Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Adamczyk: Mamy pełne szuflady kolejowych projektów do realizacji po 2023 roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-09-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Adamczyk: Mamy pełne szuflady kolejowych projektów do realizacji po 2023 roku
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Andrzej Adamczyk bardzo optymistycznie wypowiadał się o szansach na modernizację i rozbudowę infrastruktury kolejowej w Polsce, po zakończeniu obecnej perspektywy finansowej UE na Forum Ekonomicznym w Krynicy.

Pomimo tego, że Komisja Europejska wciąż dyskutuje nad podziałem środków wspólnotowych z przeznaczeniem na projekty kolejowe, minister transportu Andrzej Adamczyk przedstawiał w Krynicy niezwykle optymistyczny scenariusz.

– Nie spotkałem się z opiniami, że grozi nam zapaść na kolei po 2023 roku. W Brukseli wręcz mówią, że to dofinansowanie powinno być na dotychczasowym poziomie (PKP PLK wyda na inwestycje kolejowe do 2023 roku 67 mld zł – dop. red.) – mówił Adamczyk. Dodał, że takie wnioski wyciągnął podczas jednej z narad ministrów transportu krajów Unii Europejskiej, którą poświęcono finansowaniu inwestycji w przyszłej perspektywie UE.

– Powinniśmy więc być optymistami, ale nie zwalnia nas to z ustawicznego dbania o wyższe finansowanie w kolej w nowej perspektywie unijnej – ocenił i dodał, że rząd uchwalił już wieloletni Program Utrzymaniowy, który ma podtrzymać zmodernizowane linie w należytym stanie.

– Mamy pełne szuflady projektów, jesteśmy w czołówce UE, jeśli chodzi o wykorzystanie środków unijnych. Stawiani jesteśmy za przykład w skutecznym wydawaniu pieniędzy. Ci, którzy decydują o pieniądzach na kolej w Brukseli mają co do tego pełne przekonanie, że wykonamy inwestycje właściwie – mówił.

Tymczasem w PKP PLK w większości przypadków dopiero toczą się postępowania przetargowe dotyczące wyłonienia autorów studium wykonalności dla modernizacji linii po 2023 roku, wydaje się więc, że sformułowanie „pełne szuflady” jest co najmniej niewłaściwe. Nie istnieje również szczegółowy plan finansowy UE na kolej po 2023 roku. Niemal pewne jest, że wspierane będą projekty transgraniczne, możliwe, że w jakimś zakresie, również korytarzowe. Prawie na pewno z zakresu projektów do dofinansowania wypadną te dotyczące zakupu taboru kolejowego. Przewoźnicy i samorządy będą je musiały realizować samodzielnie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

W Ropczycach niemal nowe perony wymagają przebudowy

Infrastruktura

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

W Ropczycach niemal nowe perony wymagają przebudowy

Infrastruktura

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5