Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wszystkie Impulsy 2 w SKM do listopada. Do Piaseczna nie pojadą w 2022 roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
31-05-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Wszystkie Impulsy 2 w SKM do listopada. Do Piaseczna nie pojadą w 2022 roku
Fot. M. Szymajda
W bazie warszawskiej SKM są już pierwsze wyprodukowane w tym roku pięciowagonowe zespoły trakcyjne Impuls 2. Łącznie będzie ich 15 (sześć krótszych już jeździ po stolicy).

– Dwa najnowsze pięciowagonowe Impulsy 2 zaczną wozić warszawiaków jeszcze w czerwcu, właśnie rozpoczynamy ich odbiory. Harmonogram odbiorów wyprzedzony jest o dwa miesiące, a do listopada będziemy mieli u siebie wszystkie pojazdy. Duża w tym zasługa Newagu, pomaga też indywidualne podejście do tego projektu. Nasi komisarze pracują w Nowym Sączu przez cały czas i są obecni na każdym etapie budowy pojazdów. Na wszelkie niezgodności i nasze uwagi Newag reaguje od razu – powiedział Alan Beroud, prezes SKM Warszawa.

Długie pociągi atrakcyjne dla młodych

Założeniem SKM jest, aby pojazdy kursowały w trakcji podwójnej. W ten sposób w pociągach może podróżować nawet 1600 osób. – Poprawa przepustowości linii średnicowej to pieśń przyszłości i będzie zależała nie od nas, lecz od prac które będą leżeć po stronie PKP PLK. Dlatego na popyt musimy reagować zwiększeniem długości składów, a nie dogęszczeniem kursów – dodał Beroud. Zaznaczył, że spółka kupiła nowe pojazdy, aby przyciągnąć do swoich usług nowych pasażerów.

– Chcieliśmy w większym stopniu zorientować się na młodego pasażera. Chcieliśmy, aby pociągi były atrakcyjne wizualnie, żeby można było wygodnie przewieźć w nich rower, naładować telefon czy laptop, z drugiej strony – żeby posiadały wygodne siedzenia. To się udało, a przy tym wzięliśmy pod uwagę potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Okazało się, że zarówno osoby na wózkach, jak i obsługa preferują lżejsze, ręczne rampy, takie więc stosujemy – dodał Beroud.

Opóźnienia w pracach wykonywanych przez PKP PLK. Nowe Impulsy najpierw w Zegrzu

Niestety, nowe pięciowagonowe Impulsy 2, kupione m.in. z przeznaczeniem do obsługi nowej linii do Piaseczna, na razie do niego nie dojadą.

– PKP Polskie Linie Kolejowe, odpowiedzialne za inwestycję infrastrukturalną, która ma otworzyć Piaseczno na SKM, poinformowały nas, że prace zakończą się dopiero w marcu 2023. PLK zapewnia nas natomiast, że realne jest otwarcie odcinka do Zegrza jeszcze w tym roku – dodał prezes.

Co to oznacza? Prawdopodobnie to, że nowa linia S4, która co godzinę miała jeździć w relacji Piaseczno – Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska – Legionowo – Wieliszew – Zegrze, w grudniu skończy bieg na Warszawie Zachodniej, a dopiero w marcu 2023 dotrze do Piaseczna.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolej w mieście: Warszawska SKM przykładem dobrego wykorzystania

Zintegrowany transport

Kolej w mieście: Warszawska SKM przykładem dobrego wykorzystania

Roman Czubiński 12 maja 2025

SKM Warszawa: Od jednej krótkiej linii do prężnej sieci

Pasażer

SKM Warszawa sprzedaje 14WE. Znamy cenę minimalną

Tabor i technika

SKM Warszawa: Unieważniony przetarg na P5 19WE. Wkrótce nowy

Tabor i technika

Modertrans i PTS naprawią Elfy SKM Warszawa

Tabor i technika

Modertrans i PTS naprawią Elfy SKM Warszawa

Roman Czubiński 15 lipca 2024

Pociągi SKM Warszawa wracają na swoje stałe trasy

Infrastruktura

Pociągi SKM Warszawa wracają na swoje stałe trasy

Michał Szymajda 06 czerwca 2024

Zobacz również:

Kolej w mieście: Warszawska SKM przykładem dobrego wykorzystania

Zintegrowany transport

Kolej w mieście: Warszawska SKM przykładem dobrego wykorzystania

Roman Czubiński 12 maja 2025

SKM Warszawa: Od jednej krótkiej linii do prężnej sieci

Pasażer

SKM Warszawa sprzedaje 14WE. Znamy cenę minimalną

Tabor i technika

SKM Warszawa: Unieważniony przetarg na P5 19WE. Wkrótce nowy

Tabor i technika

Modertrans i PTS naprawią Elfy SKM Warszawa

Tabor i technika

Modertrans i PTS naprawią Elfy SKM Warszawa

Roman Czubiński 15 lipca 2024

Pociągi SKM Warszawa wracają na swoje stałe trasy

Infrastruktura

Pociągi SKM Warszawa wracają na swoje stałe trasy

Michał Szymajda 06 czerwca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij