Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

18 kilometrów linii kolejowej Poznań – Szczecin z wykonawcą modernizacji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
30-08-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
18 kilometrów linii kolejowej Poznań – Szczecin z wykonawcą modernizacji
Fot. PKP PLK (zdjęcie ilustracyjne)
Będą komfortowe perony, tory przygotowane do jazdy 160 km/h oraz zwiększony poziom bezpieczeństwa – za 292 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe SA zmodernizują odcinek magistrali E59 między Poznaniem a Rokietnicą. To kolejny etap prac niezbędnych dla dobrych podróży do z Poznania do Szczecina.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały 30 sierpnia umowę na przebudowę torów wraz z infrastrukturą towarzyszącą między Poznaniem a Rokietnicą. To kolejny projekt do realizacji na ważnej trasie z Wielkopolski na Pomorze Zachodnie. PLK podpisały już umowę na roboty związanie ze sterowaniem ruchem za 148 mln zł i wykonano na odcinku Słonice – Szczecin Dąbie tzw. roboty wyprzedzające o wartości 140 mln zł.

– Modernizacja linii kolejowej z Poznania do Szczecina zbliży Wielkopolskę i Pomorze Zachodnie. To projekt istotny dla podróżnych połączeń regionalnych i międzyregionalnych. PKP Polskie Linie Kolejowe z wyprzedzeniem wykonały już część prac na 100 km linii. Od 30 sierpnia, dzięki umowie za 292 mln zł, wykonawca jest na odcinku Rokietnica – Poznań – mówi Arnold Bresch, członek zarządu PLK.

Na stacjach Poznań Wola, Kiekrz i Rokietnica przewidziano modernizację 6 peronów, m.in. z zapewnieniem dostępu dla osób o ograniczonej możliwości ruchowej. Będą wiaty peronowe, nowoczesne oświetlenie, system informacji pasażerskiej. Wymienione będzie 18 km torów i sieci trakcyjnej między Poznaniem a Rokietnicą. Poprawi się bezpieczeństwo, przepustowość trasy oraz skróci czas przejazdu. Bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym zwiększy modernizacja 8 przejazdów kolejowo-drogowych. Wybudowanych będzie 13 nowych i 12 zmodernizowanych istniejących obiektów inżynieryjnych, m.in. dojścia do peronów, przejścia pod torami. Pamiętano o ochronie środowiska, m.in zaplanowano bezpieczne przejścia dla zwierząt.

Wartość podpisanej umowy to około 292 mln zł netto, z czego około 240 mln zł netto pochodzi z UE z instrumentu „Łącząc Europę”. Roboty będzie wykonywać firma Trakcja PRKiI.

Rozpoczęcie zasadniczych prac budowlanych zaplanowane jest na początek IV kwartału br. Zakończą się w IV kw. 2020 r. Poznań – Rokietnica, to pierwszy z dwóch odcinków między Poznaniem a Wronkami, który będzie modernizowany w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59, na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie”.

Prace na linii kolejowej E59, na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie

Modernizacja linii kolejowej E59 do 160 km/h skróci czas przejazdu najszybszych pociągów o około 50 min. Zwiększy się również przepustowość. W ramach projektu będą wymieniane tory. Przebudowa obejmie 45 peronów na 21 stacjach i przystankach. Będą wyposażone w nową nawierzchnię, wiaty, nowe oświetlenie, informację pasażerską oraz udogodnienia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Lokalne Centra Sterowania w Poznaniu i Stargardzie, nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowa 48 przejazdów kolejowo-drogowych zwiększą bezpieczeństwo. Zmodernizowana będzie także sieć trakcyjna, układy zasilania i 18 wiaduktów kolejowych. Wybudowanych, zmodernizowanych i przystosowanych do pełnienia funkcji przejść dla zwierząt zostanie 68 obiektów inżynieryjnych.

Aby zakończyć zasadnicze roboty do końca 2020 r. PKP Polskie Linie Kolejowe SA wykonały już roboty torowe za ponad 140 mln zł. między Słonicami a Szczecinem Dąbie. Prace rozpoczęły się w czerwcu 2017 r. a zakończyły w maju 2018 r. Wymieniono szyny, podkłady i tłuczeń na prawie 100 km torów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Infrastruktura

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Jakub Madrjas 21 grudnia 2022

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

inf. pras oprac. JM 21 lipca 2022

BBF zaprojektuje modernizację E59 Kędzierzyn – Chałupki

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Infrastruktura

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Jakub Madrjas 21 grudnia 2022

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

inf. pras oprac. JM 21 lipca 2022

BBF zaprojektuje modernizację E59 Kędzierzyn – Chałupki

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5