NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Adamczyk: Mamy pełne szuflady kolejowych projektów do realizacji po 2023 roku

| Michał Szymajda 07.09.2018 4,9k

Adamczyk: Mamy pełne szuflady kolejowych projektów do realizacji po 2023 roku
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Andrzej Adamczyk bardzo optymistycznie wypowiadał się o szansach na modernizację i rozbudowę infrastruktury kolejowej w Polsce, po zakończeniu obecnej perspektywy finansowej UE na Forum Ekonomicznym w Krynicy.
Pomimo tego, że Komisja Europejska wciąż dyskutuje nad podziałem środków wspólnotowych z przeznaczeniem na projekty kolejowe, minister transportu Andrzej Adamczyk przedstawiał w Krynicy niezwykle optymistyczny scenariusz.

– Nie spotkałem się z opiniami, że grozi nam zapaść na kolei po 2023 roku. W Brukseli wręcz mówią, że to dofinansowanie powinno być na dotychczasowym poziomie (PKP PLK wyda na inwestycje kolejowe do 2023 roku 67 mld zł – dop. red.) – mówił Adamczyk. Dodał, że takie wnioski wyciągnął podczas jednej z narad ministrów transportu krajów Unii Europejskiej, którą poświęcono finansowaniu inwestycji w przyszłej perspektywie UE.

– Powinniśmy więc być optymistami, ale nie zwalnia nas to z ustawicznego dbania o wyższe finansowanie w kolej w nowej perspektywie unijnej – ocenił i dodał, że rząd uchwalił już wieloletni Program Utrzymaniowy, który ma podtrzymać zmodernizowane linie w należytym stanie.

– Mamy pełne szuflady projektów, jesteśmy w czołówce UE, jeśli chodzi o wykorzystanie środków unijnych. Stawiani jesteśmy za przykład w skutecznym wydawaniu pieniędzy. Ci, którzy decydują o pieniądzach na kolej w Brukseli mają co do tego pełne przekonanie, że wykonamy inwestycje właściwie – mówił.

Tymczasem w PKP PLK w większości przypadków dopiero toczą się postępowania przetargowe dotyczące wyłonienia autorów studium wykonalności dla modernizacji linii po 2023 roku, wydaje się więc, że sformułowanie „pełne szuflady” jest co najmniej niewłaściwe. Nie istnieje również szczegółowy plan finansowy UE na kolej po 2023 roku. Niemal pewne jest, że wspierane będą projekty transgraniczne, możliwe, że w jakimś zakresie, również korytarzowe. Prawie na pewno z zakresu projektów do dofinansowania wypadną te dotyczące zakupu taboru kolejowego. Przewoźnicy i samorządy będą je musiały realizować samodzielnie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5