Partnerzy serwisu:
Biznes

ABB: Serwis – nie tylko naprawy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Autor:

ABB

Data publikacji:
02-07-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ABB

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
ABB: Serwis – nie tylko naprawy
Serwis – zarówno gwarancyjny, jak i pogwarancyjny – to jedna z najważniejszych wizytówek firm produkcyjnych i usługowych. Mając to na uwadze, firma ABB od wielu lat traktuje serwis jako integralną część swoich wyrobów i jedną z najważniejszych relacji z klientami, wychodząc z założenia, że serwis to nie tylko interwencja w przypadku awarii, ale profesjonalna opieka sprawowana przez całe życie produktu.

Takie podejście jest szczególnie ważne i cenne w branżach, gdzie każdy nieplanowany przestój przynosi wymierne straty. – Naszym celem jest aktywne wspieranie naszych klientów – mówi Maciej Wnęk z ABB. – Oferujemy nie tylko przeglądy prewencyjne, które pozwalają uniknąć potencjalnych problemów, ale cały czas proponujemy udoskonalanie naszego produktu w taki sposób, by klient zawsze miał najnowsze i najlepsze oprogramowanie i mógł w pełni korzystać z nowych funkcjonalności.

Jednym ze skuteczniejszych sposobów sprawowania dobrego nadzoru technicznego jest ulokowanie służb serwisowych możliwie blisko klienta. Nie zawsze jest to jednak możliwe, dlatego jedną z propozycji ABB jest trzystopniowa struktura serwisu. – Pierwszym serwisantem staje się nasz klient, który zostaje przeszkolony i ma u siebie podstawowe części zamienne – tłumaczy Jakub Matecki z ABB. – Drugi etap to kontakt przez telefon lub e-mail, gdzie pełnego wsparcia technicznego udziela nasz serwisant. I wreszcie etap trzeci – kiedy dwa wcześniejsze zawiodą – to wyjazd naszego inżyniera na miejsce uszkodzenia.

Taka forma zapewnienia serwisu jest z powodzeniem stosowana przez ABB od wielu lat w branży kolejowej na całym świecie. W Polsce, pierwszą taką umowę podpisano w tym roku z firmą Newag, producentem m.in. lokomotywy Dragon, w której zainstalowano przekształtnik produkcji ABB. – Czas reakcji w przypadku awarii lokomotywy jest kluczowy, a my nie boimy się dzielić naszą wiedzą – mówi Maciej Wnęk. – Poza tym, świadomy użytkownik lepiej potrafi wykorzystać urządzenie, a w razie problemów łatwiej mu wytłumaczyć, co należy zrobić.

Zasada jest dość prosta. Newag, jako producent lokomotywy, zapewnia swoim odbiorcom serwis. W przypadku awarii elementu dostarczonego przez poddostawcę musi posiłkować się jego serwisem. To z kolei może wydłużać czas reakcji, co z punktu widzenia użytkownika pojazdu jest rozwiązaniem niezbyt dobrym. Dlatego też ABB po dostarczeniu przekształtników szkoli pracowników firmy Newag w zakresie podstawowych czynności serwisowych i wymiany modułów przekształtnika. Taka wymiana uszkodzonego elementu trwa nie dłużej niż pół godziny, a usterkę identyfikuje się za pomocą programu diagnostycznego, dostarczonego przez ABB. Do tego dochodzą także części zamienne, które formalnie wciąż należą do ABB, ale są w gestii klienta i leżą w jego magazynie. Z dotychczasowych doświadczeń wynika, że wymiana uszkodzonego modułu kończy interwencję serwisu w 80-90 proc. przypadków.

Taka konstrukcja serwisu odpowiada wszystkim stronom: użytkownik może liczyć na szybką interwencję producenta pojazdu, Newag w pewnym sensie uniezależnia się od firmy trzeciej, więc czas reakcji swojego serwisu ma maksymalnie krótki, poza tym ma pewność, że dostępność części zamiennych jest stuprocentowa, a ABB ma po stronie klienta dobrego, przeszkolonego i świadomego partnera, dzięki czemu współpraca układa się znacznie lepiej.– Kiedyś najważniejsza była cena, dzisiaj coraz częściej liczy się jakość produktu, dobre rozwiązania serwisowe i dostępność części zamiennych. Dla nas, jako ABB, to bardzo pozytywne zmiany na rynku, bo nigdy nie byliśmy nastawienia na konkurowanie ceną, ale liczyła się dla nas jakość i dobra współpraca z klientem – podsumowuje Jakub Matecki.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Tabor i technika

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Roman Czubiński 30 kwietnia 2025

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Newag z wizytą w Korei Południowej

Biznes

Newag z wizytą w Korei Południowej

Mikołaj Kobryński 15 kwietnia 2025

Zobacz również:

ABB dostarcza wyposażenie elektryczne do Flirtów KM

Tabor i technika

ABB dostarcza wyposażenie elektryczne do Flirtów KM

Roman Czubiński 14 marca 2025

ABB zamyka fabrykę pod Łodzią

Biznes

ABB zamyka fabrykę pod Łodzią

Roman Czubiński 15 maja 2024

Polacy pomogą w modernizacji europejskiego taboru

Innowacje

Polacy pomogą w modernizacji europejskiego taboru

Redakcja/inf. pras. 26 listopada 2022

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Tabor i technika

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Roman Czubiński 30 kwietnia 2025

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Newag z wizytą w Korei Południowej

Biznes

Newag z wizytą w Korei Południowej

Mikołaj Kobryński 15 kwietnia 2025

Zobacz również:

ABB dostarcza wyposażenie elektryczne do Flirtów KM

Tabor i technika

ABB dostarcza wyposażenie elektryczne do Flirtów KM

Roman Czubiński 14 marca 2025

ABB zamyka fabrykę pod Łodzią

Biznes

ABB zamyka fabrykę pod Łodzią

Roman Czubiński 15 maja 2024

Polacy pomogą w modernizacji europejskiego taboru

Innowacje

Polacy pomogą w modernizacji europejskiego taboru

Redakcja/inf. pras. 26 listopada 2022

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij