Partnerzy serwisu:
Pasażer

14 godzin opóźnienia IC Wawel. PKP Intercity tłumaczy, dlaczego tak się stało

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-08-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek-kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
14 godzin opóźnienia IC Wawel. PKP Intercity tłumaczy, dlaczego tak się stało
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plzdjęcie ilustracyjne
W efekcie załamania pogody z 11 na 12 sierpnia pasażerowie IC Wawel w relacji Kraków – Szczecin dotarli do Poznania 14 godzin po rozkładowym czasie jazdy. PKP Intercity przesłało nam obszerne wyjaśnienia w tej sprawie.

W związku z informacjami, które dotarły do „RK”, dotyczącymi braku pomocy pasażerom ze strony wojewódzkiego sztabu kryzysowego, publikowaliśmy już obszerny tekst dotyczący sprawy. Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego opisało, dlaczego nie udało się zabrać pasażerów do Poznania, tym samym pozostawiając ich przez kilkanaście godzin bez posiłku, jedynie z napojem.  

O wyjaśnienie sytuacji dotyczącej sprawy poprosiliśmy też biuro prasowe PKP Intercity, które przeanalizowało sytuację i opisało działania podjęte dla zminimalizowania problemów. Treść maila publikujemy w całości, bez zmian w treści.

„W nocy z 11 na 12 sierpnia nad Polską przetoczyły się nawałnice i burze. Ta sytuacja miała bezpośredni wpływ na kursowanie pociągów w całym kraju. W związku z zakłóceniami w ruchu kolejowym, spowodowanymi m.in. przez przewrócone na sieć trakcyjną drzewa, zostały powołane przez PKP PLK Regionalne Zespoły Zarządzania Kryzysowego w Gdańsku, Poznaniu i Wrocławiu oraz Zakładowe Zespoły Zarządzania Kryzysowego w Gdyni, Bydgoszczy, Poznaniu, Ostrowie Wielkopolskim. W zespołach znaleźli się przedstawiciele spółek Grupy PKP, w tym pracownicy PKP Intercity, tj. dyrektorzy Zakładów oraz przedstawiciel Dyspozytury Głównej. W sytuacji kryzysowej, związanej z warunkami atmosferycznymi, stosowana jest procedura wynikająca z działań prowadzonych przez PKP PLK. Jako przewoźnik jesteśmy zobowiązani do jej stosowania.

Zespoły wspólnie z Dyspozyturą PKP Intercity pracowały m.in. nad koordynacją bezpiecznej podróży składem IC38106/7 (IC Wawel). Z powodu nawałnicy w godzinach wieczornych i nocnych nieprzejezdne były szlaki kolejowe prowadzące przez Ostrów Wlkp., Jarocin czy Poznań. Około godziny 22:00 Dyspozytura otrzymała kolejne informacje o zamykanych szlakach. Pociąg nie mógł więc zostać skierowany na trasy objazdowe. Pasażerowie przebywali w pociągu klimatyzowanym pod opieką drużyny konduktorskiej.

Z powodu przedłużającej się przerwy w ruchu Dyspozytura podjęła decyzję o relokowaniu pasażerów do składu TLK Rawa 47101 w miejscowości Witaszyce. Na odcinku Ostrów – Leszno skład był prowadzony przez lokomotywę spalinową. Do Leszna pociąg dojechał o 8.15, a odjechał o 9.35. Czas postoju wynikł z konieczności przepięcia lokomotyw i zmiany maszynisty oraz z oczekiwania na możliwość wjazdu na stację (na wolny tor pod trakcją elektryczną). Ostatecznie skład 47101 dotarł do Poznania o 10.24.

PKP Intercity podjęło próbę zorganizowania zastępczej komunikacji autobusowej. Jednak z powodu panujących warunków przewoźnicy odmawiali pomocy w realizacji kursów komunikacji zastępczej.

Należy podkreślić, że w weekend 11–13 sierpnia, wobec trudnej sytuacji na wielu relacjach, Dyspozytura PKP Intercity współpracowała z Centrum Wsparcia Klienta. Pracownicy tych komórek starali się, w miarę istniejących w tej sytuacji możliwości, minimalizować skutki utrudnień podczas podróży.”

PKP Intercity nie poinformowało o tym, czy w związku z gigantycznym opóźnieniem wyciągnie wnioski, które mogą spowodować poprawę działania w sytuacjach kryzysowych. Należałoby ich oczekiwać nie tylko od PKP Intercity, ale także od pozostałych spółek z Grupy PKP oraz wojewody. O tym co działo się na torach w związku z gigantyczną nawałnicą, która w całej Polsce spowodowała śmierć 6 osób, piszemy tutaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5