Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

40 mln zł za powiązanie sterowania ruchem na PKA Rzeszów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
02-08-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
40 mln zł za powiązanie sterowania ruchem na PKA Rzeszów
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SAzdjęcie ilustracyjne
PKP PLK wyda ponad 40 mln złotych na powiązaniu urządzeń sterowania ruchem w Rzeszowie w ramach projektu budowy Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej.

PKP PLK na początku roku ogłosił przetarg na wybór firmy, który zaprojektuje i zrealizuje powiązanie urządzeń sterowania ruchem ze stacji Rzeszów Staroniwa (produkcji Kombud) z obszarem stacji Rzeszów Główny oraz LCS Rzeszów (oba produkcji Thales). LCS Rzeszów obejmuje swoim zasięgiem stację Dębica, Ropczyce, Sędziszów Małopolski i Trzcianę). Był to kolejny przetarg w tej sprawie - w poprzednim, ogłoszonym w ubiegłym roku, nie wpłynęła żadna oferta, a PKP PLK przeznaczyła na realizację zamówienia 20 mln złotych.

Z drugim razem kosztorys był wyższy (23 mln złotych brutto), ale dalece niewystarczający; jedyna oferta, złożona przez Ground Transportation Systems (warszawska spółka z grupy Thales) opiewała na ponad 40 mln złotych. Po trzech miesiącach zastanowienia, PKP PLK zdecydowała się podnieść budżet i ją zaakceptować. Na wykonanie projektu oraz prac Thales będzie miał 34 miesiące od daty podpisania umowy.

Jak czytamy w ogłoszeniu przetargowym, bez realizacji zlecenia nie uda się osiągnąć projektowych parametrów linii kolejowej; oprócz tego realizacja umożliwi zmianę granic LCS oraz dostosowanie stanowisk obsługi do prowadzenia ruchu pociągów zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wymogami w zakresie ergonomii i bhp. Kontrakt przewiduje utworzenie jednego LSC/RCS Rzeszów z siedzibą w nastawni dysponującej Rzeszów Główny, obejmującego stacje Rzeszów Staroniwa i Rzeszów Główny oraz LCS Rzeszów w obecnym obszarze (odcinek Dębica – Trzciana linii kolejowej nr 91) wraz z możliwością wpięcia w przyszłości obecnego obszaru LCS Kolbuszowa. W budynku LSC Rzeszów projektuje się zabudowę warstwy nadrzędnej urządzeń Lokalnego Centrum Sterowania oraz Centrum Utrzymania i Diagnostyki (CUiD).

Komplikacją przy realizacji może być to, że urządzenia sterowania do zintegrowania dopiero zostały zainstalowane lub wręcz są dopiero projektowane. Jak zaznacza PLK, urządzenia typu MOR-3 są w trakcie trwałości projektu i nie dopuszcza się wprowadzania w nich zmian. Do tego funkcjonalność systemu nadrzędnego musi gwarantować przyszłą rozbudowę LCS o nowe posterunki ruchu. Wykonawca ma też zagwarantować kompatybilność z projektowanymi w innych kontraktach systemami ECTS (w ramach modernizacji magistrali E30) i GSM-R (w ramach ogólnokrajowego kontraktu Nokii i Compremum).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Polregio otwiera centrum kształcenia w Skarżysku

Pasażer

Polregio otwiera centrum kształcenia w Skarżysku

Polregio 16 października 2025

Pierwszy polski interfejs EULYNX

Biznes

Pierwszy polski interfejs EULYNX

Kombud Group 10 października 2025

CUPT: 1,5 mld zł na tabor kolejowy i srk

Tabor i technika

CUPT: 1,5 mld zł na tabor kolejowy i srk

Ministerstwo Infrastruktury 01 października 2025

Linia kolejowa na lotnisko Rzeszów Jasionka otwarta

Infrastruktura

Linia kolejowa na lotnisko Rzeszów Jasionka otwarta

Jakub Madrjas 01 października 2023

Rozpoczyna się budowa przystanku Rzeszów Dworzysko

Infrastruktura

Przetarg na bazę dla PKM Rzeszów od nowa. Część prac w prawie opcji

Tabor i technika

Zobacz również:

Polregio otwiera centrum kształcenia w Skarżysku

Pasażer

Polregio otwiera centrum kształcenia w Skarżysku

Polregio 16 października 2025

Pierwszy polski interfejs EULYNX

Biznes

Pierwszy polski interfejs EULYNX

Kombud Group 10 października 2025

CUPT: 1,5 mld zł na tabor kolejowy i srk

Tabor i technika

CUPT: 1,5 mld zł na tabor kolejowy i srk

Ministerstwo Infrastruktury 01 października 2025

Linia kolejowa na lotnisko Rzeszów Jasionka otwarta

Infrastruktura

Linia kolejowa na lotnisko Rzeszów Jasionka otwarta

Jakub Madrjas 01 października 2023

Rozpoczyna się budowa przystanku Rzeszów Dworzysko

Infrastruktura

Przetarg na bazę dla PKM Rzeszów od nowa. Część prac w prawie opcji

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij