NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

11,7 mln pasażerów w Kolejach Dolnośląskich w 2018 roku

| Michał Szymajda 05.03.2019 2,3k

11,7 mln pasażerów w Kolejach Dolnośląskich w 2018 roku
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Koleje Dolnośląskie przewiozły w 2018 roku 11,7 mln pasażerów. To kolejny rekord samorządowej spółki z Legnicy, która jednocześnie zwiększa swój udział w wolumenie przewożonych w Polsce pasażerów.
Znaczne przyrosty liczby pasażerów korzystających z pociągów na Dolnym Śląsku to od kilku lat stały trend. Z danych udostępnianych przez Koleje Dolnośląskie wynika jasno, że spółka rokrocznie powiększa grono swoich pasażerów przynajmniej o 2 mln klientów. I tak na przykład: w 2015 roku było ich 5,2 mln, w 2016 roku – 7,3 mln, w 2017 niemal 9,4. W 2018 roku podróżowało ich 11,7 mln. Takich skokowych wzrostów nie osiąga żadna pasażerska spółka w kraju.

Jednocześnie rośnie procentowy udział Kolei Dolnośląskich w ogóle przewożonych pasażerów w Polsce. Obecnie pasażerowie KD stanowią 3,78% wszystkich pasażerów, w 2017 roku stanowili oni 3,09%. Podobnie wysokim wzrostem (z 2,67% na 3,53%) mogą się wśród przewoźników regionalnych pochwalić jedynie Koleje Wielkopolskie.

Jak wynika z danych udostępnionych przez Koleje Dolnośląskie, największy wzrost w 2018 roku, względem roku poprzedniego, zanotowano na linii Wrocław Główny – Jelcz Laskowice, gdzie pojechało o 26,84% pasażerów więcej. Bardzo duże wzrosty zanotowano na linii z Wrocławia przez Wałbrzych i Jelenią Górę do Szklarskiej Poręby – o 18,11%, gdzie obecnie zachodzi już potrzeba wydłużenia pociągów. Trzecia na liście jest trasa z Wrocławia Głównego do Rawicza (+12,43%) oraz z Wrocławia Głównego do Lubania Śląskiego, przez Legnicę i Bolesławiec (+11,07%). Większe zmiany w ilości przewiezionych pasażerów nie wystąpiły natomiast na linii z Wrocławia do Międzylesia.

Jest wielce prawdopodobne, że przyrost liczby pasażerów KD nie zatrzyma się na 11,7 mln pasażerów. W końcu marca pociągi przewoźnika zaczną bowiem, w liczbie 7 par, dojeżdżać do Krotoszyna po zmodernizowanej linii kolejowej 281, a od czerwca 12 par pociągów dojedzie do Lubina. Przy takich wzrostach Koleje Dolnośląskie muszą realizować sprawnie kolejne inwestycje taborowe, ponieważ na wielu liniach coraz częściej pasażerowie narzekają na ścisk w pojazdach.

Warto przypomnieć, że od połowy 2014 do stycznia 2019 roku obowiązki prezesa Kolei Dolnośląskich sprawował Piotr Rachwalski.  Od stycznia obowiązki prezesa kolejowej spółki pełni Damian Stawikowski.


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolnośląskie (899)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Dolnośląskie (899)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5