PKP PLK dokonały wyboru oferty na prace na linii kolejowej nr 1 na odcinku Częstochowa – Zawiercie, czyli końcowego fragmentu wiedenki. Zakres prac obejmuje wymianę torów i sieci trakcyjnej na 44 km odcinku linii kolejowej. Nowe będą rozjazdy i urządzenia srk. Wybór oferty pozwoli zaoszczędzić sporo środków finansowych przygotowanych na to zamówienie.
Do PKP PLK trafiły cztery oferty. Wszystkie przewidywały 72-miesięczny okres gwarancji oraz czas realizacji liczony na 36 miesięcy. Oznaczało to, że o wyborze oferty zadecyduje cena. Najniższą zaoferowało ZUE, które wyceniło prace na 457 mln zł brutto. Kolejne oferty przekroczyły pułap powyżej pół miliarda złotych. Kolejarze właśnie ofertę ZUE uznali za najkorzystniejszą. Oznacza to, że PKP PLK zaoszczędzą nawet 150 mln zł, bo budżet na to zamówienie wynosił 605 mln zł brutto.
Ostatni odcinek wiedenki
Zakres prac obejmuje wymianę torów i sieci trakcyjnej na 44 km odcinku linii kolejowej. Nowe będą rozjazdy i urządzenia srk. W ramach zadania zarządca infrastruktury wyremontuje i przebuduje obiekty inżynieryjne – m.in. 20 mostów, 3 wiadukty i 7 przepustów. Rozpoczęcie prac planowane jest w 2017 r., natomiast ich zakończenie w 2020 r. Realizacja robót odbywać się będzie w formule „projektuj i buduj” w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 1 na odcinku Częstochowa – Zawiercie
Pasażerowie dzięki modernizacji zyskają lepszą obsługę na stacjach i przystankach. Przebudowane zostaną perony na 10 stacjach i przystankach (stacje Myszków oraz Poraj i przystanki: Zawiercie Borowe Pole, Myszków Mrzygłód, Myszków Światowit, Myszków Nowa Wieś, Żarki Letnisko, Masłońskie Natalin, Korwinów i Częstochowa Raków). Perony będą wyższe, co ułatwi wsiadanie do pociągów i bezpieczniejsze dzięki antypoślizgowej nawierzchni. Podróżni otrzymają nowe wiaty, ławki, oświetlenie i system informacji pasażerskiej. Wszystkie obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania, a monitoring zwiększy bezpieczeństwo podróżnych.
Prędkość 160 km/h
Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością rozkładową do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Efektem tego będzie dalsze skrócenie czasu przejazdu z Warszawy przez Częstochowę, w kierunku Katowic oraz zdecydowana poprawa warunków do przewozu towarów. Realizacja projektu to również poprawa komfortu podróży i lepszy dostęp do transportu kolejowego podróżujących na regionalnej trasie Częstochowa – Katowice.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.