Ostatnie lata na rynku kolejowym obfitowały w zakupy nowego taboru, jak i w modernizacje starszych konstrukcji. W tym czasie rozwój techniczny jaki objął systemy hamulcowe i inne układy pojazdów szynowych diametralnie zmienił ich budowę i funkcjonalność.
W związku z powyższym, zarówno producenci jak i operatorzy stają przed koniecznością przystosowania zaplecza technicznego, przeszkolenia pracowników do obsługi urządzeń i podsystemów nieznanych w tradycyjnych lokomotywach, wagonach czy EZT/SZT.
Firma Knorr-Bremse, aktywnie uczestniczy w tym rozwoju – jest także pionierem w tym zakresie. Od wielu lat wdraża także liczne rozwiązania techniczne w szeroko pojętych systemach taboru kolejowego. Tym samym, skutecznie przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów, ułatwienia diagnostyki oraz zwiększenia efektywności taboru.
Wśród nowych układów i urządzeń, które na dobre zagościły w pojazdach szynowych należy wymienić min.:
- Sprężarki śrubowe SL oraz tłokowe bezolejowe VV,
- Adsorpcyjne osuszacze powietrza LTZ,
- Nowoczesne tablice hamulcowe dolokomotyw oraz EP-compact’y,
- Modułowe zadajniki hamulcowe,
- Kompaktowe zaciski hamulcowe oraz tarcze i okładziny hamulcowe,
- Sterowniki hamulcowe BCU,
- Elektronicznie sterowane układy przeciwpoślizgowe WSP.
Każdy producent i operator taboru wie, że kluczowym czynnikiem procesu produkcji i utrzymania jest człowiek. Począwszy od konstruktorów, pracowników utrzymania, przez serwis, na kadrze technicznej i dziale zakupów kończąc – wiedza i doświadczenie są najcenniejszym kapitałem firmy.
Nietrafiona diagnoza, usterki, niewłaściwe utrzymanie taboru czy zakup nieodpowiedniego sprzętu to bardzo kosztowne błędy, które przyczynić się mogą do opóźnień pociągu, a nawet wstrzymania eksploatacji pojazdu przez UTK.
Knorr-Bremse od lat wspiera proces budowy i eksploatacji pojazdów, oferując szeroki wachlarz szkoleń teoretycznych i praktycznych. Bazując na tych doświadczeniach, dzięki wsparciu merytorycznemu tj. szkolenia otwarte pod logiem „Akademii Szkoleń”. Firma oferuje możliwość poznania budowy i zasad działania współczesnych układów hamulcowych oraz innych podsystemów pojazdów szynowych.
Akademia Szkoleń skierowana jest do szerokiego grona odbiorców: konstruktorów, pneumatyków, maszynistów, serwisantów, pracowników utrzymania i innych. Spotkania na neutralnym gruncie, dają możliwość otwartej dyskusji oraz wymiany wzajemnych doświadczeń i wiedzy. Jest to również forma motywacji pracowników oraz fundament ich rozwoju i długotrwałej współpracy z pracodawcą.