Partnerzy serwisu:
Biznes

Adamczyk: Pieniądze ze sprzedaży akcji PKP Cargo służą zasypywaniu długu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
30-10-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ak, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Adamczyk: Pieniądze ze sprzedaży akcji PKP Cargo służą zasypywaniu długu
- W dalszym ciągu będę podtrzymywał tezę, która została wygłoszona w poprzednim tygodniu, że wartość spółki nie została wyceniona prawidłowo – komentuje dla "Rynku Kolejowego" debiut PKP Cargo Andrzej Adamczyk, poseł Prawa i Sprawiedliwości i członek Komisji Infrastruktury.

Według Adamczyka, nie uwgzlędniono w wycenie zasadniczych elementów jak wartości rynku, czy zwrotu ze Skarbu Państwa za zawyżone stawki dostępu (roszczenia zostały przekazane do oddzielnej spółki - przyp. red.). Dlatego poseł PiS uważa, że wycena była zaniżona, a grupa PKP nie zarobi tyle, ile powinna. Podobne zdanie wyraził kilka dni temu szef jego partii Jarosław Kaczyński.

W rozmowie z Polską Agencją Prasową Kaczyński ocenił, że wycena przewoźnika nie odzwierciedla realnej wartości przedsiębiorstwa i nie ma nic wspólnego z zyskami jakie przynosi firma i jej majątkiem. Po drugie, Prawu i Sprawiedliwości nie podoba się to, że wpływy z prywatyzacji zostaną przeznaczone nie na rozwój spółki, ale na spłatę "stworzonych przez biurokrację PKP długów". Jarosław Kaczyński powiedział też, że z jego informacji wynika, że "w drugim etapie prywatyzacja ma objąć całość" (obecnie sprzedawany jest pakiet 50 proc. minus jedna akcja).

- Pieniądze z emisji akcji powinny trafić do spółki PKP Cargo, niestety wszystkie te pieniądze ze sprzedaży akcji spółki trafiają na spłatę długów PKP wobec Skarbu Państwa - ubolewa Adamczyk.

- Tym samym środki z giełdy nie służą rozwojowi tylko zasypaniu długu, a konsekwencji deficytu, który został wytworzony przez obecną władzę – mówi poseł.

Notowane od godziny 9.00 akcje PKP Cargo zdążyły już wzrosnąć o ponad 18 procent względem wyceny.- Tak zadziałał rynek. Akcjonariusze samy wycenili, że sama spółka warta jest dużo więcej. I stąd ten wzrost – podkreśla w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Adamczyk.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5