jakub Madrjas 24.11.2020 237

Alstom: TrainScanner dla Pendolino rozpoczyna pracę w Warszawie [film]
Alstom: TrainScanner dla Pendolino rozpoczyna pracę w Warszawie [film]
Alstom: TrainScanner dla Pendolino rozpoczyna pracę w Warszawie [film]
Alstom: TrainScanner dla Pendolino rozpoczyna pracę w Warszawie [film]
Alstom: TrainScanner dla Pendolino rozpoczyna pracę w Warszawie [film]
Alstom: TrainScanner dla Pendolino rozpoczyna pracę w Warszawie [film]
W warszawskim Centrum Serwisowym Pendolino rozpoczęło pracę innowacyjne urządzenie z zakresu predykcyjnego utrzymania pociągów produkcji Alstom. TrainScanner będzie służył do obsługi utrzymaniowej 20 pociągów Pendolino z floty operatora PKP Intercity – poinformował Alstom.
TrainScanner pozwala na predykcyjne utrzymanie pociągów i bieżącą ocenę stanu technicznego taboru. Dzięki cyfrowej analizie danych pozwala wskazać optymalny moment wymiany komponentów. Wdrożony w Warszawie system powstał na bazie bogatych doświadczeń zdobytych przez Alstom w Wielkiej Brytanii, gdzie TrainScanner od lat wykorzystywany jest do serwisowania floty Pendolino w Avanti West Coast. Jako pierwsi pisaliśmy o tym tutaj.

Utrzymanie predykcyjne w Polsce


– Jesteśmy dumni mogąc zainaugurować pracę TrainScannera w Europie kontynentalnej. To kolejny kamień milowy w kierunku transportu przyszłości. Dzięki zautomatyzowanym rozwiązaniom gromadzącym i analizującym dane możemy stale doskonalić procesy w ramach utrzymania predykcyjnego, co przekłada się na bezpośrednie korzyści dla klientów i pasażerów. Predykcyjna i oparta na analizie stanu technicznego ocena floty pomaga uniknąć przestojów i maksymalizuje dostępność taboru” – powiedział Artur Fryczkowski, dyrektor zarządzający Alstom w Polsce i na Ukrainie cytowany w komunikacie.

– TrainScanner to przykład, jak może wyglądać przemysł przyszłości już dziś. Cieszę się, pociągi należące do PKP Intercity będą kontrolowane w ten innowacyjny sposób, ponieważ przełoży się to nie tylko na oszczędności, ale przede wszystkim na większą niezawodność naszych składów oraz komfort i bezpieczeństwo pasażerów – podkreśla Adam Laskowski, członek zarządu PKP Intercity, narodowego przewoźnika dalekobieżnego, w którego barwach kursuje 20 pociągów Pendolino.

Czym jest TrainScanner?


TrainScanner wykorzystując kamery i lasery 3D umożliwia automatyczną ocenę stanu technicznego i prewencyjne utrzymanie kół, klocków hamulcowych i ślizgów węglowych do pantografów, jak również integralności elementów podwozia i poszycia składu. Dane pozyskane z podsystemów zbierane podczas przejazdu pociągu przez TrainScanner są szczególnie przydatne w przypadku większych lub rozproszonych terytorialnie flot pojazdów oraz w sytuacji, gdy wymagany jest wysoki poziom ich dyspozycyjności. Po automatycznej kontroli dane są przesyłane do platformy Alstom HealthHub, która przy użyciu odpowiednio przygotowanych algorytmów przekształca surowe dane w przydatne informacje, prowadząc do obliczenia wskaźnika kondycji dla każdego sprawdzanego elementu.

TrainsScanner i HealthHub zapewniają znaczące korzyści zarówno w zakresie konserwacji jak i eksploatacji, przyczyniając się do niższego zużycia materiałów i mniejszej liczby wymaganych działań serwisowych, a co za tym idzie – przynoszą istotne oszczędności dla właścicieli i operatorów flot. System ten przyczynia się do wydłużenia interwałów utrzymaniowych, zwiększenia żywotności komponentów oraz zapewnienia większego bezpieczeństwa podczas eksploatacji.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (4883)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (4883)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5