Pierwszy pociąg Pendolino produkowany przez Alstom dla PKP Intercity, jest obecnie na etapie testów instalacji i wyposażenia. W sierpniu planowane są jego testy na torze doświadczalnym w Żmigrodzie. Prawdopodobnie przewoźnik zorganizuje jego oficjalną prezentację.
Pierwszy pociąg Pendolino dla PKP Intercity przyjedzie do Polski w sierpniu i rozpocznie proces testowy na torze doświadczalnym w Żmigrodzie, a później na linii, na której docelowo będzie jeździć, czyli na trasie Trójmiasto - Warszawa - Kraków/Katowice. Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowa przewoźnika nie chciała zdradzić szczegółów wydarzenia, w trakcie którego PKP Intercity miałoby zaprezentować swój pierwszy skład Pendolino. Wiadomo jednak, że takowe jest przez spółkę planowane.
– Wkrótce planujemy prezentację malatury i wyposażenia pociągu. W niedługim czasie wrócimy ze szczegółami – powiedziała Zuzanna Szopowska.
Regularne kurowanie wszystkich 20 pociągów Pendolino zamówionych przez polskiego przewoźnika ma rozpocząć się w grudniu 2014 r. Jak powiedział Janusz Malinowski podczas uroczystości wmurowania kamienia węgielnego pod centrum serwisowe dla tych składów, PKP Intercity nie wyklucza jednak, że pierwsi pasażerowie będą mogli skorzystać z nowoczesnych składów wcześniej, gdyż spółka będzie chciała przeprowadzić jazdy testowe z pasażerami przed tym terminem. Dodał również, że w kwietniu tego roku zamierza osobiście przyglądać się testom statycznym pierwszego składu we Włoszech.
3 klasy
Z aktualnym wiadomości od PKP Intercity wynika, że składy będą posiadały trzy klasy. Prawdopodobnie będzie to klasa druga (ekonomiczna/turystyczna), biznes i pierwsza. O zdanie pasażerów w temacie klas – czy powinna zostać wprowadzona wyższa niż dotychczasowa pierwsza, na swoim profilu na portalu Twitter kilka dni temu zapytał pasażerów prezes PKP Intercity Janusz Malinowski.
Zuzanna Szopowska zaznacza, że pociągi Pendolino został zaprojektowane z położeniem szczególnego nacisku na obniżenie poziomu hałasu i bezpieczeństwo. Przedziały będą wyposażone w system monitoringu oraz powiadamiania. Fotele w obu klasach będą rozkładane. Każde z 402 miejsc będzie wyposażone w indywidualne oświetlenie i gniazdko. Nowy tabor będzie oferował wysoki komfort podróżowania także osobom niepełnosprawnym.