NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Adamczyk: Największy sukces ministerstwa to uratowanie Pesy

| Jakub Madrjas 26.02.2016 98

Adamczyk: Największy sukces ministerstwa to uratowanie Pesy
Adamczyk: Uratowanie kontraktów Pesy pomogło firmie przetrwać na rynku.Fot. andrzejadamczyk.pl
Na konferencji prasowej podsumowującej sto dni urzędowania Andrzeja Adamczyka jako swój największy sukces minister wskazał uratowanie bydgoskiej Pesy.
– Sto dni to tylko umowny wycinek czasu. Zwyczajowo po tym czasie podsumowuje się pierwsze działania i wskazuje na sprawy, które resort musi rozwiązać – powiedział, otwierając konferencję, Andrzej Adamczyk.
Wzięli w niej udział wszyscy wiceministrowie poza odpowiedzialnym za kolej Piotrem Stommą (jego nieobecność spowodowana jest chorobą).

Minister Adamczyk podsumowanie rozpoczął od kwestii kontraktu na dostawę pociągów Dart.

– Te sto dni to wielka satysfakcja z tego, że mieliśmy bezpośredni wpływ na uratowanie Pesy i bardzo mocno zagrożonego kontraktu na dostawę 20 pociągów dla PKP Intercity – powiedział Andrzej Adamczyk. – Mieliśmy wpływ na to, że nie rozpoczęliśmy reindustrializacji od upadłości wielkiej fabryki – dodał minister.

"Rozliczyliśmy sto procent środków"

Jego zdaniem poprzednia ekipa doprowadziła do wielu zaniedbań w realizacji tego kontraktu. – Na szczęście kierownictwo resortu i PKP Intercity stanęło tu na wysokości zadania – podkreślił Adamczyk.

Minister dodał, że "pomimo olbrzymich problemów i kłopotów" udało się uratować środki unijne na kolej, z których część była zagrożona. – Teraz rozliczyliśmy bez mała sto procent środków i uważam to za wielki sukces – powiedział Andrzej Adamczyk.

Jak ratowano kontrakt na Darty?

Następnie wyjaśnił szczegóły działań zmierzających do ratowania kontraktu na zakup 20 pociągów Dart.

– Przypomnę, że 14 grudnia mijał termin realizacji tego kontraktu. Nasza aktywność wraz z Ministerstwem Rozwoju dotyczyła możliwości aneksowania tego terminu ze wszystkimi jego skutkami, przede wszystkim rozliczeniem środków unijnych. Szukaliśmy tu porozumienia z Komisją Europejską i takiego sposobu rozliczenia tego kontraktu, żeby można było aneksować termin wykonania umowy – powiedział minister.

– Alternatywą było nieprzedłużenie tej umowy i utrata ponad 600 mln zł środków unijnych i prawdopodobnie duże kłopoty Pesy, a co za tym idzie – tragedia 3,5 tysiąca pracowników i koniec przedsiębiorstwa, które wybija się na jednego z największych producentów taboru w Europie – wyjaśniał Andrzej Adamczyk.

Już 16-17 marca w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. Jak co roku, konferencja podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.

Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5