Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Alstom: Częściowo piętrowe EZT wożą już pasażerów pod Paryżem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
19-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
19-11-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Alstom: Częściowo piętrowe EZT wożą już pasażerów pod Paryżem
fot. Theo Moll/Alstom
Na podmiejskich liniach kolejowych RER D i RER E zadebiutowały częściowo piętrowe elektryczne zespoły trakcyjne produkcji Alstomu. Producent i przewoźnik (SNCF Voyageurs) opisują nowy tabor jako wydajniejszy energetycznie, pojemniejszy i bardziej dostępny dla wszystkich pasażerów od dotychczasowego.

RER to sieć linii kolejowych obsługujących region Île-de-France, a w granicach Paryża pełniących rolę zbliżoną do komunikacji miejskiej. Potoki pasażerskie na poszczególnych liniach sięgają setek tysięcy osób dziennie. Obsługujący je tabor musi więc mieć dobre przyspieszenie, odznaczać się dużą pojemnością i umożliwiać szybką wymianę pasażerów. Nowe jednostki Alstomu RER NG zostały zaprojektowane specjalnie z myślą o takich wymaganiach.

EZT RER NG to sześcioczłonowe zespoły z jednopoziomowymi członami sterowniczymi oraz piętrowymi środkowymi. Wszystkie wyposażono w bardzo szerokie drzwi wejściowe, a wnętrze zaaranżowano tak, by maksymalnie ułatwić przepływ pasażerów. Poszczególne elementy pojazdów powstawały w 9 zakładach Alstomu na terenie Francji. Oprócz koncernu w opracowywaniu RER NG udział brał przewoźnik (SNCF) oraz organizator transportu (Île-de-France Mobilités).

Producent podkreśla lepsze, niż w poprzednich generacjach taboru, parametry przyspieszenia i hamowania. Ich poprawa ma pozwolić na zwiększenie przepustowości linii oraz regularności i częstotliwości kursowania. Do tego samego ma się przyczynić system kontroli pojazdu NexTEO – RER NG są pierwszymi kursującymi liniowo pojazdami, w których został on zastosowany. Oprócz tego EZT wyposażono – między innymi – w klimatyzację, oświetlenie LED o natężeniu zmieniającym się w zależności od pory doby i miejsca, w którym znajduje się pociąg, gniazdka USB i rozbudowany system dynamicznej informacji pasażerskiej.

Pierwszą linią, na której nowe jednostki zaczęły przewozić pasażerów, jest RER E z dworca Haussmann – Saint-Lazaire w Paryżu do Chelles-Gournay i Tournan. W miarę dostaw kolejnych egzemplarzy zaczną one obsługiwać także RER D (Creil – Malun/Malesherbes/Corbeil Essonnes przez Gare du Lyon w Paryżu). Cale zamówienie ma zostać zrealizowane do końca 2024 r. Jest ono częścią zawartej w 2017 r. umowy ramowej na dostawę aż 255 EZT.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom w Polsce wyróżniony certyfikatem Top Employer

Biznes

Alstom w Polsce wyróżniony certyfikatem Top Employer

inf. pras. Alstom 18 stycznia 2024

Alstom z umową na wodorowe Coradie na południe Włoch

Tabor i technika

Alstom partnerem programu Katowice Miastem Fachowców

Biznes

Alstom partnerem programu Katowice Miastem Fachowców

inf. pras. Alstom 26 października 2023

Alstom: Pierwszy zespół hybrydowy przebudowany na bateryjny

Tabor i technika

Alstom: Pierwszy zespół hybrydowy przebudowany na bateryjny

Roman Czubiński 19 października 2023

Alstom zmodernizuje metro w Belo Horizonte

Infrastruktura

Alstom zmodernizuje metro w Belo Horizonte

Roman Czubiński 22 października 2023

Zobacz również:

Alstom w Polsce wyróżniony certyfikatem Top Employer

Biznes

Alstom w Polsce wyróżniony certyfikatem Top Employer

inf. pras. Alstom 18 stycznia 2024

Alstom z umową na wodorowe Coradie na południe Włoch

Tabor i technika

Alstom partnerem programu Katowice Miastem Fachowców

Biznes

Alstom partnerem programu Katowice Miastem Fachowców

inf. pras. Alstom 26 października 2023

Alstom: Pierwszy zespół hybrydowy przebudowany na bateryjny

Tabor i technika

Alstom: Pierwszy zespół hybrydowy przebudowany na bateryjny

Roman Czubiński 19 października 2023

Alstom zmodernizuje metro w Belo Horizonte

Infrastruktura

Alstom zmodernizuje metro w Belo Horizonte

Roman Czubiński 22 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5