Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Alstom rozpoczął produkcję składów dla pierwszego szybkiego korytarza w Delhi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-07-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W fabryce Alstomu w Savli w stanie Gujarat w Indiach rozpoczęła się produkcja 210 modułowych pociągów do obsługi Regionalnego Systemu Szybkiego Transportu Delhi-Ghaziabad-Meerut. To system szybkiego korytarza, dzięki któremu mieszkańcy sprawnie dojadą koleją do pracy czy szkoły w stolicy Indii.

Alstom pochwalił się rozpoczęciem prac nad zamówieniem składów dla Regionalnego Systemu Szybkiego Transportu. To pierwszy szybki korytarz mający połączyć Delhi z miejscowościami na północny-wschód od stolicy – Ghaziabad i Meerut. W pierwszej fazie gotowy ma być 17-kilometrowy odcinek między Sahibabad i Duhai. Ma być gotowa w marcu 2023 roku. Łącznie cała trasa ma mieć 82,15 km długości (z czego 68,03 km to odcinki naziemne, a 14,12 km podziemne lub na estakadach), a czas potrzebny na przejazd między Delhi a Meerut z prędkością eksploatacyjną 160 km/h ma wynieść mniej niż godzinę. Jednak ten scenariusz przewidziany jest dopiero w 2025 roku, gdy zakończą się prace nad pierwszym korytarzem.

Ma to być odpowiedź na rozwiązanie problemów zatłoczenia Delhi. Korytarz będzie miał 24 stacje i wysoką częstotliwość kursowania pociągów – początkowo co 10 minut.

Składy produkowane w całości w Indiach

Kontrakt Alstomowi przyznano w maju 2020 roku. Zamówienie za 340 mln dolarów opiewa na zaprojektowanie, budowę i dostawę 210 podmiejskich szybkich wagonów wraz z kompleksową obsługą serwisową przez 15 lat. Umowa przewiduje 30 składów o charakterze podmiejskim – po 6 wagonów oraz 10 składów do przewozów masowych w ruchu aglomeracyjnym po 3 wagony. Pociągi będą posiadały wagon klasy biznesowej oraz wagon wyłącznie dla kobiet. Zapewniona ma być dostępność dla osób niepełnosprawnych. Wewnątrz znajdzie się monitoring, kontakty do ładowania urządzeń mobilnych oraz przestrzeń bagażowa. Składy będą miały szerokość 3,2 metra oraz z konfiguracją siedzeń 2+2.

Zgodnie z indyjską wizją „Aatmanirbhar Bharat” i wytycznymi Make-in-India, pociągi do obsługi RRTS będą – mimo wymaganych 80 proc. – w 100 proc. produkowane lokalnie. Montaż składów będzie się odbywał w indyjskiej fabryce Alstomu w Savli (Gujarat). Zakład ten będzie odpowiadał za wytwórstwo ponad 80 proc. komponentów, takich jak m.in. wózki i karoseria. W Savli odbędą się także testy pociągów. Układy napędowe i elektryka będą natomiast produkowane w fabryce firmy w Maneja (też stan Gujarat).

To pierwszy projekt szybkiego korytarza

– Projekt Regionalnego Systemu Szybkiego Transportu zrewolucjonizuje regionalny segment kolejowy Indii, przynosząc korzyści milionom ludzi i przyczyniając się do rozwoju społeczno-gospodarczego. Jesteśmy szczęśliwi, że możemy rozpocząć lokalną produkcję tych zaawansowanych technologicznie pociągów dla pierwszego projektu przyspieszającego kolej podmiejską. W Alstomie koncentrujemy się na opracowywaniu zrównoważonych produktów i rozwiązań, które przetrwają próbę czasu, działając wydajnie przez dziesięciolecia – zaznaczył Alain Spohr, dyrektor zarządzający Alstom India

Pierwszy projekt nowego pociągu dla pierwszego indyjskiego Regionalnego Systemu Szybkiej Komunikacji (RRTS) został zaprezentowany we wrześniu 2020 roku. Jak wyjaśnia producent, za inspirację posłużył kultowy zabytek Delhi, Świątyni Lotosu. – Świeży, nowoczesny i zaawansowany wygląd nowych pociągów odzwierciedla połączenie zrównoważonego rozwoju i bogate dziedzictwo Indii. Te energooszczędne. aerodynamiczne pociągi będą wyposażone w najnowsze rozwiązania technologiczne, aby zapewnić pasażerom doskonałe wrażenia wszystkim dojeżdżającym do pracy, w tym również osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się – podaje Alstom.

Pociągi zostały zaprojektowane z myślą o dowozie pasażerów do pracy na trasach regionalnych. Korytarze RRTS będą obsługiwać najszybsze pociągi w Indiach. Są projektowane do konstrukcyjnej prędkości 180 km/h, a eksploatacyjnej – 160 km/h. Korytarze mają łączyć węzły przesiadkowe w Narodowym Regionie Stołecznym (NCR) Indii. Szybkie korytarze zaspokoją również potrzeby osób dojeżdżających na większe odległości z mniejszą liczbą przystanków i z większą prędkością niż metro. Szacuje się, że w 2024 r. RRTS będzie obsługiwał już ponad 740 000 pasażerów dziennie, a do 2041 r. – 1,1 mln pasażerów.

Ponadto Alstom wygrał także kontrakt za 106 mln euro na zaprojektowanie, dostawę, montaż, testowanie i uruchomienie systemów sygnalizacji i sterowania ruchem kolejowym, a także systemów nadzoru, obsługi ekranów peronowych z otwieranymi drzwiami i systemów telekomunikacyjnych korytarza Delhi-Ghaziabad-Meerut. Linia ta będzie pierwszą w Indiach, na której zostanie zastosowany hybrydowy system sygnalizacji poziomu 2 europejskiego systemu sterowania pociągiem (ETCS), który jest podstawowym elementem ERTMS-u.

Miliardowe pożyczki na budowę szybkiego korytarza

Finansowanie projektu RRTS Delhi-Ghaziabad-Meerut odbywa się za sprawą 1 mld dolarów pożyczki udzielonej w sierpniu 2020 roku przez Azjatycki Bank Rozwoju (ADB). 500 mln dolarów pożyczki zapewnił New Development Bank (NDB). Projekt wsparł także Japoński fundusz ADB na rzecz redukcji ubóstwa kwotą 3 mln dolarów na budowę udogodnień technicznych dla osób niepełnosprawnych. 1,89 mld dolarów będzie pochodzić z budżetu Indii.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Jakub Madrjas 16 lipca 2023

Bateryjna hybryda Alstomu już na testach [film]

Tabor i technika

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Świat

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Mikołaj Kobryński 30 czerwca 2023

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Jakub Madrjas 16 lipca 2023

Bateryjna hybryda Alstomu już na testach [film]

Tabor i technika

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Świat

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Mikołaj Kobryński 30 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5