NUMER 01-02/2023
NUMER 01-02/2023
Temat numeru:
Przewozy kolejowe 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

130 milionów na odcinek Koniecpol - Częstochowa. Jest sześć ofert

| jm, Rynek Kolejowy/PKP PLK 04.03.2013 284

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2013-03-04 12:49:53 Autor: azdu
---.ujk.edu.pl
To nie można było zrobić raz, a solidnie? Znów się będą bawić 3 lata...
2013-03-04 13:06:23 Autor: daniel11
---.range86-138.btcentralplus.com
azdu bój się Boga!!!! chyba masz wyraźnie napisane że prace mają się zakonczyć do 30 listopada!!!!! więc jakie 3 lata się będą bawić? przeczytaj tekst ze zrozumieniem a później komentuj!!!
2013-03-04 13:14:20 Autor: er
---.168.195.231
Od RJ 2013/2014 Kraków-Częstochowa powinno być robione w maksymalnie 1 h 40 minut! No ale znając PLK-ę zostanie pewnie 2 h na rezerwy...
2013-03-04 13:16:03 Autor: Josóm
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Po raz kolejny okazuje się utopią wiara w moc podawania innych niż cena wskaźników w przetargu.
Tutaj był okres gwarancji i chyba termin wykonania. Wszyscy podali wartości maksymalne/minimalne.
Jednak cena to jedyne sensowne kryterium przetargowe. Reszta jest jej pochodną!!!
2013-03-04 14:01:03 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Kurcze blade...

Dlaczego wy się w tej Peelce boicie pewnych oczywistych stwierdzeń jak diabeł święconej wody (podobno :-) ?

W każdym niemal komunikacie dot, rewitalek poisiowych stosujecie podobne stwierdzenie:

\"Rewitalizacja tego odcinka linii kolejowej pozwoli na ___przywrócenie parametrów technicznych infrastruktury kolejowej___ oraz prędkości rozkładowej 120 km/h___ na tym szlaku. \"

A ja w oficjalnych tabelach POIiŚ-a widzę jak byk: \"POPRAWA parametrów linii kolejowej\" . W ogóle warunkiem pozwolenia KE na rewitalki była POPRAWA parametrów linii kolejowej.

Więc piszmy o tym NORMALNIE, czyli jak na Fosowskie - Opole ma być 140 km/h (a było kiedyś tam dawno w dalekiej prehistorii 100 km/h) to nazywajmy rzecz po imieniu. Poza tym tam powinno być 160 km/h, no ale dobra... :-)

Poprawa to __POPRAWA__, a nie wracanie do stanu poprzedniego. Zresztą tego wymaga Unia i bardzo dobrze. Na odcinku z Kielc do Częstochowy nigdy nie było 120 km/h!

No! Jak mówił mistrz Dyzma :-)
2013-03-04 14:05:50 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
130 baniek za przywróceniu 45 km *dwutorowej* linii do 120 km/h. Ile - zdaniem PLK - miało kosztować przywrócenie 50-60 km/h na 35 km linii Ĺťywiec-Sucha? 60 mln? 80 mln? Bo już nie pamiętam...
2013-03-04 15:28:58 Autor: paf
---.warszawa.vectranet.pl
W PLK nie bardzo zdają sobie sprawę z tego, o czym wielokrotnie pisał Robert Wyszyński, a mianowicie , że 3\'30 na trasie W-wa - Wro jest wartością graniczną dla realności ożywienia przewozów. Ĺťeby ten czas osiągnąć liczy się każdy kilometr z jak najwyższą prędkością szlakową. A ja na razie widzę swobodne bujanie się - tu damy 120 km/h zamiast 140 km/h, tam może 100 km/h bo po co więcej? i efekt będzie taki, że po oddaniu trasy ekspresowej W-wa - Wro pies z kulawą nogą nie obejrzy się na pociąg przez Koniecpol telepiący się 4h.
2013-03-04 16:27:50 Autor: FD
---.internetia.net.pl
Zaczynam się zastanawiać czy w PLK pracuje jakaś 5-ta kolumna z nadania Arona, w celu ukatrupienia kolei na rzecz autsrad!!....
Ciule ch...rne....I tak że wszystkim w tym kraju. Rzeczpospolita \"Niedasie\" Polska.
2013-03-04 17:22:56 Autor: Piotr Malepszak
---.tktelekom.pl
@paf

Proszę spojrzeć na google na geometrię odcinka od Koniecpola do Stradomia i liczne łuki R600 co kilka kilometrów plus odcinek Lusławice- podg Kucelinka z dużym zagęszczeniem łuków R600. Nie ma tutaj mowy o żadnym \"bujaniu się\" z prędkością tylko bardzo racjonalne podejście co można wycisnąć z istniejącej geometrii. Z resztą podawanie parametru V120 jest pewnym ogólnikiem, bo faktycznie są miejsca gdzie na \"protezie\" są możliwości szybszej jazdy i będą one w przyszłości wykorzystane, ale na wskazanym odcinku byłoby to bezzasadne ze względu na oszczędności idące w kilkanaście sekund i szarpaną jazdę.

Pozdrawiam
2013-03-04 18:21:25 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
paf

Owszem, 3 h 30 min jest minimalną wartością graniczną dla jakiejkolwiek szansy sukcesu na tej relacji, szczególnie po otwarciu w roku 2014 (chyba w czerwcu) ciągu drogowego S-8/ A-1/ A 2 (na razie - uwaga - w całości bezpłatnego i bez bramek!)

Są w PLK ludzie, którzy zdają sobie z tego sprawę, ale zadanie jest BARDZO trudne ze względu na krótki czas WSZYSTKICH robót (na wszystkich odcinkach, z CMK i E 30 oraz linii nr 1 łącznie).

Ja mogę ze swojej strony obiecać stały dziennikarski, pasażerski, kliencki i obywatelski szczegółowy monitoring tych prac (co zresztą już czynię - zapraszam także do drukowanego RK, gdzie w nr 3 oraz 4 arty o Pendo na protezie i CMK) wraz z ewentualnymi interwencjami, nagłaśnianiem pewnych kwestii czy wreszcie publicznymi \"ponagleniami\".

To jest WSPÓLNA sprawa i wspólny eksperyment pod tytułem: __CZY UDA SIĘ WSKRZESIĆ PRZEWOZY EKSPRESOWE NA RELACJI KTÓRĄ ZABITO OFERTĄ I CZASEM JAZDY?!__ - i każdy tu powinien dołożyć swoją cegiełkę. Zapraszam do wspólnego monitoringu tej inwestycji: każdy na \"swoim\" odcinku - serio.
2013-03-04 18:51:31 Autor: Jan
---.dynamic.mm.pl
Panie Piotrze,
Gdy remontuje się drogi często poprawia się geometrię tak aby można było zapewnić większą prędkość niż dotychczas.
Niestety z liniami kolejowymi jest tak, że rewitalizuje się je do prędkości, które zadowalały pasażerów 50 albo i nawet więcej lat temu.
Na dobrą sprawę przewoźnikom w Polsce prawie nie jest potrzebny tabor osiągający większą prędkość niż stare EU/EP 07 czyli 125 km/godz.
Po co inwestowwać w EZT osiągające 160 km/godz. gdy zupełnie wystarczają EN57AKM?
2013-03-04 18:55:52 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@RW:

Oj Robert, pomiędzy 1995 a 2001 rokiem pomiędzy Czarną a Ĺťelisławicami, a nawet i dalej do Koniecpola na pewno jechałem więcej niż 100 km/h! Była to jednak sytuacja wyjątkowa i na pewno nie przekroczyliśmy prędkości 120 km/h, ale ręczę, że było więcej niż 100 km/h.

Opisany odcinek z Koniecpola do Częstochowy jest tak samo ważny, jak ten z Częstochowy do Lublińca. Oby wszystko zostało dobrze zrobione na czas. Pewne prace od CMK do Koniecpola widziałem, że prowadzono jakiś czas temu i nie chodzi tu o wiadukt.

Natomiast pytanie co z przetargiem na linii z Warszawy do Radomia?! Ile można czekać?!
2013-03-04 22:06:50 Autor: Dworzec
---.opera-mini.net
To wcale nie jest element \"najkrótszego\" połączenia Wrocławia z Warszawą.
2013-03-05 19:44:03 Autor: obserwator7
---.eimperium.pl
po co ta sciema przecież i tak wiadomo że jak zwykle przetarg wygra ctl service
2013-03-06 19:44:54 Autor: Rafał Wodzicki
---.adsl.inetia.pl
Ale ja i tak jestem wniebowzięty! W końcu trochę z Wrocławia jestem i sześciogodzinna podróż to bariera...
2013-03-06 20:18:42 Autor: leniwiec2
---.eimperium.pl
Wygralo konsorcjum z ctl jako lederem
2013-03-06 22:15:27 Autor: ???
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@obserwator7: z tym CTL Service to coś jest nie halo?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2023
NUMER 01-02/2023
W najnowszym numerze miesięcznika szczegółowo podsumowaliśmy udany dla kolei rok 2022. Oprócz tego na tapet wzięliśmy temat inflacji, kryzysu gospodarczego i podwyżek cen biletów. Jak zawsze polecamy ciekawe rozmowy, w tym z. A. Popko, T. Myrdą, M. Rodkiem, K. Skorikiem i W. Jurkiewiczem, R. Mordak, T. Lehnertem czy P. Czekałą i T. Prejsem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5