NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

200 km/h w Idzikowicach – PLK kontynuują inwestycje na CMK

| inf. prasowa PKP PLK 05.09.2017 4,9k

200 km/h w Idzikowicach – PLK kontynuują inwestycje na CMK
Fot. PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację stacji węzłowej w Idzikowicach na Centralnej Magistrali Kolejowej. Dzięki inwestycji szacowanej na ok. 120 mln zł pociągi pojadą tam z prędkością nawet 200 km/h. To kolejny etap modernizacji CMK. W tym roku PLK prowadzą prace na odcinku Idzikowice – Włoszczowa/Knapówka o wartości 162 mln zł.
Efektem prac będzie sprawniejszy i szybszy przejazd pociągów przez stację w Idzikowicach. Modernizacja obejmie kompleksową przebudowę torów i wymianę sieci trakcyjnej o łącznej długości ok. 12 km. Poziom bezpieczeństwa prowadzenia ruchu kolejowego podniesie zabudowa komputerowych urządzeń sterowania.

Stacja zostanie dostosowana do przejazdu pociągów z prędkością 200 km/h. Zabudowanych zostanie 40 nowych rozjazdów, w tym 12 rozjazdów dostosowanych do dużych prędkości (max. 250 km/h). Na terenie stacji zaplanowano także budowę nowej nastawni wyposażonej m.in. w komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Prace w Idzikowicach będą realizowane w systemie „projektuj i buduj” w ramach większego projektu pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”. Projekt będzie finansowany ze środków budżetowych. Inwestycję zaplanowano na lata 2018 – 2020.

Nowe możliwości CMK

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują w tym roku na CMK 5 projektów inwestycyjnych o łącznej wartości 162 mln zł. Zadania te są częścią projektu: „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”.

Wybudowano posterunek Pilichowice, modernizowane są stacje: Olszamowice i Włoszczowa Północ oraz wymieniana jest sieć trakcyjna na szlakach: Idzikowice – Opoczno Południe oraz Opoczno Południe – Olszamowice. Prace trwają od marca i zakończą się do końca roku. Inwestycje zwiększą możliwości linii dla ruchu pasażerskiego – umożliwią przejazd większej liczby pociągów i dostosują stacje do prędkości 200, a następnie 230 km/h.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45856)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45856)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5