NUMER 01-02/2021
NUMER 03/2021
Temat numeru:
Ostatnia dekada węgla
szukaj
Śledź nas:

Alstom bliski dostaw unikalnych zespołów trakcyjnych dla Dolnej Saksonii

| Michał Szymajda 26.02.2021 318

Alstom bliski dostaw unikalnych zespołów trakcyjnych dla Dolnej Saksonii
fot. Alstom
Alstom bliski dostaw unikalnych zespołów trakcyjnych dla Dolnej Saksonii
Alstom bliski dostaw unikalnych zespołów trakcyjnych dla Dolnej Saksonii
Alstom bliski dostaw unikalnych zespołów trakcyjnych dla Dolnej Saksonii
Alstom bliski dostaw unikalnych zespołów trakcyjnych dla Dolnej Saksonii
Alstom bliski dostaw unikalnych zespołów trakcyjnych dla Dolnej Saksonii
Zarząd transportu Dolnej Saksonii wskazał Alstom jako preferowanego dostawcę 34. częściowo piętrowych zespołów trakcyjnych. Kontrakt jest warty 760 milionów euro.
– Dolna Saksonia nigdy dotąd nie zamawiała tak dużej liczby pociągów w ramach jednego zamówienia – powiedział minister transportu landu Bernd Althusmann, po ogłoszeniu przez LNVG (zarządca transportu) preferowanego dostawcy elektrycznych zespołów trakcyjnych. Ostateczny wybór ma zostać zatwierdzony 8 marca 2021.

Kontrakt dla Dolnej Saksonii jest niezwykle ciekawy, opiewa bowiem na budowę zespołów trakcyjnych w układzie dotąd nieznanym. Na 34 ezte składać się będą bowiem sterownicze wagony piętrowe i środkowe wagony jednopokładowe. Tych pierwszych będzie 68, tych drugich – 86 (część ezt będzie czterowagonowa, a część sześciowagonowa). Do tej pory Siemens i Alstom budowali pociągi w układzie mieszanym, ale wagony piętrowe nigdy nie były wagonami sterowniczymi (czołowymi), a tak właśnie będzie w wypadku tego kontraktu.

Wagony środkowe będą zupełnie pozbawione barier w postaci schodów i podestów, znajdzie się tam przestrzeń na większy bagaż, wózek inwalidzki, dziecięcy i sporo miejsc dla rowerów. Z kolei wagony piętrowe mają mieć rekordowo dużo miejsca na górnym pokładzie, pozwalając wygodnie zająć miejsce i przemieszczać się nawet wysokim osobom. Niezwykły będzie system informacji pasażerskiej, który już na peronie wskaże pasażerom ile miejsc pozostaje wolnych w danych wagonie. Ezt mają mieć możliwość bardzo szybkiego łączenia się w pary i rozpinania, w celu przyspieszenia obsługi relacji łączonych.

W zamówieniu bardzo postawiono na niski poziom hałasu i LNVG już teraz reklamuje je jako „najcichsze w Niemczech”. Oprócz ezt zamówiono też rekordowy 30-letni okres utrzymania ich przez producenta. Baza do obsługi pojazdów ma powstać w okolicach Bremen. Ma być tak zaprojektowana, by większość manewrów wykonywać bez użycia trakcji spalinowej.

Zespoły trakcyjne od grudnia 2024 roku mają obsługiwać regionalne ekspresy na trasach Hannover – Bremen – Oldenburg – Norddeich Mole/Wilhelmshaven, Hannover – Bremen – Bremerhaven oraz Osnabrück – Bremen – Bremerhaven.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2021
NUMER 03/2021
Tematem numeru jest przyszłość przewozów towarowych w dobie przesądzonego już odejścia od energetyki węglowej. Piszemy również o niepokojącym dla branży braku przetargów PKP PLK. Mamy też jednak dobre informacje, bo wyniki liderów rynku są rekordowe. W tym miesiącu przyglądamy się dokładniej infrastrukturze w regionie łódzkim i dolnośląskim. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5