NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

160 km/h między Rawiczem a Lesznem. PLK wkrótce ogłoszą przetarg

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 08.05.2015 106

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-05-08 09:30:26 Autor: Dziad Borowy
---.opera-mini.net
Stawiam na Rubau!
2015-05-08 09:34:26 Autor: Die Greif
---.opera-mini.net
Do dziada - a moze tak postawmy na sprawdzonych,solidnych z nowoczesnym sprzetem? Jest Dolkom, jest ZRK DOM, jest PNUIK.
2015-05-08 09:48:55 Autor: Wykolejeniec
---.175.202.242
Trochę poza tematem, ale naszła mnie ciekawość - mamy w Polsce (gotowe, w budowie albo w planach) linie niezelektryfikowane na prędkości powyżej 120km/h?
2015-05-08 10:01:36 Autor: przemo
---.web.vodafone.de
Wykolejeniec - mamy przez glupote ludzi z PLK odcinek Węgliniec-Zgorzelec jest zmodernizowany do 160 km/h bez elektryfikacji.
2015-05-08 10:33:29 Autor: Eurotram
---.dynamic.gprs.plus.pl
Czyżby PLK poczuły oddech S5-ki na plecach? ;)
2015-05-08 10:57:22 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
A kiedy nieudacznicy z PLK zakończą modernizację E30 Gliwice Katowice Kraków Tarnów Rzeszów?
Patrząc na efekty pięcioletniej pracy na tej linii jestem pełen najgorszych obaw!
2015-05-08 12:13:48 Autor: traveller
---.play-internet.pl
Bardzo dobrze, niech robią dalej tą modernę, by ją skończyć przed skończeniem S-5. Wtedy kolej nie przegra na tej trasie jak przegrywa na E-30, szczególnie na Kraków-Katowice...
2015-05-08 12:40:08 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Eurotram:
"Czyżby PLK poczuły oddech S5-ki na plecach? ;)"
Nie. Ta modernizacja była planowana już 10 lat temu. PLK natomiast wyprzedziła drogowców na północnym fragmencie S5, tj. Poznań-Bydgoszcz-Tczew-(Gdańsk). I bardzo dobrze. Od grudnia BGE pojedzie tam 2:50, a S5 w powijakach :P
2015-05-08 13:12:16 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ale chociaz na S5 robia bezkolizyjne przejazdy a nie tak jak kolej na Poz.- Bydgoszcz - Tczew likwiduja przejazdy i kilometrami nie ma przejscia ( a potem cie dziwia ze ludzie przelaza przez toryi gina .

Ciekawi mnie kto sfinansowal dwa wspolne przejscia gora dla zwierzat kolo Rawicza - kolej czy gddia.
2015-05-08 13:34:33 Autor: Maurycy+
---.97.198.211
O co tu chodzi?

"...do możliwości osiągania prędkości 160 km/h. ..."
2015-05-08 15:26:45 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
A ja się pytam , kiedy przetarg na dokończenie prac (nie)lotu "C" po wyrzuceniu hiszpańskich "pastuchów" ?
A na zdjęciu "sprzęt" firmy AGMA ( podwykonawca FCC) jakim przeprowadzano "modernizację" do marca linii E59
2015-05-08 15:32:12 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post przemo:
"Wykolejeniec - mamy przez glupote ludzi z PLK odcinek Węgliniec-Zgorzelec jest zmodernizowany do 160 km/h bez elektryfikacji."
A dlaczego przez "głupotę" ? Zgorzelec nie ma uzasadnienia ekonomicznego dla elektryfikacji. Jedyny sens elektryfikacji to w połączeniu z Zawidowem ( ruch towarowy) z "odnogą" do Zgorzelca-Ujazdu. Przypomnę tylko, że po drugiej stronie granicy linia w ciągu E30 to trochę lepsza lokalka jak na standardy DB. Brak elektryfikacji i nie wszędzie dwutorowa i wyłącznie ruch regio do Drezna.
2015-05-08 15:36:20 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
cd.
W ogóle modernizacja E30 Wrocław - Węgliniec - Bielaw Dolna/Zgorzelec to pomylenie pojęć ( kolejności). Najpierw trzeba by było robić linie najbardziej obciążone ( Kraków - Katowice - Gliwice - KK - Opole) a n na końcu zająć się "kresami" wschodnimi i zachodnimi.
Kolega soad jest nudny jak flaki z olejem ale ma rację
2015-05-08 16:06:13 Autor: kolo22
---.centertel.pl
Wszystko nie na temat , po co to pierd….. Jeszcze nie skończyli Czempin - Poznan a juz nowy temat ,ciekawe ile pociągów wyleci przy takim zakresie zamknieć i kto przyciągnie podróżnych po remoncie.
2015-05-08 16:10:05 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
z torow plk ; a moze to wcale nie jest taki glupi pomysl z E30 ( moze to Niemcy pilotowali aby polaczyc Berlin z Wroclawiem - w przyszlosci - tylko robia to malymi kroczkami ) - zobacz S6 tez ujelismy szybko w planach do Gdanska i Olsztyna- do 2020.

A tak nawiasowo mnie sie podoba liniia Wroclawia do Zgorzelca ( predkosc jako taka , przejazdy kat B, odplaszacze sa - od biedy starczy)
2015-05-08 16:38:52 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
Tylko, że u nas najpierw "budują dach a potem kopią fundamenty" DB nawet "palcem nie kiwnęły w lewym bucie" na tym ciągu - nie licząc elektryfikacji D. Neustadt - D. Klotsche nie pisząc, że moderna Hoyerswerda - Horka idzie dość opornie. A my "wodotrysk" w środku bagna. Linia w takim stanie mogła jeszcze kilka lat poczekać - a teraz tak nie jest wykorzystywana w pełni ( o ruchu dalekobieżnego czy międzynarodowego).
2015-05-08 17:14:02 Autor: a7
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No tak tylko w prawym bucie jest jeszcze 5 paluchow - nie wiadomo jak one kiwaja .

Tak na powaznie - jak oni planuja polaczyc Prage z portemHamburg i po drodze jest duze lotnisko Brandenburg to jaki problem zboczyc po drodze do E 30.
2015-05-08 17:16:31 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a7 zle wklepalem .
2015-05-08 17:31:31 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
I czemu wodotrysk w srodku bagna - czy to jest linia KDP - normalna linia ktora zadowala zwyklych ludzi dojezdzajacych do szkoly pracy , milosnikow zwierzat i wzglednie bezpieczna dla kierowcow.
2015-05-08 19:35:37 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
Będę nudny niczym kol. soad A Kraków - Jaworzno Szcz. ( +Mysłowice) leży i kwiczy. A za chwilę "kwiczeć" będzie Gliwice - KK - Opole
2015-05-08 21:27:58 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Małopolanin:
"Nie. Ta modernizacja była planowana już 10 lat temu. PLK natomiast wyprzedziła drogowców na północnym fragmencie S5, tj. Poznań-Bydgoszcz-Tczew-(Gdańsk). I bardzo dobrze. Od grudnia BGE pojedzie tam 2:50, a S5 w powijakach :P"
Ale na odwrót sytuacja wygląd zdecydowanie gorzej... S8 Łódź - Wrocław 2h, kolej Łódź - Wrocław 2 4h, z perspektywą poprawy o 1/3 w w 2017, czyli nadal zerową konkurencją kolei.
2015-05-09 15:50:35 Autor: mily
---.dynamic-ww-3.vectranet.pl
Ja by proponował całkowite wyłączenie tego odcinka wtedy zrobili by to o 2 lata szybciej a tak do 2020 będą się grzebać.
2015-05-10 00:12:31 Autor: ble
---.dynamic.gprs.plus.pl
Zgorzelec, tam elektryfikacja ma sens dla jednostek elektrycznych, które obecnie kończą bieg pośrodku niczego - Węgliniec.
2015-05-11 11:28:12 Autor: sent
---.net.tauron-pe.pl
kiedy 160km/h na KRAKÓW-Trzebinia-KATOWICE?!! Ile lat jeszcze pociąg będzie jechał 30km/h?!
2015-05-17 08:34:16 Autor: stre3
---.static.ip.netia.com.pl
Co to znaczy ?
Stosowanie klauzul społecznych w publicznych postępowaniach przetargowych z udziałem środków publicznych.
2015-05-17 08:46:23 Autor: PORR-YTY
---.static.ip.netia.com.pl
To znaczy:
Firma wygrywająca przetarg nie ma prawa zatrudnić pracowników na etacie.
Zysk musi być wyprowadzony poza granice RP.
Przy pracach mogą tylko pracować niewolnicy z RP na umowach śmieciowych (najlepiej na czarno).

To są klauzule społeczne zapisane pod norma : PN-0-PO PO PO/TUSK
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5