NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Adamczyk: W 2030 r. będzie prawie 200 tysięcy połączeń kolejowych

| Roman Czubiński 15.03.2021 3,2k

Adamczyk: W 2030 r. będzie prawie 200 tysięcy połączeń kolejowych
fot. PKP IC
Oferta przewozowa kolei, zwłaszcza między miastami wojewódzkimi, ma ulec w ciągu 10 najbliższych lat znacznej poprawie. Łącznie na całej sieci w 2030 r. ma być uruchamianych o ponad 60% więcej pociągów, niż obecnie – zapowiedział podczas konferencji „Zielony Ład na polskiej kolei” minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Rozwój przewozów kolejowych ma być elementem realizacji polityki Nowego Zielonego Ładu.
Według ministra zwiększanie liczby połączeń – oprócz zakupu nowoczesnego i przyjaznego środowisku taboru – ma być najważniejszą zmianą, zaplanowaną na najbliższą dekadę w sektorze kolei pasażerskiej w Polsce. – Liczba pociągów na sieci wzrośnie ze 120 tys. w 2021 r. do 196 tys. w 2030 r. Będzie to więc wzrost o około 64% – zadeklarował minister. Jak dodał, w wielu relacjach między miastami wojewódzkimi pociągi mają kursować co godzinę lub częściej. Tam, gdzie mieszkańcy nie mają dziś dostępu do kolei pasażerskiej, problem wykluczenia komunikacyjnego ma rozwiązać program Kolej Plus.

Wiele miejsca minister poświęci omówieniu unijnej strategii Nowy Zielony Ład. – Warto mówić o polityce NZŁ – i dbać o to, by temat był żywy w debacie publicznej. Powinniśmy pamiętać o wyznaczonych przez tę strategię celach. To nadzieja i szansa na rozwój transportu kolejowego, lotniczego i drogowego, tak by był naprawdę transportem XXI wieku – przekonywał. Jak podkreślił, szczególna szansa rozwoju stoi przed przewoźnikami kolejowymi – zarówno pasażerskimi, jak i towarowymi: osiągnięcie celów NZŁ (m. in. 90-procentowej redukcji emisji dwutlenku węgla w unijnej gospodarce do 2050 r.) będzie wymagało zwiększenia udziału transportu kolejowego w krajowym miksie transportowym. – Mam nadzieję, że we wszystkich państwach UE wysiłki będą szczere i będą skutkowały faktycznym obniżeniem emisji – dodał Adamczyk.

– Historycznie największy program inwestycyjny na polskiej kolei ma sprawić, że w ciągu 10 lat polska kolej będzie oparta na 5 filarach: komforcie, bezpieczeństwie, ekologii, powtarzalności i dostępności – dodał sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych Maciej Małecki. Jak stwierdził, choć pandemia COVID-19 pogorszyła wyniki przewozowe, trwają przygotowania do odzyskania rynku po ustaniu pandemii. – PKP IC pełną parą realizuje program inwestycyjny. Podróżni muszą czuć komfort od pierwszego kontaktu, jeśli chodzi o dworce, pociągi, dostępność biletów, a także łączenie usług z komunikacją autobusową. Przekazaliśmy z MAP do PKP wykonywanie udziałów i transakcji w przedsiębiorstwach PKS – przypomniał.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5