80 tysięcy – tyle podpisów udało się zgromadzić pod petycją do premiera, aby tranzyt towarów odbywał się za pomocą kolei. Dziś w Warszawie trwa seminarium, które podsumowuje społeczną kampanię zorganizowaną przez Instytut Spraw Obywatelskich.
Kampania „Tiry na tory” rozpoczęła się półtora roku temu. W czasie jej trwania zorganizowano seminaria promujące ideę przenoszenia transportu z drogowego na kolejowy. Zaangażowani w kampanię aktywiści odwiedzili kilkanaście najbardziej poszkodowanych przez ruch tranzytowy miast. Instytut promował akcję za pomocą plakatów oraz spotów radiowych. – Nasza kampania stałą się bardzo rozpoznawalna. Gdy w jej początkach badaliśmy znajomość akcji wśród Polaków, haslo „Tiry na tory” znane było 34 procentom Polaków. W ostatnim badaniu okazało się, że z hasłem zetknęło się 55 procent ankietowanych – powiedział przedstawiciel Instytutu Spraw Obywatelskich w czasie spotkania podsumowującego kampanię.
Kampanię prowadzi Fundacja Instytut Spraw Obywatelskich. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Część środków pochodzi także z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.