NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

21 nowych ogrzewanych rozjazdów na torach Dolnego Śląska

| inf. pras. 17.12.2018 1

21 nowych ogrzewanych rozjazdów na torach Dolnego Śląska
fot. PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły na Dolnym Śląsku wymianę 21 rozjazdów, z ogólnopolskiego programu wartego 214 mln zł, współfinansowanego ze środków UE. Nowe urządzenia zapewnią bezpieczniejsze i sprawniejsze podróże koleją. Na sieci kolejowej wymieniono już 221 z 245 rozjazdów.
Na Dolnym Śląsku dzięki nowym rozjazdom zagwarantowane są sprawne i szybkie podróże oraz efektywny przewóz ładunków m.in. na trasie z Wrocławia do Kłodzka w obrębie stacji: Smardzów Wrocławski, Ziębice, Bardo Przyłęk i w Lamowicach przed wjazdem do Wrocławia Głównego.

Dwa najdłuższe rozjazdy zamontowano w obrębie przystanku Dąbrowa Oleśnicka na linii w kierunku Milicza i Ostrowa Wielkopolskiego. Na tej trasie wymieniono tez urządzenie w Dobroszycach. Dzięki inwestycji pociągi nie muszą już zwalniać, np. przejeżdżając z toru głównego na boczny.

Wszystkie rozjazdy zostały wyposażone w elektryczny system ogrzewania. Takie rozwiązanie zapewni niezakłóconą pracę urządzeń nawet w trudnych warunkach zimowych. Dla pasażerów to oznacza bezpieczne i sprawne podróże koleją.

Rozjazd to ważny element linii kolejowej, który umożliwia bezpieczny przejazd pociągu z jednego toru na drugi. Dzięki nowym rozjazdom pociągi płynnie zmieniają tor. Inwestycja oznacza dla pasażerów bezpieczniejsze i szybsze podróże ze stałą prędkością do 120 km/h. Sprawniej i bez zwolnień, czyli bardziej ekonomicznie pojadą też pociągi z towarami.

Szybki montaż z wykorzystaniem nowych technologii

Sprawną realizację prac zapewnił montaż rozjazdów w tzw. technologii blokowej – patrz videografika. Gotowe elementy rozjazdów były dostarczane na miejsce budowy na specjalnych wagonach-platformach. Stare rozjazdy i przylegające do nich odcinki torów były demontowane i od razu zastępowane nowymi urządzeniami. Takie rozwiązanie umożliwiło znacznie sprawniejszą realizację robót i ograniczyło zmiany w rozkładzie jazdy pociągów.

Projekt rozjazdowy zwiększa poziom bezpieczeństwa na kolei


PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach Krajowego Programu Kolejowego za ponad 66 mld zł zwiększają poziom bezpieczeństwa w przewozach pasażerskich i towarowych. To m.in. montowanie nowoczesnych urządzeń sterowania, budowa wiaduktów, wymiana torów i sieci trakcyjnej. Jednym z działań w tym obszarze jest projekt „Poprawa bezpieczeństwa poprzez zabudowę nowych rozjazdów kolejowych o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym – etap II” realizowany przez PLK w 12 województwach. Całkowita wartość projektu to ponad 214,5 mln zł netto. Dofinansowanie UE z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi ok. 182 mln zł netto. Prace zaplanowano na lata 2018–19. Na sieci kolejowej zamontowano już 221 nowych rozjazdów.

Projekt pn. „Poprawa bezpieczeństwa poprzez zabudowę nowych rozjazdów kolejowych o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym – etap II” jest finansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ 5.2-20). Wartość projektu 214 533 800 zł.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolny Śląsk (50)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dolny Śląsk (50)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5