Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Siemens Mobility dostarczył wszystkie 84 Desiro HC dla projektu RRX

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
22-12-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Siemens Mobility dostarczył wszystkie 84 Desiro HC dla projektu RRX
Fot. ms, rynek-kolejowy
Siemens Mobility zakończył dostawę 84. piętrowych zespołów trakcyjnych Desiro HC dla projektu Rhein-Ruhr Express. Mieszkańcy Zagłębia Ruhry otrzymali zupełnie nowe możliwości przemieszczania się po regionie przyspieszonymi, nowoczesnymi pojazdami.

Jak podkreśla Siemens, 84. pociąg dla projektu RRX został oddany do użytku zgodnie z harmonogramem. Pociągi zostały pierwotnie zamówione w firmie Siemens Mobility w 2015 roku. Zamówienie RRX, na które składają się pociągi i umowa o świadczenie usług, opiewa na łączną kwotę 1,7 mld euro i jest największym zamówieniem otrzymanym do tej pory przez Siemens Mobility w sektorze regionalnego kolejowego transportu pasażerskiego w Niemczech.

Nowoczesne pociągi piętrowe, o których pisaliśmy tutaj, które w tym roku otrzymały Niemiecką Nagrodę Mobilności, są serwisowane w Centrum Serwisowym Siemens Mobility Digital w Dortmundzie, aby zapewnić prawie 100-procentową dostępność. Centrum obsługowe uchodzi za jedno z najnowocześniejszych w Europie, a o rozwiązaniach w nim stosowanych pisaliśmy tutaj.

Desiro HC, pracujące zazwyczaj w trakcji podwójnej, zapewniają 800 miejsc siedzących, czyli o około 200 więcej niż w poprzednio używanych wagonach dwupoziomowych. Wyposażone są w wejścia na poziomie peronu, klimatyzację, gniazda zasilania na siedzeniach oraz bezpłatną usługę WLAN. Ponadto wyposażone są w zaawansowany system informacji pasażerskiej. Specjalnie powlekane heksagonalną siatką okna (niemal niewidoczną gołym okiem) poprawiają telefonów komórkowych.

Po zakończeniu rozbudowy infrastruktury związanej z projektem, sieć RRX będzie składać się z siedmiu linii, co umożliwi 15-minutowy przejazd przez rdzeń pomiędzy Dortmundem a Kolonią. Ekspres Ren-Ruhra znacznie poprawi mobilność podróżnych i osób dojeżdżających do pracy w kraju związkowym Nadrenia Północna-Westfalia, a także zapewni transgraniczne połączenia z Północną Hesją, Nadrenią-Palatynatem i Dolną Saksonią. Nowe pociągi RRX są już eksploatowane na kilku liniach regionalnych w sieci.

Z RRX korzysta osiem milionów ludzi mieszkających w miastach i społecznościach, w których znajdują się stacje RRX - co stanowi około 45 procent ludności NRW. Rozbudowa linii, które pokrywają dużą część sieci tras NRW, gwarantuje, że ludzie będą tu docierać do celu jeszcze szybciej i punktualniej niż w przeszłości. Ponadto modernizacja licznych dworców kolejowych w NRW zwiększa komfort i wygodę podróżnych. Podróżni w krajach związkowych Nadrenia-Palatynat, Hesja i Dolna Saksonia również mogą cieszyć się z pociągów RRX, ponieważ poszczególne linie w systemie docierają do Koblencji, Kassel i Osnabrück.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Tabor i technika

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Roman Czubiński 06 sierpnia 2025

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

Tabor i technika

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

inf. pras. Siemens Mobility, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Siemens Mobility: Polska kolej potrzebuje nowych lokomotyw

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Łukasz Malinowski 02 kwietnia 2025

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Innowacje

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Łukasz Malinowski 21 marca 2025

Zobacz również:

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Tabor i technika

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Roman Czubiński 06 sierpnia 2025

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

Tabor i technika

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

inf. pras. Siemens Mobility, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Siemens Mobility: Polska kolej potrzebuje nowych lokomotyw

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Łukasz Malinowski 02 kwietnia 2025

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Innowacje

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Łukasz Malinowski 21 marca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij