Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

40 mln zł za powiązanie sterowania ruchem na PKA Rzeszów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
02-08-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
40 mln zł za powiązanie sterowania ruchem na PKA Rzeszów
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SAzdjęcie ilustracyjne
PKP PLK wyda ponad 40 mln złotych na powiązaniu urządzeń sterowania ruchem w Rzeszowie w ramach projektu budowy Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej.

PKP PLK na początku roku ogłosił przetarg na wybór firmy, który zaprojektuje i zrealizuje powiązanie urządzeń sterowania ruchem ze stacji Rzeszów Staroniwa (produkcji Kombud) z obszarem stacji Rzeszów Główny oraz LCS Rzeszów (oba produkcji Thales). LCS Rzeszów obejmuje swoim zasięgiem stację Dębica, Ropczyce, Sędziszów Małopolski i Trzcianę). Był to kolejny przetarg w tej sprawie - w poprzednim, ogłoszonym w ubiegłym roku, nie wpłynęła żadna oferta, a PKP PLK przeznaczyła na realizację zamówienia 20 mln złotych.

Z drugim razem kosztorys był wyższy (23 mln złotych brutto), ale dalece niewystarczający; jedyna oferta, złożona przez Ground Transportation Systems (warszawska spółka z grupy Thales) opiewała na ponad 40 mln złotych. Po trzech miesiącach zastanowienia, PKP PLK zdecydowała się podnieść budżet i ją zaakceptować. Na wykonanie projektu oraz prac Thales będzie miał 34 miesiące od daty podpisania umowy.

Jak czytamy w ogłoszeniu przetargowym, bez realizacji zlecenia nie uda się osiągnąć projektowych parametrów linii kolejowej; oprócz tego realizacja umożliwi zmianę granic LCS oraz dostosowanie stanowisk obsługi do prowadzenia ruchu pociągów zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wymogami w zakresie ergonomii i bhp. Kontrakt przewiduje utworzenie jednego LSC/RCS Rzeszów z siedzibą w nastawni dysponującej Rzeszów Główny, obejmującego stacje Rzeszów Staroniwa i Rzeszów Główny oraz LCS Rzeszów w obecnym obszarze (odcinek Dębica – Trzciana linii kolejowej nr 91) wraz z możliwością wpięcia w przyszłości obecnego obszaru LCS Kolbuszowa. W budynku LSC Rzeszów projektuje się zabudowę warstwy nadrzędnej urządzeń Lokalnego Centrum Sterowania oraz Centrum Utrzymania i Diagnostyki (CUiD).

Komplikacją przy realizacji może być to, że urządzenia sterowania do zintegrowania dopiero zostały zainstalowane lub wręcz są dopiero projektowane. Jak zaznacza PLK, urządzenia typu MOR-3 są w trakcie trwałości projektu i nie dopuszcza się wprowadzania w nich zmian. Do tego funkcjonalność systemu nadrzędnego musi gwarantować przyszłą rozbudowę LCS o nowe posterunki ruchu. Wykonawca ma też zagwarantować kompatybilność z projektowanymi w innych kontraktach systemami ECTS (w ramach modernizacji magistrali E30) i GSM-R (w ramach ogólnokrajowego kontraktu Nokii i Compremum).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Merchel: Przyspieszymy wymianę systemu radio-stop na cyfrowy

Komentarze

Trwają prace przy peronach w Augustowie [zdjęcia]

Fotorelacje

Trwają prace przy peronach w Augustowie [zdjęcia]

inf. pras PKP PLK 09 sierpnia 2023

Rozpoczyna się budowa przystanku Rzeszów Dworzysko

Infrastruktura

Przetarg na bazę dla PKM Rzeszów od nowa. Część prac w prawie opcji

Tabor i technika

Zobacz również:

Merchel: Przyspieszymy wymianę systemu radio-stop na cyfrowy

Komentarze

Trwają prace przy peronach w Augustowie [zdjęcia]

Fotorelacje

Trwają prace przy peronach w Augustowie [zdjęcia]

inf. pras PKP PLK 09 sierpnia 2023

Rozpoczyna się budowa przystanku Rzeszów Dworzysko

Infrastruktura

Przetarg na bazę dla PKM Rzeszów od nowa. Część prac w prawie opcji

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5