NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Skanska wygrywa przetarg na rewitalizację linii 151

| MJ, MS - Rynek-Kolejowy.pl 07.06.2017 2,1k

Skanska wygrywa przetarg na rewitalizację linii 151
Fot. Patryk Farana
PKP PLK wybrały najkorzystniejszą ofertę na rewitalizację linii nr 151 na odcinkach Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice. Spośród 11 ofert wskazano na tę złożoną przez Skanska.
Przetarg ogłoszony w ramach projektu inwestycyjnego „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Chałupki (granica Państwa)" obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych na linii kolejowej nr 151 na odcinkach Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice. Prace obejmą nawierzchnię kolejową, podtorze, obiekty inżynieryjne, skrzyżowania w poziomie szyn, obiekty obsługi podróżnych, sterowanie ruchem kolejowym, sieć trakcyjną i elektroenergetykę nietrakcyjną.

W ramach prac przewidziano m.in. przebudowę nawierzchni kolejowej w torze nr 1 i 2 na szlaku Krzyżanowice – Racibórz oraz w torze nr 1 na odcinku Nędza – Bierawa; przebudowę peronów jednokrawędziowych oraz przebudowę sieci trakcyjnej w stacji Dziergowice i p.o. Tworków oraz na szlaku Krzyżanowice – Racibórz. Efektem wszystkich prac ma być uzyskanie dozwolonej prędkości pociągów pasażerskich co najmniej 120 km/h i co najmniej 100 km/h dla towarowych, a także usunięcie wszystkich ograniczeń prędkości.

Zainteresowanych przetargiem było aż 11 wykonawców. Najtańszą ofertę opiewającą na kwotę 86 mln zł, ocenioną przez PKP PLK jako najkorzystniejszą, złożyła firma Skanska. Wśród pozostałych oferentów znaleźli się również konsorcjum NDI i Balzola – 97,1 mln zł brutto, ZUE – 107,7 mln zł brutto, Infra Silesia – 99,6 mln zł brutto, czeskie konsorcjum OHL – 97,2 mln zł brutto, konsorcjum firm Przedsiębiorstwo EL-IN oraz Siltor – 87,4 mln zł brutto, Strabag – 91,8 mln zł brutto, konsorcjum firm Torkol oraz Mar-Bud – 91,6 mln zł brutto, Torpol – 113,6 zł brutto, PORR – 95,8 mln zł brutto i Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie – 102,3 mln zł brutto. Wszyscy oferenci zadeklarowali termin wykonania zamówienia do 7 grudnia 2018 roku oraz 72 miesiące gwarancji na prace. Obecnie czekamy na podpisanie umowy ze Skanską.

PKP PLK podkreśla, że jednym z głównych celów Krajowego Programu Kolejowego w zakresie środków POIiŚ na lata 2014-2020 jest zwiększenie możliwości przewozów towarowych. O ogromie prac na Śląsku piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Śląskie (1121)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Śląskie (1121)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5