PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły oferty w przetargu na rewitalizację odcinka z Koniecpola do Częstochowy. Złożyło je sześć podmiotów. Ten odcinek to część połączenia Warszawy przez Częstochowę i Opole z Wrocławiem..
PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły na sfinansowanie rewitalizacji 136 150 053 złotych brutto. Oferty na realizację tego zadania złożyło sześciu Wykonawców:
-
TRAKCJA S.A.; oferowana cena: 148 653 308,03 złotych brutto
-
SALCEF POLSKA Sp. z o.o., SALCEF COSTRUZIONI EDILI E FERROVIARIE S.p.A z SALCEF COSTRUZIONI EDILI E FERROVIARIE S.p.A Spółka Akcyjna Oddział w Polsce; oferowana cena:147 392 961,28 złotych brutto
-
OHL ŽS, a.s; oferowana cena: 133 595 308,10 złotych brutto
-
Strabag Rail Polska Sp. z o.o. STRABAG Sp. z o.o.; oferowana cena: 147 520 642,65 złotych brutto
-
CTL Service Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Napraw I Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane „TOR” Sp. z o.o.; oferowana cena: 132 145 726,94 złotych brutto
-
EIFFAGE POLSKA KOLEJE Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego „TRANSKOL” Sp. z o.o., LEONHARD WEISS GmbH & CO.KG z LEONHARD WEISS GmbH & CO.KG (Spółka Komandytowa) Oddział w Polsce, EIFFAGE BUDOWNICTWO MITEX S.A.; oferowana cena: 138 682 966,35 złotych brutto
Wszyscy wykonawcy zadeklarowali zakończenie zadania do 30 listopada 2013 r. oraz okres gwarancji 36 miesięcy. - Trwa procedura oceny formalnej ofert. Po jej zakończeniu zostanie wyłoniony wykonawca - mówi "Rynkowi Kolejowemu" Jacek Karniewski z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
Inwestycja obejmie, między innymi, opracowanie wykonawczej dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych, jak wymiana nawierzchni kolejowej, mechaniczne oczyszczenie podsypki, wymiana rozjazdów, wzmocnienie podtorza, czy rewitalizacja obiektów inżynieryjnych. Plan przewiduje również przebudowę peronu wyspowego na stacji Koniecpol, a także kompleksową przebudowę sieci trakcyjnej na stacji Turów i Koniecpol. Inwestycja ta jest kontynuacją przebudowy linii nr 61 na odcinku Koniecpol – Turów realizowanej w 2012 roku. Rewitalizacja tego odcinka linii kolejowej pozwoli na przywrócenie parametrów technicznych infrastruktury kolejowej oraz prędkości rozkładowej 120 km/h na tym szlaku. W efekcie czas przejazdu na odcinku Koniecpol – Częstochowa Stradom skróci się o około 25 minut. Dziś wynosi on około godziny. Zakończenie tej inwestycji jest planowane do 30 listopada 2013 roku. Prace zostaną sfinansowane ze środków budżetowych.
Linia nr 61 Kielce – Fosowskie na odcinku Koniecpol – Częstochowa, liczącym około 50 km, jest linią pierwszorzędną o znaczeniu państwowym, zelektryfikowaną, dwutorową. Jest ona elementem najkrótszego połączenia kolejowego węzła wrocławskiego z aglomeracją warszawską i wpisuje się w ciąg wywozowy z Górnego Śląska: Kędzierzyn Kożle – Lubliniec – Częstochowa Stradom – Koniecpol. Linia ta jest również częścią linii objazdowej dla linii E30 na odcinku Opole – Kraków oraz Częstochowa – Zawiercie, Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Kraków.
2013-03-04 12:49:53 Autor: azdu
---.ujk.edu.pl
To nie można było zrobić raz, a solidnie? Znów się będą bawić 3 lata...
2013-03-04 13:06:23 Autor: daniel11
---.range86-138.btcentralplus.com
azdu bój się Boga!!!! chyba masz wyraźnie napisane że prace mają się zakonczyć do 30 listopada!!!!! więc jakie 3 lata się będą bawić? przeczytaj tekst ze zrozumieniem a później komentuj!!!
2013-03-04 13:14:20 Autor: er
---.168.195.231
Od RJ 2013/2014 Kraków-Częstochowa powinno być robione w maksymalnie 1 h 40 minut! No ale znając PLK-ę zostanie pewnie 2 h na rezerwy...
2013-03-04 13:16:03 Autor: Josóm
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Po raz kolejny okazuje się utopią wiara w moc podawania innych niż cena wskaźników w przetargu.
Tutaj był okres gwarancji i chyba termin wykonania. Wszyscy podali wartości maksymalne/minimalne.
Jednak cena to jedyne sensowne kryterium przetargowe. Reszta jest jej pochodną!!!
2013-03-04 14:01:03 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Kurcze blade...
Dlaczego wy się w tej Peelce boicie pewnych oczywistych stwierdzeń jak diabeł święconej wody (podobno :-) ?
W każdym niemal komunikacie dot, rewitalek poisiowych stosujecie podobne stwierdzenie:
\"Rewitalizacja tego odcinka linii kolejowej pozwoli na ___przywrócenie parametrów technicznych infrastruktury kolejowej___ oraz prędkości rozkładowej 120 km/h___ na tym szlaku. \"
A ja w oficjalnych tabelach POIiŚ-a widzę jak byk: \"POPRAWA parametrów linii kolejowej\" . W ogóle warunkiem pozwolenia KE na rewitalki była POPRAWA parametrów linii kolejowej.
Więc piszmy o tym NORMALNIE, czyli jak na Fosowskie - Opole ma być 140 km/h (a było kiedyś tam dawno w dalekiej prehistorii 100 km/h) to nazywajmy rzecz po imieniu. Poza tym tam powinno być 160 km/h, no ale dobra... :-)
Poprawa to __POPRAWA__, a nie wracanie do stanu poprzedniego. Zresztą tego wymaga Unia i bardzo dobrze. Na odcinku z Kielc do Częstochowy nigdy nie było 120 km/h!
No! Jak mówił mistrz Dyzma :-)
2013-03-04 14:05:50 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina 130 baniek za przywróceniu 45 km *dwutorowej* linii do 120 km/h. Ile - zdaniem PLK - miało kosztować przywrócenie 50-60 km/h na 35 km linii Ĺťywiec-Sucha? 60 mln? 80 mln? Bo już nie pamiętam...
2013-03-04 15:28:58 Autor: paf
---.warszawa.vectranet.pl
W PLK nie bardzo zdają sobie sprawę z tego, o czym wielokrotnie pisał Robert Wyszyński, a mianowicie , że 3\'30 na trasie W-wa - Wro jest wartością graniczną dla realności ożywienia przewozów. Ĺťeby ten czas osiągnąć liczy się każdy kilometr z jak najwyższą prędkością szlakową. A ja na razie widzę swobodne bujanie się - tu damy 120 km/h zamiast 140 km/h, tam może 100 km/h bo po co więcej? i efekt będzie taki, że po oddaniu trasy ekspresowej W-wa - Wro pies z kulawą nogą nie obejrzy się na pociąg przez Koniecpol telepiący się 4h.
2013-03-04 16:27:50 Autor: FD
---.internetia.net.pl
Zaczynam się zastanawiać czy w PLK pracuje jakaś 5-ta kolumna z nadania Arona, w celu ukatrupienia kolei na rzecz autsrad!!....
Ciule ch...rne....I tak że wszystkim w tym kraju. Rzeczpospolita \"Niedasie\" Polska.
2013-03-04 17:22:56 Autor: Piotr Malepszak
---.tktelekom.pl
@paf
Proszę spojrzeć na google na geometrię odcinka od Koniecpola do Stradomia i liczne łuki R600 co kilka kilometrów plus odcinek Lusławice- podg Kucelinka z dużym zagęszczeniem łuków R600. Nie ma tutaj mowy o żadnym \"bujaniu się\" z prędkością tylko bardzo racjonalne podejście co można wycisnąć z istniejącej geometrii. Z resztą podawanie parametru V120 jest pewnym ogólnikiem, bo faktycznie są miejsca gdzie na \"protezie\" są możliwości szybszej jazdy i będą one w przyszłości wykorzystane, ale na wskazanym odcinku byłoby to bezzasadne ze względu na oszczędności idące w kilkanaście sekund i szarpaną jazdę.
Pozdrawiam
2013-03-04 18:21:25 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
paf
Owszem, 3 h 30 min jest minimalną wartością graniczną dla jakiejkolwiek szansy sukcesu na tej relacji, szczególnie po otwarciu w roku 2014 (chyba w czerwcu) ciągu drogowego S-8/ A-1/ A 2 (na razie - uwaga - w całości bezpłatnego i bez bramek!)
Są w PLK ludzie, którzy zdają sobie z tego sprawę, ale zadanie jest BARDZO trudne ze względu na krótki czas WSZYSTKICH robót (na wszystkich odcinkach, z CMK i E 30 oraz linii nr 1 łącznie).
Ja mogę ze swojej strony obiecać stały dziennikarski, pasażerski, kliencki i obywatelski szczegółowy monitoring tych prac (co zresztą już czynię - zapraszam także do drukowanego RK, gdzie w nr 3 oraz 4 arty o Pendo na protezie i CMK) wraz z ewentualnymi interwencjami, nagłaśnianiem pewnych kwestii czy wreszcie publicznymi \"ponagleniami\".
To jest WSPĂLNA sprawa i wspólny eksperyment pod tytułem: __CZY UDA SIÄ WSKRZESIÄ PRZEWOZY EKSPRESOWE NA RELACJI KTĂRÄ ZABITO OFERTÄ I CZASEM JAZDY?!__ - i każdy tu powinien dołożyć swoją cegiełkę. Zapraszam do wspólnego monitoringu tej inwestycji: każdy na \"swoim\" odcinku - serio.
2013-03-04 18:51:31 Autor: Jan
---.dynamic.mm.pl
Panie Piotrze,
Gdy remontuje się drogi często poprawia się geometrię tak aby można było zapewnić większą prędkość niż dotychczas.
Niestety z liniami kolejowymi jest tak, że rewitalizuje się je do prędkości, które zadowalały pasażerów 50 albo i nawet więcej lat temu.
Na dobrą sprawę przewoźnikom w Polsce prawie nie jest potrzebny tabor osiągający większą prędkość niż stare EU/EP 07 czyli 125 km/godz.
Po co inwestowwać w EZT osiągające 160 km/godz. gdy zupełnie wystarczają EN57AKM?
2013-03-04 18:55:52 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@RW:
Oj Robert, pomiędzy 1995 a 2001 rokiem pomiędzy Czarną a Ĺťelisławicami, a nawet i dalej do Koniecpola na pewno jechałem więcej niż 100 km/h! Była to jednak sytuacja wyjątkowa i na pewno nie przekroczyliśmy prędkości 120 km/h, ale ręczę, że było więcej niż 100 km/h.
Opisany odcinek z Koniecpola do Częstochowy jest tak samo ważny, jak ten z Częstochowy do Lublińca. Oby wszystko zostało dobrze zrobione na czas. Pewne prace od CMK do Koniecpola widziałem, że prowadzono jakiś czas temu i nie chodzi tu o wiadukt.
Natomiast pytanie co z przetargiem na linii z Warszawy do Radomia?! Ile można czekać?!
2013-03-04 22:06:50 Autor: Dworzec
---.opera-mini.net
To wcale nie jest element \"najkrótszego\" połączenia Wrocławia z Warszawą.
2013-03-05 19:44:03 Autor: obserwator7
---.eimperium.pl
po co ta sciema przecież i tak wiadomo że jak zwykle przetarg wygra ctl service
2013-03-06 19:44:54 Autor: Rafał Wodzicki
---.adsl.inetia.pl
Ale ja i tak jestem wniebowzięty! W końcu trochę z Wrocławia jestem i sześciogodzinna podróż to bariera...
2013-03-06 20:18:42 Autor: leniwiec2
---.eimperium.pl
Wygralo konsorcjum z ctl jako lederem
2013-03-06 22:15:27 Autor: ???
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@obserwator7: z tym CTL Service to coś jest nie halo?