Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Porr: Chcemy jak najszybciej rozpocząć prace na linii 142

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
14-02-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Porr: Chcemy jak najszybciej rozpocząć prace na linii 142
Fot. PKP PLK (zdjęcie ilustracyjne)
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę o wartości 50 mln zł na rewitalizację linii Katowice Ligota – Katowice Kostuchna – Tychy. Modernizacja torów i sieci trakcyjnej oraz nowe urządzenia sterowania ruchem zwiększą poziom bezpieczeństwa i sprawność ruchu towarowego.

Celem inwestycji jest zwiększenie przepustowości dla ruchu towarowego oraz odciążenie trasy Będzin – Katowice Ligota – Tychy szczególnie od przewozów towarowych. Linia nr 142 stanowi istotny element kolejowej obwodnicy GOP z północy województwa śląskiego w kierunku południowym.

Projekt przewiduje wymianę 15 km torów, 14 rozjazdów oraz kompleksową przebudowę sieci trakcyjnej. Przeprowadzony będzie remont 2 wiaduktów i 16 przepustów. Na odcinku Katowice Ligota – Katowice Kostuchna – Tychy, przebudowanych zostanie 7 przejazdów kolejowo-drogowych. Sprawniejszy przejazd przez tory zapewni nowe oświetlenie i wymiana nawierzchni drogowej, a poziom bezpieczeństwa zwiększą nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej.

Efektywniejszy przewóz towarów

Efektem inwestycji będzie zwiększenie oferty przewozowej dla przewoźników towarowych, poprawa bezpieczeństwa prowadzenia ruchu kolejowego oraz przepustowości linii. Prędkość pociągów wzrośnie dwukrotnie z 40 do 80 km/h. Ruch pociągów pasażerskich na linii nr 139 na odcinku Katowice – Tychy zostanie usprawniony, dzięki temu, że pociągi towarowe pojadą linią 142.

Wyremontowana linia objazdowa nr 142 Katowice Ligota – Tychy, pozwoli również na szybsze i sprawniejsze prowadzenie robót, na głównym ciągu komunikacyjnym E65 Południe Katowice – Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice, który przewidziany jest do modernizacji.

Inwestycja na linii objazdowej nr 142 Katowice Ligota – Tychy” będzie realizowana w systemie "projektuj i buduj" i finansowana ze środków budżetowych. Wartość to ok. 50 mln zł netto. Zakończenie robót planowane jest w maju 2019 r. Zadanie jest realizowane w ramach projektu p.n. „Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Górnego Śląska”. Wykonawcą jest firma Porr, a o bardzo długiej procedurze, która doprowadziła do podpisania z nim umowy piszemy tutaj.

Inwestycje w regionie

Na terenie Śląska PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. obecnie realizują kilka dużych zadań inwestycyjnych m.in.: rewitalizację linii kolejowych na odcinkach: Chybie – Żory – Rybnik – Nędza/Turze (370 mln zł ), Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice ( 70 mln zł ), Toszek Północny – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle (180 mln zł).

Znacząca poprawa warunków dla transportu towarowego jest jednym z głównych celów zarządcy infrastruktury kolejowej w nowej perspektywie finansowej 2014–2020. Dzięki realizowanym i przygotowywanym przez PLK inwestycjom poprawia się stan infrastruktury dla przewoźników towarowych, co korzystnie wpływa na wzmocnienie efektywności transportu kolejowego jako ekologicznego i konkurencyjnego środka przewozu towarów względem transportu drogowego.

Porr: Chcemy jak najszybciej rozpocząć prace na linii 142 [aktualizacja]

- Na realizację całego kontraktu – projektuj i buduj – mamy dokładnie 15 miesięcy. Czekaliśmy bardzo długo na podpisanie umowy i chcemy teraz jak najszybciej ruszyć z realizacją - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Siegfried Weindok, członek zarządu, dyrektor ds. budownictwa kolejowego Porr. 

- Rozpoczęliśmy już prace projektowe. Zakładając, że do końca maja będziemy mieli zatwierdzone projekty wykonawcze, planujemy od czerwca zamknięcia torowe aby wejść z maszynami na budowę - dodał. Zasadnicze roboty torowe wykonawca chce zrealizować do końca 2018 roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5