NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Siemens Mobility dostarczył wszystkie 84 Desiro HC dla projektu RRX

| Michał Szymajda 22.12.2020 1,2k

Siemens Mobility dostarczył wszystkie 84 Desiro HC dla projektu RRX
Fot. ms, rynek-kolejowy
Siemens Mobility zakończył dostawę 84. piętrowych zespołów trakcyjnych Desiro HC dla projektu Rhein-Ruhr Express. Mieszkańcy Zagłębia Ruhry otrzymali zupełnie nowe możliwości przemieszczania się po regionie przyspieszonymi, nowoczesnymi pojazdami.
Jak podkreśla Siemens, 84. pociąg dla projektu RRX został oddany do użytku zgodnie z harmonogramem. Pociągi zostały pierwotnie zamówione w firmie Siemens Mobility w 2015 roku. Zamówienie RRX, na które składają się pociągi i umowa o świadczenie usług, opiewa na łączną kwotę 1,7 mld euro i jest największym zamówieniem otrzymanym do tej pory przez Siemens Mobility w sektorze regionalnego kolejowego transportu pasażerskiego w Niemczech.

Nowoczesne pociągi piętrowe, o których pisaliśmy tutaj, które w tym roku otrzymały Niemiecką Nagrodę Mobilności, są serwisowane w Centrum Serwisowym Siemens Mobility Digital w Dortmundzie, aby zapewnić prawie 100-procentową dostępność. Centrum obsługowe uchodzi za jedno z najnowocześniejszych w Europie, a o rozwiązaniach w nim stosowanych pisaliśmy tutaj.

Desiro HC, pracujące zazwyczaj w trakcji podwójnej, zapewniają 800 miejsc siedzących, czyli o około 200 więcej niż w poprzednio używanych wagonach dwupoziomowych. Wyposażone są w wejścia na poziomie peronu, klimatyzację, gniazda zasilania na siedzeniach oraz bezpłatną usługę WLAN. Ponadto wyposażone są w zaawansowany system informacji pasażerskiej. Specjalnie powlekane heksagonalną siatką okna (niemal niewidoczną gołym okiem) poprawiają telefonów komórkowych.

Po zakończeniu rozbudowy infrastruktury związanej z projektem, sieć RRX będzie składać się z siedmiu linii, co umożliwi 15-minutowy przejazd przez rdzeń pomiędzy Dortmundem a Kolonią. Ekspres Ren-Ruhra znacznie poprawi mobilność podróżnych i osób dojeżdżających do pracy w kraju związkowym Nadrenia Północna-Westfalia, a także zapewni transgraniczne połączenia z Północną Hesją, Nadrenią-Palatynatem i Dolną Saksonią. Nowe pociągi RRX są już eksploatowane na kilku liniach regionalnych w sieci.

Z RRX korzysta osiem milionów ludzi mieszkających w miastach i społecznościach, w których znajdują się stacje RRX - co stanowi około 45 procent ludności NRW. Rozbudowa linii, które pokrywają dużą część sieci tras NRW, gwarantuje, że ludzie będą tu docierać do celu jeszcze szybciej i punktualniej niż w przeszłości. Ponadto modernizacja licznych dworców kolejowych w NRW zwiększa komfort i wygodę podróżnych. Podróżni w krajach związkowych Nadrenia-Palatynat, Hesja i Dolna Saksonia również mogą cieszyć się z pociągów RRX, ponieważ poszczególne linie w systemie docierają do Koblencji, Kassel i Osnabrück.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (1228)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Niemcy (1228)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5