Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

35WE dla SKM Warszawa już w budowie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
19-11-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Nowosądecki Newag rozpoczął już budowę zupełnie nowego niskopodłogowego pociągu, dla miejskiego przewoźnika. Powstała już pierwsza ostoja pojazdu i kilkanaście ram wózków.

Latem Elfy bydgoskiej Pesy przestaną być najnowszymi pojazdami warszawskiej SKM. Konsorcjum Newagu Nowy Sącz i Millenium Leasing dostarczy sześć eletrycznych zespołów trakcyjnych 35WE za cenę 201 133 856,98 zł brutto do lipca 2012 roku. - W styczniu tego roku powinniśmy ukończyć prototyp i skierować go na badania - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" dyrektor marketingu Newagu Józef Michalik.

Czy przy budowie pojazdu pojawiły się już jakieś problemy? - Wyprodukowaliśmy pojazdy 19WE, który jest bazą dla 35WE. Jeśli były jakieś niespodzianki przy produkcji, to pojawiły się właśnie przy poprzednim pociągu - podkreślił wiceprezes spółki Wiesław Piwowar. - Na przykład układ napędowy będzie bardzo podobny, jeśli nie taki sam jak 19WE, a jest to produkcja sprawdzona i niezawodna - zaznaczył Piwowar.

Następca 19 WE

19WE był pierwszym całkowicie nowym pociągiem Newagu. Cztery egzemplarze tego typu jeżdżą w barwach warszawskiej SKM od półtora roku. Można je poznać po układzie siedzeń w stylu "metro" i wysokiej, ale położonej na jednym poziomie podłodze - Właśnie taki pociąg powinien jeździć na lotnisko - twierdzi prezes Newagu Zbigniew Konieczek.

- Jest to linia dedykowana dla ruchu miejskiego. Podczas jej modernizacji można było zrobić perony na odpowiedniej wysokości i nie zamawiać pociągów z pochylniami i schodami, po których niewygodnie chodzić z walizką - uważa Konieczek, odnosząc się do pociągów Elf konkurencyjnej Pesy, które zawiozą pasażerów na warszawskie Okęcie. nich właśnie występują schody i pochylnie, a podłoga jest na trzech różnych poziomach po to, żeby możliwie najniżej znajdowały się drzwi wejściowe pociągu. - Ktoś źle przeczytał dyrektywę unijną, perony wcale nie muszą być aż tak obniżane - dodaje Konieczek.

Jeszcze lepszy?

Następca 19WE, pociągi 35WE dla SKM będą sześcioczłonowe, o długości 111 metrów i pojemności 922 pasażerów (w tym 218 na miejscach siedzących). Newag zastosował ciekawą koncepcję budowy pociągu - technicznie będzie się on składał z dwóch trzyczłonowych części. Każda z tych części będzie miała na początku i końcu wózek napędowy, a środkowy człon będzie zawieszony na wózkach Jakobsa (tj. wspólnych dla dwóch sąsiednich członów). W Elfach konkurencji wszystkie wózki pociągu (poza skrajnymi) znajdują się między członami - W przypadku 35WE zasada jest taka, że wózki Jakobsa są tylko toczne - tłumaczył Wiesław Piwowar. - To była świadoma decyzja, nawet najwięksi producenci mają problemy techniczne związane z wózkami napędowymi Jakobsa. Nie chcieliśmy wchodzić w taki obszar - mówił Piwowar.

Newag chce uniknąć problemów technicznych, które są zmorą nowych polskich pociągów. W przypadku 19WE największym problemem okazało się otwieranie i zamykanie drzwi - To prawda, były problemy z drzwiami, ale one nie wzięły się znikąd. SKM Warszawa chciała, aby maszynista miał wybór, na którą stronę składu otworzyć drzwi. Nie mogliśmy się na to zgodzić, w razie pomyłki maszynista wypuściłby pasażerów na tory - tłumaczy prezes Konieczek.

Po sprzeciwie producenta pociągów system otwierania drzwi został przeprojektowany tak, by maszynista mógł sterować wyłącznie drzwiami przy peronach - decyduje o tym schemat trasy w pamięci komputera pokładowego. Jak mówi Konieczek, po zmianie systemu pojawiły się problemy z jego konfiguracją - Ale teraz problemów z drzwiami już nie ma - deklaruje. Newag obiecuje, że tym bardziej w nowych 35WE takich problemów nie będzie.

 

Dane techniczne pojazdu 35WE:

  • Liczba członów: 6
  • Układ osi: Bo\'2\'2\'Bo\'+Bo\'2\'2\'Bo
  • Masa służbowa: 220 t
  • Masa przy zapełnieniu nominalnym: 285 t
  • Maksymalny nacisk zestawu kołowego pojazdu: ˂ 200 kN/oś
  • Liczba drzwi na stronę pojazdu: 12
  • Napięcie sieci: 3kVDC
  • Łączna moc ciągła silników trakcyjnych: 3200 kW
  • Ilość silników trakcyjnych: 8
  • Rodzaj: trójfazowy asynchroniczny
  • Nominalna pojemność (liczba pasażerów): 922
  • Miejsca siedzące (w tym składane): 218
  • Miejsca stojące (5 os. na mkw): 704
  • Sprzęg czołowy: automatyczny
  • Szerokość toru: 1 435 mm
  • Wysokość zespołu nad główką szyny (bez pantografów): 4 150 mm
  • Długość pojazdu (ze sprzęgami): 110 860 mm
  • Szerokość zespołu: 2 840 mm
  • Długość przedziału pasażerskiego: 92 300 mm
  • Szerokość drzwi: 1 400 mm
  • Maksymalna prędkość eksploatacyjna: 160 km/h
  • Prędkość konstrukcyjna: 176 km/h
  • Przyspieszenie 0-40 km/h: 1 m/skw
  • System hamulca: EP/ED
  • Opóźnienie hamowania eksploatacyjnego: ≥ 0,8 m/skw
  • Opóźnienie hamowania awaryjnego: ≥ 1 m/skw
  • Wysokość podłogi w drzwiach: 850 mm
  • Średnica kół zestawów kołowych: maksymalnie 840 mm - nowe (minimalnie 790 mm - zużyte)
  • Miejsca dla osób niepełnosprawnych: tak
  • Podesty transportowe dla osób niepełnosprawnych: tak
  • Trakcja ukrotniona: tak

 

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zmiany rozkładu jazdy KM w piątek 2 maja

Pasażer

Zmiany rozkładu jazdy KM w piątek 2 maja

Koleje Mazowieckie 01 maja 2025

Warszawskie 35WE do naprawy P4

Tabor i technika

Warszawskie 35WE do naprawy P4

Jakub Madrjas 03 stycznia 2017

35WE dla warszawskiej SKM – zobacz zdjęcia

Biznes

35WE dla warszawskiej SKM – zobacz zdjęcia

Rynek Kolejowy 21 lutego 2012

Najnowszy pociąg SKM Warszawa już jeździ z pasażerami

Tabor i technika

Nowy pociąg 35WE już w Warszawie. Newag dostarczył go w dwa miesiące

Tabor i technika

Prezydent Warszawy w 35WE: Mamy swoje Pendolino

Fotorelacje

Prezydent Warszawy w 35WE: Mamy swoje Pendolino

jm, Rynek Kolejowy 26 lutego 2013

Zobacz również:

Zmiany rozkładu jazdy KM w piątek 2 maja

Pasażer

Zmiany rozkładu jazdy KM w piątek 2 maja

Koleje Mazowieckie 01 maja 2025

Warszawskie 35WE do naprawy P4

Tabor i technika

Warszawskie 35WE do naprawy P4

Jakub Madrjas 03 stycznia 2017

35WE dla warszawskiej SKM – zobacz zdjęcia

Biznes

35WE dla warszawskiej SKM – zobacz zdjęcia

Rynek Kolejowy 21 lutego 2012

Najnowszy pociąg SKM Warszawa już jeździ z pasażerami

Tabor i technika

Nowy pociąg 35WE już w Warszawie. Newag dostarczył go w dwa miesiące

Tabor i technika

Prezydent Warszawy w 35WE: Mamy swoje Pendolino

Fotorelacje

Prezydent Warszawy w 35WE: Mamy swoje Pendolino

jm, Rynek Kolejowy 26 lutego 2013

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij