NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PLK przed rewitalizacją odcinka Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów

| Michał Szymajda 03.03.2017 57

PLK przed rewitalizacją odcinka Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów
Odcinek linii kolejowej pod KozłowemFot. SM42, FAREN
PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują kolejne prace na linii nr 8. Właśnie ruszył przetarg na opracowanie projektu przebudowy odcinka tej dwutorowej, zelektryfikowanej linii na odcinku między Skarżyskiem-Kamienną a Kozłowem.
Projektant wyłoniony w drodze przetargu (kryterium jego wyboru będzie w 60% cena, w 20% termin wykonania zamówienia, a „dodatkowe wsparcie kluczowego personelu zespołu projektowego” stanowić będą 20%) zajmie się linią nr 8 pomiędzy kilometrem 144,4 a 260,6. Prace projektowane będą dla dwóch odcinków: Skarżysko Zachodnie – Sitkówka Nowiny oraz Sitkówka Nowiny – Kozłów.

Prace tam, gdzie dotąd ich nie było

Co obejmie projekt? Na części dwutorowej linii, na wskazanych odcinkach, trzeba będzie wymienić wyeksploatowane podkłady drewniane (tam gdzie one jeszcze się znajdują, ponieważ poszczególne odcinki linii przechodziły już wymianę nawierzchni w ostatnich latach) na podkłady betonowe. Tam, gdzie przekroczono iloczyn ruchu konieczna będzie przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i podniesienie ich kategorii. Na całym szlaku odbędzie się wymiana sieci trakcyjnej, także nad torami stacyjnymi. Istotne będzie zaprojektowanie przebudowy wiaduktu w kilometrze 153,6. Odwodnienie będzie odbudowane wszędzie tam, gdzie to konieczne. W planie jest przebudowa 39 obiektów inżynieryjnych, m.in. 15 mostów, 11 wiaduktów.

Ponadto projekt przebudowy peronów na stacjach: Kielce, Jędrzejów, Suchedniów oraz na pozostałych stacjach i przystankach na wskazanych odcinkach ma uwzględnić ich dostosowanie do wymagań TSI, czyli także ich podniesienie i zabudowę m.in. wind dla niepełnosprawnych. Przebudowane zostaną również m.in. kładka dla pieszych w Łącznej oraz przejście pod torami w Sitkówce Nowiny. Bezpieczniej będzie dla pieszych dzięki nowym przejściom pod torami w Suchedniowie i Jędrzejowie.

Wykonawca dokumentacji przewidzi też wymianę blokad liniowych na dwukierunkowe i, tam gdzie to niezbędne, wprowadzenie „nowoczesnych urządzeń srk”.

Nowe perony i trochę szybciej

W konsekwencji przygotowania dokumentacji zostaną wykonane prace budowlane, dzięki czemu skróceniu ulegnie czas przejazdu o 4 minut oraz utrzymana zostanie przepustowość, jaką dla linii założono konstrukcyjnie. Dla odcinka Kielce – Kozłów projektowana – nowo budowana i remontowana infrastruktura – ma spełniać wymagania dla osiągnięcia prędkości 140 km/h (dla pociągów towarowych 100 km/h), co jest nowością. Zwycięzca przetargu opracuje projekt budowlany dla rewitalizacji, postara się też o potrzebne decyzje środowiskowe. Przygotuje też materiały przetargowe konieczne do wyłonienia wykonawcy robót budowlanych.

Szacunkowa wartość przetargu to 30,6 mln zł. netto. Od momentu podpisania umowy wyłoniony wykonawca projektu, będzie zajmował się inwestycją przez prawie 5 lat, ponieważ w jego rękach będzie również nadzór nad pracami w terenie. Łatwo więc policzyć, że z nowych peronów i delikatnego skrócenia czasu przejazdu będziemy się cieszyć z końcem 2022 roku.

Termin składania ofert w przetargu na projekt i nadzór nad inwestycją minie 11 kwietnia. Dokumentacja zostanie przygotowana ze środków POIiŚ. Cała inwestycja, łącznie z pracami budowlanymi, w Krajowym Programie Kolejowym oszacowana jest na blisko 600 mln zł.

Postępy notujemy także w modernizacji odcinka linii nr 8 pomiędzy Warszawą a Radomiem. Piszemy o tym tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Świętokrzyskie (143)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Świętokrzyskie (143)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5