Partnerzy serwisu:
Biznes

Alan Beroud: Chciałbym nadal pracować w warszawskiej SKM

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
01-06-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Alan Beroud: Chciałbym nadal pracować w warszawskiej SKM
Fot. M. SzymajdaAlan Beroud, prezes SKM Warszawa
Dobiega końca 3-letnia kadencja Alana Berouda w warszawskiej SKM. Na stanowisko prezesa rada nadzorcza przewoźnika nie rozpisała konkursu, zostanie on zatem wybrany bez konkursu. Beroud powiedział, że nadal chciałby pracować dla SKM. 

Alan Beroud zastąpił wieloletnią prezeskę warszawskiej SKM Krystynę Pękałę w 2019 roku. Właśnie kończy się jego 3-letnia kadencja. Nie przypadała na łatwy czas. W kilka miesięcy po rozpoczęciu urzędowania jednego z najmłodszych prezesów spółki kolejowej w Polsce, pandemia wywróciła przewozy do góry noga. Spółka musiała się też zmagać z problemami taborowymi.

– Rezerwa taborowa niemal nie istniała. Ratowaliśmy się pojazdami wypożyczonymi w oczekiwaniu na nowy tabor Pesy. Bywały dni, kiedy w rezerwie mieliśmy jeden pojazd. Jestem jednak bardzo dumny z tego, że nigdy ze względu na niską rezerwę, w czasie pandemii, nie odwołaliśmy żadnego pociągu. Pomogło w tym wdrożenie systemu diagnostycznego IBM Maximo i zaopatrzenie drużyn pociągowych w tablety, dzięki którym na bieżąco zgłaszali technikom usterki pojazdów. Teraz sytuacja taborowa jest o wiele lepsza – powiedział.

Zerwanie umowy z Pesą najtrudniejszą decyzją

Zanim nastała pandemia, Alan Beroud, zaledwie po kilku miesiącach kierowania spółką, podjął bardzo trudną decyzję o zerwaniu umowy na dostawy 21 pojazdów z Pesą. Beroud uważa, że postąpił właściwie.

– Istniała bardzo realna obawa, że Pesa, która nie radziła sobie z terminami, nie zrealizuje całości kontraktu do końca 2022 roku, a takie zapisy warunkowały unijną pomoc. Nie mogliśmy podjąć innej decyzji, także dziś uważam, że było to jedyne możliwe rozwiązanie. W tamtej sytuacji finansowej producenta kontrakt, w mojej ocenie, był dla Pesy ciężarem, którego nie był w stanie unieść – powiedział Beroud. Obecnie obie strony sądzą się. Sprawa na pewno szybko się nie skończy. Sąd powołał biegłego do zbadania materiału dowodowego dla jednej i drugiej strony. Ostatecznie kontrakt realizuje nowosądecki Newag.

Obecnie SKM jest przed uruchomieniem nowej linii S4 (piszemy o tym tutaj). W tym celu kompletuje się nowy tabor, prowadzi się szkolenia maszynistów. – Mamy już komplet drużyn pociągowych dla 21 pojazdów, co przy obecnej sytuacji na rynku pracy jest sporym osiągnięciem. Ale przeprowadziliśmy z dużym wyprzedzeniem kursy przygotowujące do zawodu maszynisty w centrum szkolenia, zrekrutowaliśmy drużyny – dodał.

Beroud: Chciałbym pozostać w SKM

Czy najmłodszy prezes spółki kolejowej chciałby nadal pracować dla SKM? – Nie ukrywam, że jestem zainteresowany, zgłosiłem akces na to stanowisko – krótko odpowiedział dziennikarzowi „RK”. Jakie wyzwania stoją przed spółką?

– Poza tymi oczywistymi, związanymi z rozwojem siatki połączeń do Piaseczna, Zegrza, a później do Grodziska czy Ożarowa, spółka powinna dążyć do ograniczenia wydatków na energię elektryczną, co będzie wielkim wyzwaniem w związku z jej wielką podwyżką. Miasto powinno dążyć i dąży do zamiany gruntów z PKP po to, aby baza techniczna SKM, leżąca teraz na terenie PKP, leżała na miejskich gruntach. To pozwoliłoby SKM śmielej działać w kierunku budowy paneli fotowoltaicznych (jest gotowe studium wykonalności w tym zakresie – dop. red.) a także nowoczesnych urządzeń do magazynowania baterii – ocenił Beroud, który z wykształcenia jest nie tylko prawnikiem, ale i inżynierem energetykiem.

– Obecnie za megawatogodzinę płacimy 380 złotych, w przyszłym roku to będzie 590 złotych. Uważam, że to bardzo dobra cena, zwłaszcza jeśli zwrócimy uwagę na opłaty za energię w innych kolejowych spółkach. W strukturze kosztowej spółki konsumpcja energii stanowi 20% kosztów, musimy więc dążyć do lepszego bilansowania wydatków w tym zakresie. Bardzo ważne jest to, że nowe pojazdy potrafią oddać aż 30% energii do sieci, zamierzamy dalej szkolić maszynistów w zakresie ecodrivingu, negocjować nowe kontrakty na zakup energii po 2023 roku – dodał Beroud.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5