Na mocy podpisanej dziś umowy, warszawska Szybka Kolej Miejska weźmie w leasing 6 niskopodłogowych, sześcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które dostarczy konsorcjum Newagu Nowy Sącz i Millenium Leasing. Prezentujemy dane techniczne pojazdów, które zostaną dostarczone do lipca 2012 r.
Konsorcjum zaoferowało dostawę pojazdów ze wszystkimi świadczeniami dodatkowymi oraz kosztami leasingu za cenę 201 133 856,98 zł brutto (163 523 460,96 zł netto).
Dane techniczne pojazdu 35WE:
- Liczba członów: 6
- Układ osi: Bo\'2\'2\'Bo\'+Bo\'2\'2\'Bo
- Masa służbowa: 220 t
- Masa przy zapełnieniu nominalnym: 285 t
- Maksymalny nacisk zestawu kołowego pojazdu: ˂ 200 kN/oś
- Liczba drzwi na stronę pojazdu: 12
- Napięcie sieci: 3kVDC
- Łączna moc ciągła silników trakcyjnych: 3200 kW
- Ilość silników trakcyjnych: 8
- Rodzaj: trójfazowy asynchroniczny
- Nominalna pojemność (liczba pasażerów): 922
- Miejsca siedzące (w tym składane): 218
- Miejsca stojące (5 os. na mkw): 704
- Sprzęg czołowy: automatyczny
- Szerokość toru: 1 435 mm
- Wysokość zespołu nad główką szyny (bez pantografów): 4 150 mm
- Długość pojazdu (ze sprzęgami): 110 860 mm
- Szerokość zespołu: 2 840 mm
- Długość przedziału pasażerskiego: 92 300 mm
- Szerokość drzwi: 1 400 mm
- Maksymalna prędkość eksploatacyjna: 160 km/h
- Prędkość konstrukcyjna: 176 km/h
- Przyspieszenie 0-40 km/h: 1 m/skw
- System hamulca: EP/ED
- Opóźnienie hamowania eksploatacyjnego: ≥ 0,8 m/skw
- Opóźnienie hamowania awaryjnego: ≥ 1 m/skw
- Wysokość podłogi w drzwiach: 850 mm
- Średnica kół zestawów kołowych: maksymalnie 840 mm - nowe (minimalnie 790 mm - zużyte)
- Miejsca dla osób niepełnosprawnych: tak
- Podesty transportowe dla osób niepełnosprawnych: tak
- Trakcja ukrotniona: tak
2011-04-18 15:10:49 Autor: rangerek
---.232.239.154.capgemini.com
rangerek wizualizacja wypas :):) ale co z tego będzie to jedno a to, że te pociągi w 90% bedą jeździć poniżej 90 to drugie ;D taka karykaturka będzie
2011-04-18 15:18:25 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Baaardzo wstępna wizualizacja.
Spodziewałem się, że pierwsze wolne oznaczenie to gdzieś koło 55WE :D.
2011-04-18 15:23:33 Autor: vfm
---.174.58.24
wizualizacja wskazuje że designer zapatrzył się na jakieś audi. i dobrze :D
2011-04-18 15:31:45 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@jatal.
Bardzo wstępna, ale widać potencjał, może wyjść z tego całkiem niezły pociąg.
2011-04-18 16:08:51 Autor: daniel
---.e-wro.net.pl
No jeśli to Newag wystawi dla KD...
2011-04-18 16:26:15 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ sphinx1
Zawsze trzeba mieć nadzieję że \"wyjdzie\", ale pierwsze co mi się rzuciło w oczy, to nie potencjał (jaki, czego?) tylko... nieciekawe rozwiązanie przedniego wyświetlacza.
No i co wielkością kół tocznych?
2011-04-18 16:28:33 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Nie dam se nic uciąć, ale skoro KD wymagały \'niską\' podłogę, a to jedyny \"niskacz\" Newagu...
Dlaczego nieciekawe, zachowując odpowiednie kąty widoczność powinna być zadowalająca.
2011-04-18 16:30:30 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Koła jak w ED74, Flircie itp.
2011-04-18 17:21:48 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ sphinx1
Widoczność z bliska może być słaba (wygląda na mocno cofniętą \"za kabinę\"). Do tego duże pochylenie szybki, a to z zewnątrz prosi się o przylepianie (zamarzanie) śniegu, a od wewnątrz osadzanie skroplin. Ale zobaczymy może poprawią. Zresztą to tylko wstępna wizualka i czekamy na real lub kolejne przybliżenie sylwetki.
Koła nie mogą być jednocześnie takie jak w ED74 i flircie, tylko albo jak...
Flirt ma mniejsze toczne i o takie (z racji udziału niskiej podłogi) podejrzewam też 35WE.
2011-04-18 17:57:23 Autor: Pinok
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm......................:P
2011-04-18 18:20:47 Autor: przewoz
---.dynamic.gprs.plus.pl
Ja myślę, że czoło będzie wyglądało podobnie do 19We, czyli szyba lekko cofnięta z ogólnego obrysu. Tylko tutaj wygląda na szerszą po prostu.
2011-04-18 19:12:39 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl
Arrivederci Myślę, że kabina będzie taka sama lub bardzo podobna jak w 19WE.
2011-04-18 19:26:13 Autor: Eurotram
---.gdynia.mm.pl
No,to faktycznie musi być BARDZO wstępna wizualizacja; bo na razie... Wyszło to dość zaciężnie,choć pewnie starali się kolejny pociąg stylizować na TGV.Światła wyglądają i tak znacznie lepiej niż w SA137/SA138,więc jest nadzieja ;)
Poczekajmy na ostateczną wizualkę :)
2011-04-18 19:52:56 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak to jest,że taki tabor ma lepsze przyspieszenie niż zapowiadane Pendolino?
2011-04-18 20:37:08 Autor: 7920
---.internetia.net.pl
@jatal.
Popatrz na kształty, kabina ma kształt jak w 19WE z inną stylizacją zewnętrzną, jedyną zasadniczą zmianą, którą mam nadzieję wprowadzą będzie widoczna na wizce szersza szyba. W 19WE nie ma problemu ze skraplaniem wody.
840 mm to tyle samo co w ED74, Flirt ma 860 mm (toczne 750 mm) czyli ten sam rząd wartości. Myślę, że gdyby toczne miały inną średnicę to byłoby to napisane bo to żadna tajemnica.
@Eurotram
Tu nie chodzi o stylizowanie na TGV, obłość i wyciągnięcie czołą jest pochodną dwóch rzeczy - norm zderzeniowych (grube słupki) i chęci schowania sprzęgu pod osłoną. nie wiem czy będzie następna wizualka, może coś pokażą przy okazji podpisywania umowy z KD (jeśli ostatecznie wygrają), ale raczej pozostaje nam czekanie aż pierwszy egzemplarz wyjedzie na testy.
@Adam Zz
Bo ma krótsze przełożenie (rozpędza się do niższej prędkości).
PS. A propos prędkości. SKM wymagało Vmax 130km/h, ale mile widziało 160 i możliwość zainstalowania kabinówki. Ktoś wie którą drogą poszedł Newag?
2011-04-18 20:37:56 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Post powyżej to ja, niechcący wpisałem kod z obrazka w polu Autor.
2011-04-18 21:20:31 Autor: inzynier
---.aster.pl
No, to ciekawe jak spisze sie ten NEWA|Gowy kot w worku. Jakos nie slysze ujadania, ze to niesprawdzony prototyp, ktory sie bedzie wiecznie psuł, jak to bylo z ELFem.
2011-04-18 21:22:02 Autor: Eurotram
---.gdynia.mm.pl
@Sphinx: przód wynika przede wszystkim z tego,że żaden z naszych producentów nie ma osobnego modelu na S-bahn i oferują jedyne co mają (\"tabor do wszystkiego\"). Bo powiedzmy sobie szczerze: tabor S-bahn nie musi być dostosowany do 200 ani do 160 km/h,musi mieć jedynie dobre przyspieszenie. Jeśli nie łapiesz co mam na myśli,to popatrz na S-bahn w Berlinie,Hamburgu czy Monachium...
2011-04-18 21:22:27 Autor: dbajmy o kolana
---.adsl.inetia.pl
5 osób na metrze kwadratowym - nieprawdopodobny komfort podróżowania.
2011-04-18 21:41:18 Autor: jot
---.adsl.inetia.pl
Jedno i to samo nic nowego!!!
2011-04-18 23:02:48 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Nie ma i przy takiej skali zamówień nikt nie będzie robić specjalnego modelu bo nikomu się to nie opłaci.
2011-04-19 00:25:06 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No właśnie, nic nie chwalą się spełnianiem (ani chociaż przystosowaniem) norm zderzeniowych.
2011-04-19 08:34:06 Autor: hihi
---.tktelekom.pl
Wy tam Panowie głupią dyskusję o \"kawałku grafiki\" prowadzicie, a nie zauważyliście ciekawostki w układzie osi pojazdu :-)
Jednostka sześciowagonowa z możliwością rozłączania na dwie części - nie trzeba budować specjalnego zaplecza warsztatowego.
2011-04-19 09:16:18 Autor: JSB
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To żadna ciekawostka. To jest chyba trick, dlaczego NEWAG miał większy procent osi napędnych.
A poza tym to jest tańsze konstrukcyjnie - nie robimy napędnych Jacobsów
2011-04-19 11:18:11 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ JSB
Akurat odwrotnie.
Newagowski 35WE ma 50% osi napędowych, a pesowski 27WE 57% i jeden wózek mniej.
2011-04-19 12:59:29 Autor: grygus
---.adsl.inetia.pl
Trakcja ukrotniona? No ciekawe gdzie znajdą takie perony, żeby zmieścić 12 członów :D . No chyba że będzie kompatybilny z 19WE, to byłoby bardzo elastyczne rozwiązanie. Rozłączanie na dwie \"połówki\" to super sprawa, bo takie kawałki łatwiej magazynować i trzymać na zapleczu technicznym. Ciekawe tylko kiedy się takie zaplecze pojawi. Z taką ilością taboru nie mogą się już dłużej kisić kątem na Olszynce.
2011-04-19 14:59:37 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Kto powiedział, że ma być wykorzystywana podczas regularnego kursowania?
2011-04-22 12:05:06 Autor: myk3
---.adsl.inetia.pl
ile to będzie miało wózków????
2011-04-22 18:12:44 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
8 wózków, z czego dwa skrajne i dwa środkowe będą wózkami napędowymi.
2011-04-27 09:47:52 Autor: HWDPesa
---.dynamic.chello.pl
Brawoo Newag .
Mam nadzieje że dominacja K... PESY dobiegnie końca
2011-08-31 14:12:28 Autor: 2171
---.ip.netia.com.pl
wizualizacja przypomina coś z250 roku i zauważyłem że w drzwiach nie ma okna i NIECH ZŁOĹťY TÄ SKARGÄ NA NEWAG...
2011-08-31 14:14:00 Autor: 2171
---.ip.netia.com.pl
wizualizacja przypomina coś z 2050 roku i zauważyłem że w drzwiach nie ma okna i NIECH ZŁOĹťY TÄ SKARGÄ NA NEWAG...
2011-09-09 16:36:45 Autor:
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
ten rysunek jest tak denny jak ten cały Newag
2011-09-13 06:13:17 Autor: 123ed
---.199.222.130
czysta kopia flirta. nie potraficie nic swojego zaprojektować? tylko kopiować?