- Zarządca infrastruktury kolejowej od dłuższego czasu nie wykonywał większego zakresu prac naprawczych poza naprawą uszkodzeń, które powstały po wypadku, zderzeniu pociągów na stacji Białystok. Dlatego można ocenić, że utrzymanie realizowane jest na poziomie dostatecznym - ocenia utrzymanie linii kolejowych w woj. podlaskim Marszałek Jarosław Dworzański.
- Nie posiadamy pełnego zakresu informacji o stanie infrastruktury kolejowej niezbędnej PKP PLK. Długo oczekiwana i najpilniejsza jest realizacji modernizacji linii E75 tzw. „Rail Baltica” na odcinku od Warszawy do Białegostoku – podkreśla Dworzański.
Według lokalnych władz, pilnego remontu wymaga linia kolejowa nr 32 Czeremcha – Białystok, która stanowi drogę zapasową linii kolejowej nr 6 na odcinku od Warszawy do Białegostoku. - Również jest ona niezbędna do prowadzenia regionalnych przewozów pasażerskich w południowej części województwa. W strategii województwa wpisana jest rewitalizacja linii nr 52 Lewki – Hajnówka. Pozwoli ta linia na połączenie Białowieży, Hajnówki przez Bielsk Podlaski z Białymstokiem - wyjaśnia marszałek.
Jak informuje marszałek, odbyły się wstępne rozmowy z władzami miasta Białystok dotyczące komunikacji aglomeracyjnej. - Z uwagi na ograniczone możliwości finansowe samorządów brak jest jednak akceptacji jego realizacji – mówi Dworzański.