PKP PLK wkrótce poszukają wykonawcy, który przystosuje odcinek magistrali E59 pomiędzy Lesznem a Rawiczem do możliwości osiągania prędkości 160 km/h. Właśnie opublikowały w tej sprawie ogłoszenie wstępne.
Aby przystosować linię do poruszania się pociągów pasażerskich z prędkością 160 km/h i towarowych z prędkością o 40 km/h niższą, potrzebna będzie przebudowa układu torowego oraz infrastruktury towarzyszącej. Maksymalny nacisk na oś ma wynosić 221 kN. Zamówienie mieści się w zakresie finansowym pomiędzy 20 000 000 i 133 500 000 euro.
Wkrótce należy spodziewać się również przetargów na modernizację pozostałego, środkowego fragmentu linii Wrocław – Poznań na odcinku od Leszna do Czempinia. Znamy już wykonawcę systemów srk dla całej trasy, którym zostanie Bombardier.
Prace mogą liczyć na dofinansowanie w ramach funduszy z unijnego instrumentu Connecting Europe Facility (CEF).
Więcej informacji przetargowych znajdziesz na portalu MONITOR
