NUMER 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej Polska – Litwa
szukaj
Śledź nas:

127,5 tysiąca pasażerów w „Słonecznym”. Rekord już nie do pobicia?

| Michał Szymajda 22.10.2019 144

127,5 tysiąca pasażerów w „Słonecznym”. Rekord już nie do pobicia?
Fot. ms, rynek-kolejowy
Rekordową liczbę pasażerów przewiózł podczas tegorocznego sezonu letniego pociąg „Słoneczny”. W okresie szczytów przewozowych ten najbardziej pojemny pociąg kursujący z Warszawy nad Bałtyk niestety nie mieścił już części pasażerów.
Jak poinformowały Koleje Mazowieckie, tegoroczny wynik przewozowy „Słonecznego” jest o ok. 5,5 tysiąca lepszy od wyniku osiągniętego podczas 14. edycji jego uruchamiania. Natomiast łączna liczba podróżnych, którzy w ciągu piętnastu lat funkcjonowania Kolei Mazowieckich w podróż nad morze wybrali „Słoneczny”, to prawie 1,25 mln osób.

Na rosnącą popularność piętrowego pociągu wpływa niska cena przejazdu (45 złotych na trasie Warszawa – Trójmiasto i 60 zł z Warszawy do Ustki), stosunkowo wysoki komfort podróży (klimatyzowane wagony) oraz np. możliwość bezpłatnego przewozu roweru. Brak limitu sprzedaży biletów na ten pociąg (nie ma miejscówek) stał się jednak powodem, dla której padł on ofiarą własnego sukcesu. Przyczyniło się do tego także ograniczenie liczby podaży wagonów w pociągach ekonomicznych, na rzecz pociągów Pendolino (gdzie bilety są przeważnie znacznie droższe) uruchamianych przez PKP Intercity.

Do sytuacji, w której chętni na przejazd nie weszli do pociągi doszło na przykład 18 sierpnia, po długim weekendzie. Wtedy Koleje Mazowieckie zapowiedziały kroki, które na przyszłość pomogą uniknąć takich historii.

– Frekwencja w „Słonecznym”, wracającym 18 sierpnia z Ustki przerosła nasze oczekiwania, mimo maksymalnego zestawienia pociągu, tj. ośmiu wagonów. Łącznie było w nim ponad 1000 miejsc siedzących i prawie drugie tyle stojących (…). W związku z zaistniałą sytuacją podejmiemy działania związane z monitorowaniem liczby sprzedawanych biletów, co niestety będzie się wiązało z ograniczeniami w sprzedaży. W tej sytuacji jednak musimy kierować się bezpieczeństwem podróżnych – powiedziała Donata Nowakowska, rzecznika Kolei Mazowieckich, która dodała, że nie ma już technicznej możliwości wydłużenia pociągu o kolejne wagony. 

Mimo to, Koleje Mazowieckie, być może po raz ostatni, cieszą się z tak wielkiej frekwencji, czemu trudno się dziwić.

– Wynik przewozowy 15. edycji pociągu „Słoneczny” napawa nas w spółce ogromną radością i jest dowodem na to, że warto inwestować w niestandardowe rozwiązania. To także dowód lojalności pasażerów, który jest dla nas wspaniałym prezentem na 15. urodziny spółki. Jesteśmy przewoźnikiem, który świadczy usługi na Mazowszu, co jednak nie przeszkadza nam w sezonowym rozszerzeniu naszej statutowej misji. Podróżni, jak co roku, docenili nasze starania. Serdecznie im za to dziękujemy i zapraszamy za rok – powiedział Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
Tematem najnowszego numeru jest kolej pomiędzy Polską a Litwą. W raporcie m. in. rozmowa z ministrem Jarosławem Narkiewiczem, opis miliardowych inwestycji w infrastrukturę w tym kraju, harmonogram budowy Rail Baltiki i obecny stan połączeń pomiędzy krajami. Polecamy również raport dotyczący rosnącego problemu z liczbą maszynistów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5