NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Przetarg na bazę dla PKM Rzeszów od nowa. Część prac w prawie opcji

| Jakub Madrjas 03.08.2020 35

Przetarg na bazę dla PKM Rzeszów od nowa. Część prac w prawie opcji
fot. Seweryn Błasiak
Przetarg na bazę dla PKM Rzeszów od nowa. Część prac w prawie opcji
Przetarg na bazę dla PKM Rzeszów od nowa. Część prac w prawie opcji
Przetarg na bazę dla PKM Rzeszów od nowa. Część prac w prawie opcji
Przetarg na bazę dla PKM Rzeszów od nowa. Część prac w prawie opcji
Województwo podkarpackie unieważniło przetarg na zaplecza dla Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej (PKA). Postępowanie zostało rozpisane od nowa; tym razem część prac ujęto jako opcje do zamówienia podstawowego.
Pierwszy przetarg na budowę bazy dla Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej (zwanej też dla utrudnienia Podkarpacką Koleją Aglomeracyjną) w Rzeszowie miał wielokrotnie zmienianą specyfikację. W maju udało się w końcu otworzyć oferty, ale okazało się, że dwie złożone propozycje, których liderami były Intop i Inżynieria Rzeszów, są znacznie wyższe od budżetu, określonego na 97,5 mln zł brutto. Przetarg unieważniono.

Właśnie ogłoszone zostało drugie postępowanie w tej sprawie. Przedmiotem zamówienia ponownie jest budowa nowego zaplecza w rejonie stacji Rzeszów Staroniwa z jednoczesną przebudową trzech istniejących torów stacyjnych oraz budową nowej hali technologicznej. Ponownie wybrano tryb zaprojektuj i wybuduj. Tym razem jednak inna będzie punktacja. Zrezygnowano z kryterium doświadczenia personelu wykonawcy (aż 36 proc. punktów w pierwszym przetargu). Pozostawiono tylko długość okresu gwarancji i rękojmi za wady (40 punktów) i cenę (60 punktów).

W porównaniu z pierwszym przetargiem, pojawiły się roboty zapisane jako prawo opcji, do wykorzystania przez zamawiającego przed końcem czerwca 2021 roku. Obejmują one siedem możliwości : wykonanie trakcji elektrycznej z możliwością odsuwania wewnątrz hali serwisowo-utrzymaniowo-naprawczej, obsługującej jeden tor przeglądowy; wybudowanie zasilacza długości około 450 m, który zasili tor nr 3 na stacji Rzeszów Główny, wraz ze zmodernizowaniem wyeksploatowanej sieci trakcyjnej nad torem nr 35 połączonym z torem nr 3 na odcinku Rzeszów Starowina – Rzeszów Główny; wyposażenie obiektu w kompleksową instalację fotowoltaiczną; wykonanie nawierzchni z kostki brukowej drogi dojazdowej oraz placów manewrowych; kontenerowej stacji paliw; integracji sterowania ruchem kolejowym zaplecza technicznego PKA ze stacją PKP Rzeszów Główny oraz przykrycia potoku Mikośka.

Oferty zostaną otwarte 4 września. Warto przypomnieć, że powtarzany jest również przetarg na budowę infrastruktury PKA, w tym linii do lotniska Jasionka. Przyznano już kontrakty na obsługę przewozową kolei aglomeracyjnej z Polregio oraz na budowę taboru z Newagiem.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5